Gå til innhold
Arkivverket

Karen Christoffersdatter f ca 1829 og Mikkel Mikkelsen f ca 1832


Leif Baardseth
 Del

Recommended Posts

Dette keteparet har det vært vanskelig for meg å finne foreldrene til. Da de giftet seg het faren til Mikkel: Mikkel Jensen og faren til Karen Christoffer Eriksen. Fødselsåret har jeg regnet ut fra at hun er 29 år da hun giftet seg og han var 25. Men jeg finner ingen av disse døpt eller konfirmert i Furnes. Muligens kan de være fra nabosogn?

 

Jeg finner riktig nok Mikkel Jensen og Kari Pedersdatter som får sønnen Johannes 23 okt 1828. Adresse da er Ilestuen. Men dette er vel da neppe foreldrene til min Mikkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg fant Mikkel som konfirmert fra Hammer-eie i Furnes i 1848. Fat Mikkel Jensen og Inger Nilsdatter.

 

Men Karen Christophersdatter kommer jeg ikke videre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg fant Mikkel som konfirmert fra Hammer-eie i Furnes i 1848. Fat Mikkel Jensen og Inger Nilsdatter.

 

Men Karen Christophersdatter kommer jeg ikke videre med.

 

Her er de vel i FT.1865

 

Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Overskrift

348 4 106 Kirkekredsen Furnæs Vang Meleim* 1

Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad Stort kveg Får Geit Rug Bygg Blandkorn Erter Poteter

2038 9 1 Mikkel Mikkels. Husfader Husmand med Jord g 32 m Furnæs 2 4 2 1/8 5/8 1 1/8 1 1/2

2039 10 Karen Christofersd. hans Kone g 36 k Furnæs

2040 11 Marte Mikkelsd. Deres Datter ug 7 k Furnæs

2041 12 Christian Mikkels. Deres Søn ug 4 m Furnæs

2042 13 Johannes!! Mikkels. Deres Datter ug 1 k Furnæs

2043 14 Inger Nielsd. Logerende Dagarbeide e 68 k Vangs Prgj.

 

Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.