Gå til innhold
Arkivverket

Emil Helmersen 8/4-1894 Stange/Romedal


Roar Dalen
 Del

Recommended Posts

Hei Alle .

Emil fikk først ett barn Sverre 10/1-1910 døpt 17/4-1910 i Stange Hedmark mor er her Sofie Nilsdatter . Så fikk han ett barn Halvdan Egil 12/10-1910 døpt 6/1-1910 mor er her Tina Josefine Hansdatter. Han var ikke gift med noen av disse damer. Har hørt han en stund jobbet/drev ett hotell i Brummundal for siden og flytte til Sandefjord ? Dette er kunn muntlige opplysninger som jeg ikke har klart og skjekke. Er det noen som hvet mer om hvor Emil ble av og om han siden giftet seg ? osv.

Dette ville hvære god hjelp for meg.

 

mvh

Roar dalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det viste jeg ikke, Takk for den opplysningen. Kjenner etterkommer etter Halvdan og de lurer på sitt opphav selvfølgelig.

 

Roar Dalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei relativt lang rekke med forfedre til Emil Helmersen. Ei rekke går hit til gården, men det er mest Løten, Romedal og noe Stange. Jeg deler forfedre med ham. Jeg kan kontaktes.

 

For øvrig vet jeg ikke hvor han ble av og jeg kjenner ikke hans opphold i Br-dal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Prøver og ta opp igjen dette emne , Har ikke kommet noe videre med Emil Helmersen. Kan han ha flyttet til Amerika ? Er det noen som har greie på søk i Amerika som kan hjelpe med ett søk ?

Takker for hjelpen som eventuelt kommer !

 

Roar Dalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hei Roar Dalen

 

Jeg er barnebarnet til Emil Helmersen. Han skiftet navn til Bakke en gang i tiden. Han var gift 2 ganger og fikk 4 barn i første ekteskap og 1 barn i andre, som er min far.

Det stemmer at Emil Helmersen drev Grand Hotel i Brummundal. Han flyttet fra Sandefjord i 1939 sammen med sin kone nr 2 og deres sønn Egil Jan. De flyttet tilbake til Sandefjord i begynnelsen av 1970.

 

Øystein S. Bakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Roar Dalen

 

Jeg er barnebarnet til Emil Helmersen. Han skiftet navn til Bakke en gang i tiden. Han var gift 2 ganger og fikk 4 barn i første ekteskap og 1 barn i andre, som er min far.

Det stemmer at Emil Helmersen drev Grand Hotel i Brummundal. Han flyttet fra Sandefjord i 1939 sammen med sin kone nr 2 og deres sønn Egil Jan. De flyttet tilbake til Sandefjord i begynnelsen av 1970.

 

Øystein S. Bakke

Så bra Øysten ! jeg har fått de opplysningene du kommer med fra en annen av den slekta, men det ville være fint med litt mer innfo om deg og dine . jeg sender deg en personlig melding med mail adressen min så kan vi mailes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Emil Helmersen døde 24.02.1984 og ble begravet 02.05.1984 på Ekeberg gravplass i Vestfold samme grav som Kari (f- 01.04.1901?-27.09.1986) også ligger i .  Da med Bakke som etternavn. Er det noen som kjenner til hans 2. kone Kari sitt pikenavn og hvor hun kom fra.

Endret av viibemi
Feilsitering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, viibemi skrev:

Emil Helmersen døde i Sverige 24.02.1984 og ble begravet 02.05.1984 på Ekeberg gravplass i Vestfold samme grav som Kari (f- 01.04.1901?-27.09.1986) også ligger i .  Da med Bakke som etternavn. Er det noen som kjenner til hans 2. kone Kari sitt pikenavn og hvor hun kom fra.

 

Kanskje du kan endre visningsnavnet "viibemi" til ditt fulle navn?  🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, viibemi skrev:

Emil Helmersen døde 24.02.1984 og ble begravet 02.05.1984 på Ekeberg gravplass i Vestfold samme grav som Kari (f- 01.04.1901?-27.09.1986) også ligger i .  Da med Bakke som etternavn. Er det noen som kjenner til hans 2. kone Kari sitt pikenavn og hvor hun kom fra.

 

Kan jo hende at barnebarnet til Kari og Emil kommer på banen igjen.Vi får vente og se....

Og trådstarter har vel kanskje fått opplysninger av ham.Ser at han sist  var pålogget 22 august.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

 

Kan jo hende at barnebarnet til Kari og Emil kommer på banen igjen.Vi får vente og se....

Og trådstarter har vel kanskje fått opplysninger av ham.Ser at han sist  var pålogget 22 august.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende at han hadde det.

Men bør unngå å omtale dem på åpent forum,siden det kan være nålevende.  🙂

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Emils eldste sønn, Sverre, hadde så vidt jeg vet to sønner. Sverres sønnesønn er for øvrig min bestekompis gjennom 50 år, og bor nå på Tau i Ryfylke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for henvendelsen. Såvidt jeg vet så var Sverre gift med en som het Marianne. Vet ikke navn på barna deres. Emil var ikke gift med Sofie (mor til Sverre) . Emil hadde 4 barn med sin første hustru. Han skilte seg og fikk en sønn med hustru nr. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverre hadde en sønn før ekteskapet, og en sønn sammen med Marianne. Kameraten min er sønn av den eldste sønnen. Den yngste sønnen er fortsatt i live.

Endret av Stein Tau Strand Auestad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.