Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Hans Hansson (Sjøthun), fødd Hafslo 1843 - forsvinn, men kvar?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Hans Hansson Sjøthun, fødd i Hafslo 26.6.1843 som son av husmann Hans Hansson og kona Bertha Larsdotter, busette på Haldøsjehaugen under Sjøtun, fekk i 1860 flytteattest for å flytta til "havkanten", noko som den gongen mest truleg var Kinn, men som òg kan ha vore Askvoll, Solund eller Gulen...

Men i 1865 var Hans attende i Hafslo som tenestedreng på Sjøtun.

Sidan forsvinn han att frå Hafslo, men utan at eg har greidd å finna ut kvar han vart av...

Eg står heilt fast, men kanskje einkvan har vore borti denne karen ein eller annan stad?

Eg krossar fingrer og tær og takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunn Huglen

Jeg ser at det finnes utflytterlister fra Hafslo i kirkebøker fra 1866 og framover, det er tidkrevende å lete gjennom disse lister

siden de ikke er søkbare på navn, Ser at en god del folk fra området emigrer . Finner en Lars Hansen fra Sjøthun i med utvandring i

1866.

Ser at det også finnes oversikt over emigranter fra Hafslo, men fant han ikke ved søk der :(

Nå er det også mulig at han døde i unge år, eller flyttet et helt annet sted??

Kan lete litt en annen dag :-)

Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Her finner jeg en Hans Hansen Sjøthun i utflytterlistene i kirkebok for Hafslo (fant ham via utflytterlistene på fylkesarkivets nettsider):

Sogn og Fjordane fylke, Hafslo, Ministerialbok nr. A 18 (1853-1886), Utflyttede 1861, side 52-53.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6870&idx_id=6870&idx_listetype=uf&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-27

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070112310262.jpg

Men jeg klarer ikke å tyde helt hvor Hans flyttet hen... Men han må i så fall være kommet tilbake til Hafslo i 1865, siden Gunn fant ham som tjenestedreng på Sjøtun. Hans Hansen var 17 år i 1860 og det stemmer jo ganske så bra med fødselsåret hans.

Grethe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunn Huglen

Dette så da ut til å være en spennende historie om det er den rette Hans Hansen som er i fengsel her ?

Kan jo være en forklaring på at vi ikke finner han i senere tellinger.

Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Gunn, Grethe og Solveig for mange spennande og interessante innlegg!

Som eg nemnde i opningsinnlegget mitt, flytte Hans til "havkanten" i 1860, og kanskje flytte han dit ogso etter han hadde vore "heime att" i 1865?

Men so kan det sjå ut som han hamna i Bergen fengsel i 1871, og for å sjekka dette, vil eg leggja inn spørsmålet som eige tema i Arkivforum!

Elles har eg vore grundig gjennom utflyttelistene for Hafslo, so eg ville ha vorte svært so overraska om Hans hadde dukka opp der meir enn den eine gongen i 1860...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Eg vil i kveld gjerne få henta fram att dette emnet frå 2011, som sidan har lege i "dvale"...

Det siste me fann ut den gongen om Hans Hansson (Sjøthun), fødd i Hafslo 26.6.1843, var at han i desember 1870 hadde slege ned ein kjenning "på veg heim frå byen (Bergen)", og for dette laut han mellom anna bøta med 10 dagar på vatn og brød, som han gjorde i slutten av januar 1871 (http://forum.arkivverket.no/topic/172501-hans-hansson-sjoethun-bergen-fengsel-1871-fleire-opplysningar/?hl=%2Bhans+%2Bhansson+%2Bsj%C3%B8thun).

Etter januar 1871 forsvinn Hans fullstendig frå "kartet".  Eg finn han ikkje i FT1875 korkje i Bergen eller dei andre stadene som er registrerte.  Han k0m ikkje heim at til Hafslo, og eg finn han heller ikkje i passasjerlistene til Amerika for dei påfølgjande åri.

So kvar kan Hans ha vorte av?  Dei fleste søskeni hans utvandra til Amerika, so kanskje Hans likevel har finne vegen dit?  Kanskje finst han i ei eller anna passasjerliste, til dømes hjå Norwegian Heritage?

Eg takkar på ny so mykje for alle gode tips og held fingri godt krossa...!

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive