Gå til innhold
Arkivverket

Peter B. N. Eidum


Stadfesting av fødselsdato. Peter Bartinius Nilsen Eidum, 10 Des 1840 i Eidumskroen, Værnes, Stjørdalen  

  1. 1. Er det mulig og finne kirkebok oppføring som bekrefter hans fødsel?

    • Finnes kirkebok oppføring som viser hans foreldre, eller annen familie?
      0
    • Andre livstegn?
      0


Recommended Posts

Dette er hva jeg tror jeg vet: Peter Bartinius Nilsen Eidum

født 10 Des 1840 i Eidumskroen, Værnes, Stjørdalen, Konfirmert i Værnes kirke 30 sept 1855. Gift med Karen Laura Margrethe Ped. 20 april 1864. De fikk 6 eller 7 barn. Men jeg har mangelfulle opplysninger om alt. Familien emigrerte til Amerika i 1883, bare min oldefar Petter Lauritz Pettersen kom tilbake. Petter L døde etter få år sammen med all familiehistorie.

 

All informasjon er gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kandidat til Peter B. N.: Nord-Trøndelag fylke, Stjørdal, Ministerialbok nr. 709A11 (1833-1844), Fødte og døpte 1841, side 158.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16376&idx_id=16376&uid=ny&idx_side=-159 (nr. 32)

 

Konfirmasjonen: Nord-Trøndelag fylke, Stjørdal/Nedre Stjørdal (Værnes), Ministerialbok nr. 709A14 (1845-1858), Konfirmerte 1855, side 319.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2463&idx_id=2463&uid=ny&idx_side=-277 (nr. 7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anne Lise.

 

Veldig kjekt at du har tatt deg tid til å lete! Takk :)

 

Det er riktig at han emigrerte til Amerika 25/4-83, sammen med min oldefar Petter Lauritz. Det jeg ikke får til å stemme, å har stått fast med leenge er disse kirkebokoppføringene ang hans dåp + konfirmasjon. Er veldig sikker på hans fødselsdato så den kan stemme, bartinius/martinius kan også stemme, men denne Hendrick Larsen er jeg veldig usikker på.. Vet at moren het Gunhilde, men var veldig sikker på at farens navn var Nils. Finner lite informasjon om denne Hendrick Larsen, og vet heller ikke om Peter B. hadde søsken. Mine antagelser stemmer litt overens med konfirmasjonsoppføringen der det ser ut som om farens navn er blitt erstattet med Hendrick, men igjen det kan være nettopp dette som har satt meg fast i Nils og forvirret meg i mange år.

 

All hjelp og informasjon mottas med stor takknemlighet :))

 

Mvh

 

Anne Siri Kvamsøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg svarer deg her, er det fordi jeg ser av spørsmålsformuleringen, at emnet vel skulle vært lagt inn i Brukerforumet. Her vil flere se spørsmålet og kan hjelpe til med å lete.

 

Jeg har ikke funnet noen av dem jeg heller, men kan se litt videre etter dem. Hvor fant du vielsen til Peter?

 

Du vet, Peter behøver ikke å ha visst om selv at det ikke var Nils som var faren hans. Slektsforskning kan by på mange overaskelser.. Har du forresten funnet vielsen til Nils og Gunhild eller når noen av dem dør?

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha skal prøve å få åpnet tråden i brukerforumet også. Har en gammel bibel hvor han selv har skrevet fødselsdato på seg og sine + vielsesdato 20 april 1864. Nei har ingenting på hans foreldre.. Tusen takk igjen :)

 

Anne Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.