Gå til innhold
Arkivverket
Lisbeth Løchen

Prosjekt- Etterkommere etter tyske emigranter til Bergen 1817-1818

Recommended Posts

Lisbeth Løchen

Jeg oppdaget nettopp at det har vært diskutert et prosjekt om etterkommere etter de tyske emigrantene som kom med skipet De Zee Ploeg til Herdla/ Bergen i 1817.

Det er diskutert i 2009, tema 66516 i det gamle forumet- jeg prøver å lime inn en lenke her:

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/151882-66516-prosjekt-etterkommerne-etter-de-tyske-emigranter-til-bergen-1817-1818/

Jeg er etterkommer etter en av havaristene, Johann Gottlieb Hilt (f. 1799 i Klosterweil, Wurttemberg), og er veldig interessert i hvordan det går med prosjektet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hanne Line
..., og er veldig interessert i hvordan det går med prosjektet!

Det var kanskje denne personen som hadde lagt inn temaet, og kan svare på hvordan det går: http://forum.arkivve...frode-johansen/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jan Frode Johansen

Det hadde vært flott å kunne fullføre dette prosjektet. Avdøde Tore Vigerust sendte meg endel info pr. mail . Men dette er et prosjekt som krever koordinering og fordeling av oppgaver.Altså en felles dugnad der hver har sin oppgave og konsentrerer seg kun om den.Etterpå kan vi samordne informasjonen og sette det i system. Ellers er jeg redd det blir for uoversiktlig.Jeg ber om innspill fra folk som kunne tenke seg å bidra , samt konstruktive tanker om hvordan vi i felleskap kan realisere en viktig historisk dokumentasjon.

Med vennlig hilsen

Jan Frode Johansen jafjohan krøllalfa start.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.