Gå til innhold
Arkivverket

Signe Torborg Källström f. 19.07.1918


erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Datter av Anders Källström og Anna Linnea Gustavsson.

 

Når døde Signe Torborg? Ble hun gift? Fikk hun barn?

 

Veldig fint om noen kan gi meg mer info om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Tenkte jeg skulle se om jeg kunne finne henne i Sveriges dødbok og sveriges befolkning 1980, men fant ikke noe.

 

Bestemte meg så for å sjekke fødsels innføringen, og der fant jeg svaret: I Jernboås C:5 fødte 1895-1918 side 150 finer jeg innføringen: Født den 5/7-1918 Signe Torborg. Foreldre gruvarb Anders Källström f14/12-83og hustru Anna Linnea Gustavsson f 14/10-87. Gifte 14/10-05.Anmerkning: Avled odöpt den 25/8-19.

 

Gikk så til dødbok F:7 (1895-1930) side 97:Død 25/8-19 av lunginnfl. Signe Torborg dotter till gruvarb Anders Källstrom och hans hustru Anna linnea f. Gustavs. Från Finshyttan no 4. Gravl 31/8.

 

Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at det var virksom minst én "voksendåp-retning" i det aktuelle området, familien kan ha holdt seg til disse, tenker jeg. Ellers var de jo ganske raske med å få barna døpt der borte, har jeg sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk tilhørte jeg en menighet som døpte/døper barna så fort som mulig, og som våket over dem før de var døpt så de ikke skuklle dø uten dåp. Jeg ble født 1. søndag i advent og skulle døpes 2. søndag i advent, iført bestemors dåpskjole. Imidlertid ble mitt søskenbarn døpt lørdagen før min dåpsdag, og han skulle også døpes 2. søndag i advent, 1 døgn gammel. Selvsagt med bestemors dåpskjøle, for de bosdde i samme hus som bestemor. Da måtte man "på bygda" og låne dåpskjole til meg, en eldre, ganske slitt sak lånt av en eldre kvinne i menigheten.

 

 

Men døpt ble jeg.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.