Gå til innhold
Arkivverket
Alv Edvardsen

Ektesakp ca. 1718 i Helgeland

Recommended Posts

Alv Edvardsen

Hei. - Peder Andersen, f.c. 1677, skal ca. 1718 ha blitt gift med Johanna Nilsdr., f.c. 1687. - Hun er dr. av Lensmann Nils Jensen på Leines i nuv. Leirfjord kommune. - Jeg har gått igjennom kirkeboken for Stamnes og Alstahaug, uten å finnen dette paret som gifte. - Det første jeg finner er da deres eldste sønn Petter blev døpt i 1719. -- Spørsmålet er da om noen har klart å finne dette gitemålet mellom Peder og Johanna ?

Det har så langt vært umulig å finne foreldre til Peder og jeg undres da på om han kanskje at han kan ha kommet utenifra og at kanskje bryllupet stod et annet sted ? -- M.v.h. Alv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alv Edvardsen

Takk skal du ha. - Helt sikkert riktig. - Skjønner ikke at jeg ikke så dette. -- Dessverre klarer jeg ikke å koble forloverne til en famile til Peder, men det får så være. - Stikkordet er vel kanskje allikevel Tjøtta. -- Takk igjen. -- M.v.h. Alv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alv Edvardsen

Hei igjen. -- Det er vel ikke tilfeldigvis noen som sitter med skattemantallet for 1701 for Tjøtta ? - Denne Peder Andersen skulle da være ca. 24 år, hvis han er f.c. 1677. -- Vel, han kan jo ha kommet til Alstahaug allerede i 1701, men kanskje forsøket verd å undersøke ? -- M.v.h. Alv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.