Gå til innhold
Arkivverket

søker forfedre til Asta Moe


Heidi Pauline Bredde
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg prøver å finne slekt bakover etter Asta Moe født 22.03.1916 i Holter i Nannestad.

Eneste stedet jeg har funnet henne er ved dåpen i Holter,Nannestad.

Og det jeg vet om henne er at hun ble gift med Einar Karsten Moe født 20.11.1911 fra Sørum.

Der bosatte de seg og fikk barn.

 

Har prøvd å lete etter hennes konfirmasjon også men ikke lykkes.

Eneste jeg har på foreldrene er navnene : Hans Sigurd Johansen født 1887 og Anna Andersen født 1886.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Mvh

Heidi Pauline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Her er vielsen til foreldrene, mellom nr.12 og 13:

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Veldre i Ringsaker, Ministerialbok nr. 19 (1905-1920), Ekteviede 1908, side 163.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=23&idx_id=23&uid=ny&idx_side=-132

 

I følge anm.er de viet i Paulus menighet i Kristiania. Nr. 115 her:

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Paulus, Ministerialbok nr. 17 (1906-1917), Ekteviede 1908, side 28.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=672&idx_id=672&uid=ny&idx_side=-30

 

 

Her er familien i 1910:

 

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036389000602/

 

 

Og dåpen til Marie,nr. 9:

 

Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Veldre i Ringsaker, Ministerialbok nr. 19 (1905-1920), Fødte og døpte 1909, side 18.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=23&idx_id=23&uid=ny&idx_side=-22

 

 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asta sin mor Anna var datter av Anders Evensen Lierstuen Søndre (Veldre i Ringsaker) f 1865 d 1944 og Maria Pedersdatter 1861-1945. Anders og Maria hadde disse barna:

 

Anna f 1886 g med Hans Johansen Kristiania

Pernille 1888

Elise 1890 g med Amund Knudsen N. Aurdal

Helga 1894

Emil 1896

Anton 1898 g med Sina Mathiasdatter Børkeeie

Lina 1902

Emma 1906 g med Torger Børresen Onsumengen

 

Anders Evensen solgte eiendommen i 1928

 

Vennlig hilsen

Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Asta Moe (som døde 28.juli 2010 og ble begravet fra Sørum kirke 5.august 2010) var søster til min far (Rolf Johansen 1911-1991).

Andre søsken: Marie (Maien) gift med Fridolf Landgren, Jenny gift med Evert Andersson, Ingrid gift med Kåre Rønning, Gjerdrum. Alle er døde nå.

Maien og Fridolf hadde ingen barn.

Jenny og Evert hadde fem barn.

Ingrid og Kåre hadde tre barn.

Var i fjor sommer på en "slektstur" til Lierstuen i Veldre sammen med mine to kusiner fra Gjerdrum.

 

Vennlig hilsen Tove D. Johansen, 

 

 

Endret av Tove D. Johansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. konfirmasjonen til Asta, så regner jeg med at den var i Heni eller Gjerdrum kirke.

Familien bodde først på Kjærstad (som ligger på grensen mellom Gjerdrum og Holter i Nannestad). Senere bodde de på Vang i Gjerdrum. Der bodde også Emil Andersen med sin familie. Huset de bodde i på Vang brant ned i 1920. Senere bodde de på Munkeli.

 

Tove DJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Tove D. Johansen skrev:

Asta Moe (som døde 28.juli 2010 og ble begravet fra Sørum kirke 5.august 2010) var søster til min far (Rolf Johansen 1911-1991).

Andre søsken: Marie (Maien) gift med Fridolf Landgren, Jenny gift med Evert Andersson, Ingrid gift med Kåre Rønning, Gjerdrum. Alle er døde nå.

Maien og Fridolf hadde ingen barn.

Jenny og Evert hadde fem barn.

Ingrid og Kåre hadde tre barn.

Var i fjor sommer på en "slektstur" til Lierstuen i Veldre sammen med mine to kusiner fra Gjerdrum.

 

Vennlig hilsen Tove D. Johansen, 

 

 

 

 

Asta Moe icn_world.gif?1383153998

Kjønn: Kvinne
Født: 22. Mars 1916 
Holter
Død: 28. Juli 2010 (94)
Nærmeste familie:

Datter av Hans Sigurd Johansen og Anna J. Andersen 
Hustru av Einar Karsten Moe 
Mor til Arvid Einar Moe og <privat> Moe 
Søster av Marie Landgren; Rolf Johansen; Jenny Johansen og Ingrid Rönning 

Lagt til av: Heidi Pauline Bredde 3. februar 2011
Administrert av: Kerstin Margareta Elisabeth Schiller, Heidi Pauline Bredde og Peter Thor-Ulf Andersson
 

https://www.geni.com/people/Asta-Moe/6000000034550710074?through=6000000011373930329

----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.