Gå til innhold
Arkivverket

John Grudhaus alias John Thomas Drady, fødd Trondheim 1852 - til Amerika 1870 - kven var han?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Tomina T. Grove (1866-1894), fødd i Minnesota av foreldre frå Hafslo i Sogn, gifte seg i Goodhue Co., MN 29.1.1884 med ein "John Grudhaus", i Amerika kjend som John Thomas Drady, sagt vera fødd i Trondheim 26.9.1852, men utvandra til Amerika i 1870. Foreldri er ukjende.

 

Som enkjemannn gifte John seg att kring 1895 (denne vigsli har eg enno ikkje funne!) med ei Regina Hoydal, fødd kring 1866. Foreldri hennar skal ha vore Peter og Anna Hoydal eller Hoedal, oppgjevne då Regina døydde etter barselseng i Moorhead, MN alt 13.6.1897. Som enkjemann etter Regina flytte John til Drady nær Minot, Ward Co., N.D. der han var kolonialhandlar. Truleg var det han som gav namn til byen!

 

Tross leiting "på kryss og tvers" har eg ikkje lukkast i å finna opphavi korkje til John eller andre kona Regina, so no vonar eg på gode forslag og tips frå "glupe" lesarar av brukarforum!

 

Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten for spennande innlegg! Denne "kandidaten" ser i utgangspunktet interessant ut, MEN eg slår fast at denne John er fødd i Selbu 2.2.1851 (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15709&idx_id=15709&uid=ny&idx_side=-68). At året avviker med eitt, er ikkje so uvanleg, men eg er nok meir bekymra for årstidi for fødsli. Den er til vanleg rett...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnesota State Census, 1895 for Rogina Hidahl

 

Name: Rogina Hidahl

Titles & Terms (original):

Residence: Moorhead city, Ward 02, Clay, Minnesota

Age: 28y

Estimated Birth Year: 1867

Place of Birth: Norway

Race (original): W

Gender: Female

Line Number: 22

Family Number: 227

Page Number: 9

GSU Film Number: 000565767

Household Gender Age

John Drady M 42y

Nettie Drady F 11y

Thomas R Drady M 7y

Clara J Drady F 5y

Julia T Drady F 1y

Rogina Hidahl F 28y

Tilda Erickson F 20y

 

---

 

Minnesota, County Marriages, 1860-1949 for Roggina Hoidal

 

Name: John Drady

Titles & Terms:

Event: Marriage

Event Date: 09 Feb 1896

Event Place: Freeborn, Minnesota

Age:

Estimated Birth Year:

Father:

Father's Titles & Terms:

Mother:

Mother's Titles & Terms:

Spouse: Roggina Hoidal

Spouse's Titles & Terms:

Spouse's Age:

Spouse's Estimated Birth Year:

Spouse's Father:

Spouse's Father's Titles & Terms:

Spouse's Mother:

Spouse's Mother's Titles & Terms:

Reference Number:

Film Number: 1315837

Digital Folder Number: 4539637

Image Number: 00143

 

---

 

Minnesota State Census, 1875 for Rogene Hoidal

 

Name: Rogene Hoidal

Residence: Riceland, Freeborn, Minnesota

Age: 9

Estimated Birth Year: 1866

Father's Birthplace: Norway

Mother's Birthplace: Norway

Birthplace: Norway

Race: White

Gender: Female

Line Number: 7

Family Number: 9

Film Number: 0565720

Household Gender Age

Peter J Hoidal M

Kare S Hoidal F

P Hoidal F

Gertrude P Hoidal F

Marte P Hoidal F

Rogene Hoidal F

 

Peter 56, Kari S 50, Kari P 20, Gertrude 15, Marte 12, Rogene 9. Alle er født i Norge.

 

Rett under familien, er den en John P. Hoidal 29, gift med Emma D 20 f Iowa, og med barna Bennett J 2 og Joseph C 0 f Minn.

 

---

 

1880 United States Federal Census

about Peter J. Hoidal Name: Peter J. Hoidal

Home in 1880: Riceland, Freeborn, Minnesota

Age: 61

Estimated Birth Year: abt 1819

Birthplace: Norw

Relation to Head of Household: Self (Head)

Spouse's Name: Carrie Hoidal

Father's birthplace: Norw.

Mother's birthplace: Norw.

Neighbors: View others on page

Occupation: Farmer

Marital Status: Married

Race: White

Gender: Male

Cannot read/write:

 

Blind:

 

Deaf and dumb:

 

Otherwise disabled:

 

Idiotic or insane: View image

Household Members: Name Age

Peter J. Hoidal 61

Carrie Hoidal 55

Rachael Hoidal 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fam. Høidal i FT1865: http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f61421&gardpostnr=13&personpostnr=60#nedre

 

Distriktsnr. Side Skuledistrikt Sokn Prestegjeld Gard Merknad (gard) Overskrift

13 1 328 i den faste Hoved Aurland Høidal 4a, 4b 2

 

Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad Hestar Stort kveg Får Geit Svin Rug Bygg Erter Poteter

60 26 1 Peder Johan Johns. Husfader Gaardbruger Selveier g 47 m Aurlands Prgj. 2 16 41 14 2 1/8 7 1/8 8

61 27 Kari Lassed. hans Kone g 41 k Aurlands Prgj.

62 28 John Peders. deres Søn hjelper Faderen med Gaardsbruget ug 21 m Aurlands Prgj.

63 29 Thomas Meydel Peders. deres Søn hjelper Faderen med Gaardsbruget ug 17 m Aurlands Prgj.

64 30 Anna Pedersd. deres Datter hjelper Moderen med Husholdningen ug 15 k Aurlands Prgj.

65 31 Kari Pedersd. deres Datter ug 12 k Aurlands Prgj.

66 32 Gjertrud Pedersd. deres Datter ug 7 k Aurlands Prgj.

67 33 Marthe Pedersd. deres Datter ug 3 k Aurlands Prgj.

68 34 Roggine Pedersd. deres Datter ug 1 k Aurlands Prgj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regine f 8. okt 1865:

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Aurland, Ministerialbok nr. A 8 (1853-1879), Fødte og døpte 1865, side 53.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6813&idx_id=6813&uid=ny&idx_side=-53

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070109370103.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Hanne Line for kjempeflotte opplysningar! Du har identifisert opphavet til Regine Hoydal, og det er eg skikkeleg glad for!

 

Då er det berre John Drady att...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Oyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettopp motteke ei ny melding frå Amerika om at John Thomas Drady skal ha vore John RASMUSSON i Noreg. So då spørst det om det hjelper med å identifisera denne trøndaren i Amerika, fødd 26.9.1852?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at han skal ha utvandret i 1870,og da kan det ikke være rett kar. For den John Rasmussen som jeg fant i folketellinga 1865,ble konfirmert i Meldal 1875. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5711&idx_id=5711&uid=ny&idx_side=-134 Men det er jo litt pussig,foreldrene står ved konfirmasjonen som - ikke grudthus men grutbak !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Anne for nye innlegg om John Rasmusson.

 

No er det vel slik at "min" John skal vera fødd i eller kring 1852, og me veit han utvandra kring 1870, so då kan det ikkje vera John Rasmusson frå Grut.

 

Eg fann ein John Rasmusson Rye frå Byneset som var fødd om lag på rett tid og som utvandra kring 1870, men gjekk inn i kyrkjeboki for Byneset og fann ein fødselsdato som hadde avvik på om lag eit halvt år, so eg berre "sletta" heile "kandidaten"... Det er ikkje uvanleg at året kan avvika med eitt eller to, men som regel er datoen svært nær den rette...

 

Eg ventar framleis på fleire opplysningar frå Amerika...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Endeleg har eg i dag motteke nye opplysningar om John Drady alias John Grudhaus. Dette er opplysningar som ein dansk fiorskar fann for snart ti år sidan, men vedkommande er ikkje lenger på same e-post som den gongen, so eg har ingen å kontakta for vidare bakgrunnsstoff. Men lat oss sjå på kva ho fann den gongen:

 

John skal i Noreg ha vore Johannes Rasmusson Grodås frå Hornindalen i Eid, Nordfjord! Frå før har me fødselsdatoen oppgjeven til 26.9.1852.

 

I Eid finn eg:

 

Johannes Rasmusson, fødd på Grøthaug 10.9.1852 som son av husmann Rasmus Pederson og kona Johanna Andersdotter (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8381&idx_id=8381&uid=ny&idx_side=-91).

 

Her er foreldri i 1865 på plassen Hjaldhaugen under Grøthaug: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1443&kenr=003&bnr=0059

 

Dette er ein nabogard til Grodås. Nokre bustader lenger unna, på Kongsvik, finn eg Johannes Rasmusson som dreng: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1443&kenr=003&bnr=0068&lnr=000

 

Og her finn eg vigsli til foreldri, 7.7.1831: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8773&idx_id=8773&uid=ny&idx_side=-129 Rasmus Pederson Grodaas og Johanna Andersdotter Kongsvik!

 

Då står det i grunnen berre att å stadfesta ein detalj: utvandringi til Johannes Rasmusson!? For den finn eg ikkje i kyrkjebøkene for Eid!

 

Og, sjølvsagt, korleis er den danske forskaren komen til at dette er John Drady?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altso her fann eg utvandringi til denne Johannes Rasmusson Grodaas - i 1871 frå Bergen til Quebec (http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=Quebec65&gardpostnr=14118&merk=14118#ovre), so då ser det alle meste ut til å stemma bra!

 

Men, er det han? Namneformi Grudhaus kan jo òg tala i riktig retning...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein etterkomar etter John Drady har i kveld fortalt meg ei soge om korleis namnet Drady vart teke i bruk. Det skal ha vore ein gong Johannes var i New York at han såg namnet DRADY på ein forretningbygning, og han tykte so vel om dette namnet at han endra sitt eige!

 

Jau, kva kan ein ikkje finna på i Amerika...?

 

Eg kjenner til eit par liknande tilfelle, til dømes frå Worth Co., IA der ein Peter Larson frå Luster trefte på ein kar med namn SUBY og sidan sjølv tok dette namnet som sitt eige!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Endeleg har eg i dag motteke nye opplysningar om John Drady alias John Grudhaus. Dette er opplysningar som ein dansk fiorskar fann for snart ti år sidan, men vedkommande er ikkje lenger på same e-post som den gongen, so eg har ingen å kontakta for vidare bakgrunnsstoff. Men lat oss sjå på kva ho fann den gongen:

 

John skal i Noreg ha vore Johannes Rasmusson Grodås frå Hornindalen i Eid, Nordfjord! Frå før har me fødselsdatoen oppgjeven til 26.9.1852.

 

I Eid finn eg:

 

Johannes Rasmusson, fødd på Grøthaug 10.9.1852 som son av husmann Rasmus Pederson og kona Johanna Andersdotter (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8381&idx_id=8381&uid=ny&idx_side=-91).

 

Her er foreldri i 1865 på plassen Hjaldhaugen under Grøthaug: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1443&kenr=003&bnr=0059

 

Dette er ein nabogard til Grodås. Nokre bustader lenger unna, på Kongsvik, finn eg Johannes Rasmusson som dreng: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1443&kenr=003&bnr=0068&lnr=000

 

Og her finn eg vigsli til foreldri, 7.7.1831: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8773&idx_id=8773&uid=ny&idx_side=-129 Rasmus Pederson Grodaas og Johanna Andersdotter Kongsvik!

 

Då står det i grunnen berre att å stadfesta ein detalj: utvandringi til Johannes Rasmusson!? For den finn eg ikkje i kyrkjebøkene for Eid!

 

Og, sjølvsagt, korleis er den danske forskaren komen til at dette er John Drady?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

Den danske forsker kan være mig. De oplysninger du nævner kan jeg genkende. John Drady er min hustrus oldefar Verners bror Johannes. Vi har kontakt med slægtninge i Hornindal, og John Dradys efterkommere i USA.

De data vi har nu er:

7-sep-2011 Familie

------------------------------------------------------------------------------

Mand: Johannes Rasmussen også kendt som John Drady leveår: 80

------------------------------------------------------------------------------

Født: 10-sep-1852 i Grothaug, Hornindal, NO

Døbt: 3-nov-1852 i Grodås Kirke, Hornindal, NO

Emigreret: 1871 til Minnesota, USA

Bopæl (person): 1884 - 1899 i Moorhead, Minnesota, USA

Folketælling: 1900 i Edinburg, Walsh, North Dakota, USA

Fået indfødsret: 21-jun-1900 i Ward, North Dakota, USA

Bopæl (person): 1902 i Makoti, Ward, North Dakota, USA

Bopæl (person): 1903 i Drady, Ward, North Dakota, USA

Stilling: købmand/ekspedient/postmester.

Død: 27-jan-1933 i Minot, North Dakota, USA

Far: Rasmus Pedersen Grodås

Mor: Johanne Andersdoter Kongsvik

------------------------------------------------------------------------------

Hustru: Thomine Grove leveår: 27

Foketælling (familien): 1885 i Moorhead, Minnesota, USA

Gift: 29-jan-1884 i Dale, Goodhue, Minnesota, USA hans alder: 31 hendes alder: 17

------------------------------------------------------------------------------

Født: 18-apr-1866 i Norge

Emigreret: 1853 til USA

Død: 1894 i

Far: Trond Larsen Grove

Mor: Anne Pederson

------------------------------------------------------------------------------

 

Hustru: Rogine Høidal også kendt som Regina Hoidahl leveår: 30

Gift: 9-feb-1896 i Freeborn, Minnesota, USA hans alder: 43 hendes alder: 30

Foketælling (familien): 1895 i Moorhead, Minnesota, USA

------------------------------------------------------------------------------

Født: 8-okt-1865 i Høidal, Aurland, Sogn og Fjordane, NO

Død: -jun-1896 i

Emigreret: 1867 fra Norge

Far: Peder Hoidahl

Mor: Kari

------------------------------------------------------------------------------

Her er link til familien i hornindal: http://www.jbhinge.dk/f27.htm

 

Historien om navnet er fra efterkommere i USA der skriver:

Historien om begyndelsen af Drady navn, jeg hørte, var, at John var i New York (Ellis Island?) og så op på siden af en bygning og så en reklame for "Drady Sko Store«. Jeg er ikke sikker på, om dette er rigtigt, men angiver, hvordan tilfældige nogle af navnene var valgt.

Jeg var overrasket over at finde ud af hans sande navn, og at John havde brødre!

 

Vi har billed af Thomine og John taget i Minneapolis.

 

Venlig Hilsen Bertil Hinge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Bertil for eit stor og interessant innlegg om denne huslyden! Utan kontakt med etterkomarar i Amerika ville nok eg hatt store vanskar med å løysa dette problemet, men no er alt "på plass", og eg kan berre vera svært takksam for det!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.