Gå til innhold
Arkivverket
Terje Tandsether

Er det noen som har tilgang til Aftenpostens arkiv?

Recommended Posts

Terje Tandsether

Jeg har tidligere spurt etter dødsdatoen til Ole Kirkerud f. 12.5.1879 og kona Klara Kirkerud f. 16.2.1881. Jeg fikk til svar at de bodde i Veitvedtveien i Oslo og døde der. I følge Aftenposten 7.9.1954 er Klaras dødsfall anmeldt 6.9.1954, og i følge Aftenposten 22.2.1964 er Oles dødsfall anmeldt 20.2.1964. Nå lurer jeg på om det kan være dødsannonser i Aftenposten omkring disse dagene så jeg kan få den nøyaktige dødsdatoen? En forespørsel til Gravferdskontoret Øst ga intet svar, de fant dem ikke i arkivet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag T. Hoelseth

Jeg har tidligere spurt etter dødsdatoen til Ole Kirkerud f. 12.5.1879 og kona Klara Kirkerud f. 16.2.1881. Jeg fikk til svar at de bodde i Veitvedtveien i Oslo og døde der. I følge Aftenposten 7.9.1954 er Klaras dødsfall anmeldt 6.9.1954, og i følge Aftenposten 22.2.1964 er Oles dødsfall anmeldt 20.2.1964. Nå lurer jeg på om det kan være dødsannonser i Aftenposten omkring disse dagene så jeg kan få den nøyaktige dødsdatoen? En forespørsel til Gravferdskontoret Øst ga intet svar, de fant dem ikke i arkivet.

Kunne ikke se spor av dem i Aftenposten rundt de angjeldende datoene. Kanskje de brukte en annen avis? Men stallmester Ole Kirkerud ble bisatt ved Vestre gravlunds krematorium - selv om gravens er ut til å være slettet, bør du kanskje sjekke med Gravferdskontor Vest?

DTH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Tandsether

takk for at du sjekket, og takk for tipset. Jeg får høre med dem i neste uke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jan einar holsen

takk for at du sjekket, og takk for tipset. Jeg får høre med dem i neste uke.

Dersom du går inn på Dis-Norge sin gravferdsbase vil du finne 3 Kirkerud på Vestre gravlund, på fødselsdatoene kan det se ut som om dette er neste generasjoner.

Med hilsen

Jan Einar Holsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje Tandsether

Selv om det ikke var dødsannonser i Aftenposten så har jeg nå fått dødsdatoene for begge to. Fra Oslo byfogdembete har jeg fått oppgitt at Ole Kirkerud døde i Oslo 19.2.1964. De fant ikke dødsfallet til kona og henviste til Statsarkivet i Oslo. Der fikk jeg vite at Klara Kirkerud f. Røysehaugen i Kolbu 16.2.1881, døde i Oslo 5.9.1954, i følge arkiv fra Oslo Folkeregister, registerkort døde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive