Gå til innhold
Arkivverket

Ny med slektsforskning


Julie Azora Olsen
 Del

Recommended Posts

Hei, begynte med slektsforskning for et par uker siden, og jeg synes jeg har kommet ganske langt allerede :D men, nå står jeg fast. Dette gjelder min tipp-tippoldemors slekt. Hun het Constanse Lovise Johansdatter, født 29 oktober 1863. Fant henne i dåpsboken i Østre Fredrikstad, og har også funnet henne under konfirmerte i Østre Fredrikstad.

 

Det jeg står fast på nå er at i denne dåpsboken står det lite ikke noe om foreldrenes fødselsår eller "bopæl", så det er vanskelig for meg å komme videre siden jeg ikke vet hvordan jeg skal gå frem :( Foreldrene heter Johan Larsen (ganske vanlig navn, og det er jo mange som heter det!) og Karen Helene Krestiansdatter/Kristiansdatter eller noe slikt.

 

Håper noen kan hjelpe meg med hvordan jeg skal arbeide videre eller evt. finne ut hvem kirkebøker og årstall de står oppført i.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er du i grunnen ganske heldig, ettersom Constanse Lovise er født to år før folketeljinga i 1865. Mitt første tips vil vere å prøve å finne ho, og dermed foreldra, der. Når du har namn og fødselsår på foreldra vert det lettare å legge ein plan for arbeidet framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn dåpen til Constanse, hun er f.29 okt 1864 og døpt 8 jan 1865.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6216&idx_id=6216&uid=ny&idx_side=-48

Her er foreldrenes vielse.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6216&idx_id=6216&uid=ny&idx_side=-203

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I folketellingen som Bengt viser til over her står "Karen Lovise", men når hun gifter seg står det vel "Karen Helene". Det kan vel sjekkes mot kirkeboka for Hobbøl ca 1841.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.