Gå til innhold
Arkivverket

Direktelinker til statsarkivene


Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Etter å ha kommet hjem fra ferie fant jeg i går direktelinker til alle statsarkivene. I dag er de borte. Hvorfor, og kommer de opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du lenkene til de forskjellige institusjonene, som ligger på forsiden under fanen "Forum"?? Etter det jeg kan se, så har de vært der hele tiden etter at de ble lagt ut.

 

(Beklager at jeg har blandet meg inn, spørsmålet var jo rettet til Digitalarkivet.... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Else, du har rett. Men jeg var vant til at disse linkene var å se rett ovenfor de forskjellige brukerforumene, når man befant seg på Arkivverket > Digitalarkivet, og jeg kunne ikke finne dem igjen. De må ha blitt flyttet en eller annen gang mens jeg var på ferie. Da jeg logget inn igjen etter ferien, så jeg dem tifeldigvis, og at det nå var kommet link til alle, ikke bare Oslo, Bergen og Trondheim. Men jeg klarte ikke å finne dem igjen dagen etter på det stedet jeg trodde de var.

 

Jeg må få føye til at jeg synes navigasjonen her ikke er særlig intuitiv. Det må unødvendig mange klikk til før man finner disse 'institusjonene'. Og direktelinken befinner seg 'bortgjemt' helt nederst på forsiden. Vel, jeg har jo lært meg veien nå da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd endringer på forum-sidene nylig.

1. september ble det opprettet spør-oss-fora for samtlige institusjoner i Arkivverket, dvs. Riksarkivaren, Riksarkivet, Helsearkiv, samisk arkiv og de 8 statsarkivene hvorav tre av dem hadde fora her fra før. Opprettelsene av disse foraene har også gjort at Digitalarkivet sine debattfora har havnet lenger nede på forum-framsiden http://forum.arkivverket.no

Vi har derfor endret lenken fra våre nettsider til debattene: Hvis du klikker på lenken Ny debatt når du er i Databaseveljaren kommer du nå til oversikten over alle fora for Digitalarkivet og ikke til forum-framsiden slik det var tidligere. Det er kanskje dette som har vært med på å skape forvirringen?

 

Uansett, du kan til enhver tid komme deg tilbake til forumframsiden ved å klikke på Forum-lenken øverst på siden.

 

På den nye framsiden til Digitalarkivet har vi en boks med snarveier til debattene, men pga at vi ikke har en god nok visuell løsning for å vise nye bidrag og nyhetsmeldinger for Digitalarkivet enda, så er det i dag sånn at desto mer databaser vi får, desto lenger ned på siden havner snarveiene til debattene. Dette skal vi finne en løsning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.