Gå til innhold
Arkivverket

Etterlysning.


Erik Evensen
 Del

Recommended Posts

Mine spørsmål om Arvid er mange. Vokste han opp? Fikk han noen etterkommere? Finnes det noen som vet noe om ham? Han ble født 30. juli 1924 i Vang i Hedmark. Hans mor var Agnes Hansen (Martinsen). Hans far het Hans Amundsen Vold. Faddere var Einar Løken og kone, samt Arvids besteforeldre Martin og Kristine Hansen. Det er mange ukjente faktorer, for eksempel kjenner jeg ikke hans etternavn, og Arvid er sporløst borte. Så mitt siste håp er at det finnes noen som vet noe om ham. Min tilknytning til Arvid er at hans mor og jeg er tremenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill. Jeg har tidligere funnet Arvid Selbekk, men har konkludert med at det antageligvis ikke er "min" Arvid. Kirkevergen i Agdenes har tidligere opplyst om at Selbekk ble døpt 31. august 1924 i Lensvik, mens Arvid som jeg søker står i kirkeboken for Vang med dåpsdatoen 26. oktober 1924. Jeg har vært i kontakt med enken etter Arvid Selbekk og dette gav meg en indikasjon på at det sannsynligvis er snakk om to forskjellige Arvid som er født på samme dato i 1924.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk i skattelistene for 2001 på Arvid f. 30/7 1924 gjev berre eitt treff, nemleg den personen som er nemnd over og sjekka ut av saka. Det er då nærliggjande å tru at "rette" Arvid må ha døydd før det, eller ha vore busett utanlands i skatteåret 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk i skattelistene for 2001 på Arvid f. 30/7 1924 gjev berre eitt treff, nemleg den personen som er nemnd over og sjekka ut av saka. Det er då nærliggjande å tru at "rette" Arvid må ha døydd før det, eller ha vore busett utanlands i skatteåret 2001.

 

Tusen takk for linken til skattesøk for 2001 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill. Jeg har tidligere funnet Arvid Selbekk, men har konkludert med at det antageligvis ikke er "min" Arvid. Kirkevergen i Agdenes har tidligere opplyst om at Selbekk ble døpt 31. august 1924 i Lensvik, mens Arvid som jeg søker står i kirkeboken for Vang med dåpsdatoen 26. oktober 1924. Jeg har vært i kontakt med enken etter Arvid Selbekk og dette gav meg en indikasjon på at det sannsynligvis er snakk om to forskjellige Arvid som er født på samme dato i 1924.

Skal eg få dressere deg litt, Erik? Desse opplysningane burde du lagt fram i det fyrste innlegget ditt. Hjelparar blir ofte litt "sure" (forståeleg nok) når du sit på meir informasjon enn det ein kan få inntrykk av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aase. Beklager så meget. Min forsømmelse beror på at jeg betrakter meg som en amatør på dette området. Jeg er ofte i tvil om hvor langt jeg kan gå når jeg synliggjør opplysninger om andre mennesker. Derfor var jeg noe tilbakeholden. Men jeg lar meg altså dressere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke riktig forum for etterlysning av levende personer, eller av mennesker som har levd helt opp til vår tid.

Dette kan kanskje moderator si noe mer om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.