Gå til innhold
Arkivverket

Søker etter adresse i Oslo i 1950-årene


Sorter
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Min tante, Solveig Isaksen, ble gift i Oslo med Reidar Lunde. Dette skal være skjedd ca. 1955.

Er det noen som kan finne hvor Reidar Lunde, født 1911, og Solveig Isaksen (mulig Svensen), født 1912, bodde på den tiden?

 

Hilsen Kersti Sorter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror imidlertid at dette er den riktige Reidar Lunde:

 

Det var en Reidar Lunde født i 1911 som ble begravet på Nordre Gravlund i 1981: http://www.begravdeioslo.no/maler/grav/grave_id/166119

 

Solveig Lunde (1912 - 1998) ligger i samme grav. Du kan sikkert få kontakt med eventuelle etterkommere ved å kontakte Gravferdsetaten i Oslo kommune og spørre etter hvem som står som fester av graven. De vet kanskje også hvor din tante og onkel bodde i 1955. Graven er foreløpig festet til 2018.

 

Jeg var nok litt for rask i mitt forrige innlegg uten å sjekke om det kunne være flere aktuelle kandidater med samme navn og fødselsår. I innleggene 4 og 5 trodde Berit og jeg at vi hadde med den kjente redaktør Reidar Lunde i Aftenposten å gjøre. Men ham var det ikke. Da må vi se bort fra opplysningene i de to foregående innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Hjertelig takk for hjelp. Det er Reidar og Solveig på Nordre Gravlund.

Det er mitt første innlegg her, så jeg var ikke klar over at jeg måtte abonnere. Så der lærte jeg noe nytt.

 

Hilsen Kersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du ikke abonnere, det er bare et forslag fra meg. Da får du nemlig melding når det kommer nye svar. Det hender jo at spørsmål også blir stående ubesvart lenge, og så plutselig kommer det et nytt innlegg. Da har vi kanskje sluttet å følge med på det emnet. Da er det veldig kjekt å ha abonnert, for da får vi øyeblikkelig vite (til vår epost) når det har kommet et nytt innlegg. For meg har i alle fall det fungert fint, for jeg er ikke inne på dette forum daglig. Men min epost sjekker jeg regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Reidar LUNDE

 

tng_male.gif 1911 - 1981

 

 

Personal Information | All | PDF

Born 22 Dec 1911 Oslo, Norway tng_search_small.gif Gender Male Died 28 Mar 1981 Oslo, Norway tng_search_small.gif Person ID I167050 Charles Christie Last Modified 9 Feb 2012

Family Solveig SVENSEN, b. 1 Jan 1912, Skien, NOR tng_search_small.gif, d. 11 Mar 1998, Oslo, NOR tng_search_small.gif Married Aft 1955 Family ID F123951 Group Sheet

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.christiesinaustralia.com%2Fgetperson.php%3FpersonID%3DI167050%26tree%3Daustraliandecendants&ei=ixc9UJCIA8rKtAan-oGoDg&usg=AFQjCNHJ0rsKjV1NC1jIV296gii7wXictQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for et interesant svar.

 

Solveig Svensen er min fars søster og her var det mye slekt på farmors side. Pluss endel levende etterslekt jeg ikke synes skal ligge fritt tilgjengelig.

 

Mesteparten av den norske siden har jeg. Men her er massevis av famile ang. min oldefar fra Shetland. Har en god fra Sheltalnd også men ser at det er mye mer her. Også om farmors halvsøsken.

 

Hjertelig takk!

 

Hilsen Kersti Sorter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, jeg har ei som heter solveig Svensen, født 1912-1959 i min slekt som jeg ikke har funnet ut av. ( Sandefjord)  Men det er kanskje ikke samme person  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Solveig Svensen er født i Brevik.  Hun giftet seg med Reidar og bodde i Oslo til hun døde i 1998.  Så jeg tviler på at det er den Solveig du ikke finner ut av. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.