Gå til innhold
Arkivverket

Er det noen som har tilgang til Aftenpostens arkiv?


Terje Tandsether
 Del

Recommended Posts

Jeg har tidligere spurt etter dødsdatoen til Ole Kirkerud f. 12.5.1879 og kona Klara Kirkerud f. 16.2.1881. Jeg fikk til svar at de bodde i Veitvedtveien i Oslo og døde der. I følge Aftenposten 7.9.1954 er Klaras dødsfall anmeldt 6.9.1954, og i følge Aftenposten 22.2.1964 er Oles dødsfall anmeldt 20.2.1964. Nå lurer jeg på om det kan være dødsannonser i Aftenposten omkring disse dagene så jeg kan få den nøyaktige dødsdatoen? En forespørsel til Gravferdskontoret Øst ga intet svar, de fant dem ikke i arkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere spurt etter dødsdatoen til Ole Kirkerud f. 12.5.1879 og kona Klara Kirkerud f. 16.2.1881. Jeg fikk til svar at de bodde i Veitvedtveien i Oslo og døde der. I følge Aftenposten 7.9.1954 er Klaras dødsfall anmeldt 6.9.1954, og i følge Aftenposten 22.2.1964 er Oles dødsfall anmeldt 20.2.1964. Nå lurer jeg på om det kan være dødsannonser i Aftenposten omkring disse dagene så jeg kan få den nøyaktige dødsdatoen? En forespørsel til Gravferdskontoret Øst ga intet svar, de fant dem ikke i arkivet.

Kunne ikke se spor av dem i Aftenposten rundt de angjeldende datoene. Kanskje de brukte en annen avis? Men stallmester Ole Kirkerud ble bisatt ved Vestre gravlunds krematorium - selv om gravens er ut til å være slettet, bør du kanskje sjekke med Gravferdskontor Vest?

 

DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for at du sjekket, og takk for tipset. Jeg får høre med dem i neste uke.

 

Dersom du går inn på Dis-Norge sin gravferdsbase vil du finne 3 Kirkerud på Vestre gravlund, på fødselsdatoene kan det se ut som om dette er neste generasjoner.

 

Med hilsen

 

Jan Einar Holsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Selv om det ikke var dødsannonser i Aftenposten så har jeg nå fått dødsdatoene for begge to. Fra Oslo byfogdembete har jeg fått oppgitt at Ole Kirkerud døde i Oslo 19.2.1964. De fant ikke dødsfallet til kona og henviste til Statsarkivet i Oslo. Der fikk jeg vite at Klara Kirkerud f. Røysehaugen i Kolbu 16.2.1881, døde i Oslo 5.9.1954, i følge arkiv fra Oslo Folkeregister, registerkort døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.