Gå til innhold
Arkivverket

Anne Margrethe Larsen Hovland og Rolf Henry Olsen, Lier, Buskerud


Kr. Tangen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg søker eventuelle etterkommere etter

 

Anne Margrethe Larsen Hovland, født 30. august 1915, Hof. Begravet den 20. juni 1985, Frogner, Lier, Buskerud og

 

Rolf Henry Olsen. Født 15. april 1917. Død den 8. mars 1983 (DIS ID 2576294).

 

Dåp, Anne M. Larsen Hovland

Nummer 20: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5592&idx_id=5592&uid=ny&idx_side=-87

 

Parets vielse, den 3. mai 1941:

Nummer 6: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5686&idx_id=5686&uid=ny&idx_side=-45

 

Håper også at noen kjenner til fødestedet til Rolf Henry Olsen.

 

Anne Margrethe Olsen, født Larsen Hovland, er slekt av meg - alle opplysninger om familien er av uvurderlig interesse.

 

 

Tusen hjertelige takk - og ha en fortsatt fin torsdag, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mange tusen takk til deg for gode innspill, Carsten Schanche!!

 

Må legge til at jeg har kontaktet det aktuelle kirkekontoret, den at de der refererer til absolutt taushetsplikt når det gjelder navn på fester av gravsted.

 

Mens andre steder oppgir de gjerne både navn, adresse og telefonnummer til gravfester. Hvordan lyder den/de aktuell(e) loven(e), når det gjelder informasjon vedrørende fester av gravplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp. lov/ikkje lov å oppgje namn på festar, så trur eg det vert avgjort av fylket (eller kommunen?), iallfall er det fullt mogeleg å få namn på festar i heile Oslo! Men i Bergen er det heilt sperre på det, for meg ser det ut til å variera frå fylke til fylke, men eg er litt usikker...

 

Det du _kan_ gjera dersom det er sperra, er å skriva eit brev og forklara kven du er osv., leggja det i ein konvolutt, legg ved eit brev der du skriv kven du ynskjer det skal sendast til (festar av grava til ....) legg det i ein konvolutt som du adresserar til krk.kontoret. uff, dette var vanskeleg å forklara, men håpar du forstår :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp. lov/ikkje lov å oppgje namn på festar, så trur eg det vert avgjort av fylket (eller kommunen?), iallfall er det fullt mogeleg å få namn på festar i heile Oslo! Men i Bergen er det heilt sperre på det, for meg ser det ut til å variera frå fylke til fylke, men eg er litt usikker...

 

Det du _kan_ gjera dersom det er sperra, er å skriva eit brev og forklara kven du er osv., leggja det i ein konvolutt, legg ved eit brev der du skriv kven du ynskjer det skal sendast til (festar av grava til ....) legg det i ein konvolutt som du adresserar til krk.kontoret. uff, dette var vanskeleg å forklara, men håpar du forstår :-))

 

Tusen takk for et svært godt tips, Mariann! :)

 

Jeg vet ikke hvilken kirke det er snakk om når det gjelder graven. Men jeg har fått oppgitt alt om graver når det gjelder Drammen.

 

Også jeg har tidligere - etter forespørsel - mottatt informasjon fra alle steder i Drammen og omegn, av både velvillige og dyktige sjeler. Dette gjelder Frogner, Lier.

 

 

God hilsen, fra Kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.