Gå til innhold
Arkivverket

Hans Andersson (1824- ) frå Lærdalsøyri til Haugesund (Vigsnes) - lagnaden hans?Vigsnes


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har vanskar med å finna att lagnaden til denne Hans Andersson frå Lærdalsøyri i Lærdal som gifte seg til Vigsnes i Skåre (Haugesund). Kanskje einkvan med lokal kunnskap kan hjelpa meg vidare?

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Hans Andersson, f. Lærdalsøyri i Lærdal 8.8.1824, d.

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hans?)

 

Hans flytte til Haugesund der han 22.2.1873 gifte seg med enkja Gunnhild Knutsdotter, opphavleg frå Øveland i Vikedal. Ho var f. i Vikedal 21.6.1821 og gifte seg første gongen i Vikedal 7.7.1842 med enkjemannen Haldor Erikson, opphavleg frå Røkenes i Skjold, døypt i Skjold 27.5.1810. Haldor var ei tid husmann på Nising i Skjold, men flytte i 1850-åri med Gunnhild til Haugesund der han livnærte seg som tømmermann. Haldor d.

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hans? - etter 1865/før 1873)

 

Gunnhild d.

 

¤¤¤¤¤ (dato og stad for dødsfallet hennar?)

 

Hans var verksarbeidar, og han og Gunnhild busette seg på Vigsnes i Skåre ved Haugesund. Dei fekk ikkje born i lag, men Gunnhild hadde minst tre døtrer frå første ekteskapet sitt.

 

¤¤¤¤¤ (sjekka talet på born av Haldor og Gunnhild?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Særleg er det viktig for meg å finna dødsdatoen til Hans Andersson; han hadde fleire søsken som "forsvinn" og som eg vonar kan vera nemnbde i dødsmeldingi/skiftet hans...

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter til Haldor og Gunhild - Gunhild Serine Haldorsdtr. f.1851 på Nising ble gift med Kristian Andersson Enebakk f.1840 og de bodde på Visnes i Avaldsnes. Kristian ble gift på nytt i 1885 med Marie Kristiansdtr. så Gunhild Serine må være død før 1885. Kristian og Gunhild hadde 6 barn - bl.a Anna Marie f.1869 som ble gift på Visnes med Knut Johannesson. De fikk 4 barn.

 

Gunhild Serine døde 12.8.1883 på Visnes. Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6254&idx_id=6254&uid=ny&idx_side=-189

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Vigsnes (skrives idag Visnes) ligger i Avaldsnes på Karmøy, ikke Skåre som du skriver i innlegg 1. Hans var nok (i likhet med min morfar) med og produserte kopperet som bl.a. ble brukt i Frihetsstatuen i New York, men det er en annen historie ...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ham ikke blant døde i Avaldsnes, heller ikke i FT for 1900, så han døde muligens i tidsrommet 1893 - 1900.

 

Gruvedriften på Visnes stoppet (midlertidig) i 1895 og mange flyttet da fra stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare gi deg samme svar som jeg gav deg i innlegg #3 i gammel debatt 77124.

Hans Andersen Lærdalsøren og kona Gunnhild Knutsdotter flyttet fra Visnes til Stavanger i 1995, se #32-33.

 

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=273&uid=83877&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R2325%25011%2581B%25C5J%25D6%2599VF%25E6%25C6%25D6%25B5%2500%25C9g%2509%25EF

 

 

Jeg vet ikke om dette aldrende paret var blant de mange tidligere ansatt i Vigsnes Kobbeverk som emigrerte til USA etter konkursen i 1895.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenken ble feil, men prøver på ny:

 

Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Avaldsnes i Avaldsnes, Ministerialbok nr. A 15 (1880-1906), Utflyttede 1895-1897, side 329.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6254&idx_id=6254&uid=ny&idx_side=-273

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070102310792.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Unni, Johan Arthur, Kurt og Øystein for mange flotte innlegg og ogso ein sein takk til Unni og Øystein for svar på tema #77124 frå i fjor vår. Svari frå den gongen har eg diverre komplett oversett, noko eg seier meg lei for!

 

Men status er no den, at Hans og Gunnhild må vera avlidne etter 1895 og truleg før 1900 i Stavanger! For det er vel tvilsomt at dei utvandra til Amerika i den alderen...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Johan Arthur og Kurt for flotte og nyttige innlegg! Dødsfallet til Hans er registrert, og Statsarkivet i Stavanger vil få ei ny oppgåve med dødsmeldingi hans!

 

No spørst det om ogso Gunhild kan finnast...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no sjølv lese gjennom St. Johannes for perioden 1895-1900 utan å finna dødsfallet hennar Gunnhild. Er det nokon som har freista dei andre kyrkjelydene i Stavanger?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Johan Arthur for nytt innlegg!

 

Eg tykte det var underleg at ikkje Gunnhild skulle dukka opp som avlidi i Stavanger, so eg har sjekka litt meir i folketeljingane. I 1900 er ho definitivt ikkje, med mindre namn og fødestad er "heilt på viddene"...

 

MEN, sjå kva eg finn i Pedersgate 96 i Stavanger i 1910 (http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=1103&kenr=038&bnr=0060&lnr=02):

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gjertrud Peders. el ug Hjemme væverske 17.04.1851 Høgsfjord

Alet Peders. el ug Hjemme væverske 05.05.1845 Høgsfjord

Gunhild Lærdal hm e fat. faar av byen til husleien %pension av% 1818 Vikedal

Ingeborg Ols. hm e Ingenting, fat. 02.02.1821 Østebø Dirdal

Ragnhild Eriks. hm e Syerske 31.03.1877 Stavanger

Helga Eriks. d ug 28.03.1902 Stavanger

Mauritz Eriks. s ug 13.09.1906 Stavanger

Mauritz Peders. hf g Dokformand 11.06.1837 Nøland Dirdal

Rakel Peders. hm g 08.11.1848 Stavanger

Bertha Peders. d ug Syerske 16.07.1883 Stavanger

Joachim Mauritzen s ug Sagbrugsarbeider Støperiet 03.05.1890 Stavanger

Peder Mauritzen s ug Former paa Støperiet 11.10.1891 Stavanger

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gunnhild har altso lurt oss alle! Ho levde framleis i 1910! Men no er sjølvsagt kyrkjebøkene nede på Digitalarkivet, so eg får ikkje sjekka vidare...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Øystein for nyttig innlegg!

 

Du har jo heilt rett. Dette er "vår" Gunnhild. Og no ser eg kva eg gjorde feil i søket: Eg prøvde med Gun* + etternamn L* og deretter med Gun* + fødestad Vi*... Eg tenkte ikkje på Wi*...

 

Men, hovudsaki er at jenta er funni, so då er det berre å venta på at kyrkjebøkene på ny skal verta tilgjengelege...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.