Gå til innhold
Arkivverket

Hvilken kirkelig handling?


Marianne Solli
 Del

Recommended Posts

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=9&uid=86538&urnread_imagesize=big&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R%25B2471%25031%2581B%25C5J%25D6%2599V%2596%25D6%25B5%2500%25B7%250F%2509%2595

 

Jeg trenger egentlig ingen tydning av navn her, men jeg lurer på hvorfor de har nummer foran masse mennesker ... er det fordi de går til alters, eller ble ALLE som var i kirken registrert? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager; nå fungerer ikke den permanente sidelenken heller. :( Mariannes link fungerer fint for meg, men den permanente sidelenken fungerer vistnok ikke... hva det kan skyldes vet jeg ikke.

 

---

 

Edit: Da prøver vi den permanente sidelenken en gang til: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9746&idx_id=9746&uid=ny&idx_side=-9

Endret av Ken V. Nordberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det fordi de går til alters, eller ble ALLE som var i kirken registrert? :mellow:

 

Hvis du går til den første siden av det som i innholdsfortegnelsen heter "Kronologisk liste", så finner du litt mer utfyllende "overskrift" i forbindelse med de forskjellige datoer. Det står ofte "communicerede" i overskriften - lenger ute i boka har presten øyensynlig sluttet å skrive annet enn datoen, navn og nummer.

 

Jeg tolker dette dithen at det dreier seg om nadverdsgjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til den første siden av det som i innholdsfortegnelsen heter "Kronologisk liste", så finner du litt mer utfyllende "overskrift" i forbindelse med de forskjellige datoer. Det står ofte "communicerede" i overskriften - lenger ute i boka har presten øyensynlig sluttet å skrive annet enn datoen, navn og nummer.

 

Jeg tolker dette dithen at det dreier seg om nadverdsgjester.

Takk Else! Ja, jeg lurte litt på det ... for et arbeid å skrive inn alle sammen, men flott er det jo, for her finner jeg endel folk ... side ved side ... som jeg mener er mine.

 

Hva i alle dager; nå fungerer ikke den permanente sidelenken heller. :( Mariannes link fungerer fint for meg, men den permanente sidelenken fungerer vistnok ikke... hva det kan skyldes vet jeg ikke.

 

---

 

Edit: Da prøver vi den permanente sidelenken en gang til: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9746&idx_id=9746&uid=ny&idx_side=-9

Linken jeg sendte, fungerer her, men ikke den fra deg, så man kan jo lure på om der er noen trolldomskunster ute og går. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken jeg sendte, fungerer her, men ikke den fra deg, så man kan jo lure på om der er noen trolldomskunster ute og går. :rolleyes:

 

:lol: Ja, jeg vet ikke hva som foregår jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.