Gå til innhold
Arkivverket

Kalla (Haline?) Setsaas, fødd 1884 Selbu/Trondheim - utv. 1910 - kven var ho?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Frå Amerika får eg opplyst at Herman Urness (1873-1925) gifte seg i Grand Forks, ND 31.3.1915 med:

 

Kalla Setsaas, fødd i "Trondheim" 11.9.1884. Ho var sjukepleiar og utvandra i vaksen alder frå Trondheim.

 

I emigrantprotokollen for Trondheim finn eg ei som høver godt, ei Haline Setsaas, fødd 1884, jordmor, som utvandra i 1910 til Grand Forks, ND (http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=EMITROND&gardpostnr=143521&merk=143521#ovre).

 

Men i kyrkjeboki for Selbu finn eg ikkje nokon som høver...

 

Kanskje kan ein eller annan med lokal kunnskap hjelpa meg identifisera denne jenta:

 

* Kva var rette namnet hennar?

 

* Sjekka dato og stad for fødsli hennar?

 

* Fulle namn på foreldri hennar med yrkestitel, bustad og opphav?

 

* Er det ho som utvandra i 1910?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står i BBoken for Hegra under Borrås Vestre:

 

Mikal Kristensen Setsås f i Selbu 1838, d 8 juni 1911. Underoffiser ved infanteriet. Kom til Stjørdalen som styrer av Mustgodset. Fekk skjøte 8 okt 1877 på begge Borråsgardane for 20000 kr. Flytta til Setsås i Selbu med familien i 1893. Gift med Brynhild Olsdatter Aftret f i Selbu 1843, d 4 mai 1925. Barn:

 

Kristen Setsås f 1869. Eksamen fra underoffiserskolen

Sigrid f 1872. Reiste til Amerika i 1906. g med farmar Aksel Thompson, Dakota

Birgitte f 1875 g med Ludvig Skjelstadd

Ola Setsås f 22 jan 1877. Ingeniør. Dreiv rørleggerforretning i Trondheim

Johan Setsås f 16 des 1879. Sjef for Nordenfjeldske Annonsebyrå i Trondheim

Petrine f 18 juni 1882 d 3 nov 1892

Mikaline Setsås f 11 sept 1884. Jordmor. Reiste til Amerika i 1910

Bardoline f 11 sept 1884. Tvilling med Mikaline

Nikolai f 29 juni 1886. Brukar på Setsås

 

Så Grete og Carsten fant rette Haline/Kalla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars: Dette er min nærmeste familie, og jeg besitter mye info om dette.

 

Send meg en e-mail på: jsetsaas alfakrøll live.no dersom du ønsker å vite noe nærmere om Mikaline Setsaas eller hennes familie.

Har også oversikt på etterslekten til henne og Hermann Urness

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Johan for interessant innlegg.

 

Eg har vel forsovidt dei opplysningane som eg treng om denne huslyden etter at eg i ettermiddag talte med ein dotterson av Kalla i Fargo, ND. Slik ser manuskriptet mitt ut:

 

~~~~~~~~~~

 

a. Hermund, kjend som Herman A. Urness, f. i Goodhue Co., Minn. 20.1.1873, d. i Grand Forks Co., N.D. 7.2.1925. Herman gifte seg i Grand Forks, N.D. 31.3.1915 med Mikaline Michaelsdotter Setsaas frå Setsås i Selbu, i Amerika kjend som Kalla Setsaas. Ho var dotter av gardbrukar Michael Christenson på Setsås austre og kona Brynhild Olsdotter frå Aftret, men f. på Borås i Hegre, Øvre Stjørdalen 11.9.1884. Ho utvandra til Amerika i 1910 og d. i Grand Forks, N.D. 13.2.1971. Herman og Kalla tok over heimefarmen hans i Niagara township, Grand Forks Co., N.D., men Kalla arbeidde òg som jordmor og sjukepleiar (”midwife and nurse”). Dei fekk ei dotter i lag og adopterte dessutan ei.

 

~~~~~~~~~~

 

Det einaste usikre her er dødsstaden til Herman Urness, om han døydde heime på farmen i Niagara township eller på eit nærliggjande sjukehus, til dømes i sjølve Grand Forks, ND? Kanskje du, Johan kan svara på dette?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars:

Nei, hvor Herman Urness er gravlagt, mangler faktisk i vår slektsoversikt..

 

Dette er utdrag fra den engelske biografien som vi har om Hermann i vårt slektsarkiv: (..hans nålevende etterkommere er utlatt, men det regner jeg med at du nå har oversikt over…)

 

Herman Arneson Urness (1873-1925), son of Arne Hermundsen Urness and Unni (Berg) Urness, continued to farm and live on the Urness homestead. He added a tree claim, 80 acres, gotten free from the government by planting trees on part of it.

 

 

Herman married Kalla Setsaas (1884-1971) born at the farm Borås, Hegra, Stjørdal, Norway.

 

There were many years of good farming, and many new inventions that eased some of the heavy work. Harvest was always an exciting time. The big steam engines and threshing machines, with 20 or more men and 12 or more teams of horses, cook cars and cooks. Many of these men would come back year after year and got to be like members of the family.

The day of the candle was gone. Kerosene had taken their place. Then came the Mode T Ford side curtains and all. There were many a tale of bad roads, getting stuck in mood and pulled out by horses. A trip to Grand Forks required a full day. And often an overnight stay. As yet horses, cutters and bob sleds were used in the winter. The prairie storms were savage and rods were often impassable for days at a time.

 

One daugther Agnes (1917-1970) was born to Herman and Kalla, she and an adopted daughter, Gerda, completed the Urness family.

The girls attended the one room school, enjoyed picking the wild berries, watching the gypsies as they begged for money, and waited for Erick, the peddler, to come.

 

Herman died in 1925, and Kalla rented the homestead to several tenants during the years, selling it in 1944.

 

Tilsvarende engelsk biografi om Mikaline Setsaas:

 

Kalla Urness (1884-1971) came to the United States from Trondhjem, Norway, as a graduate nurse. She came to Niagara, North Dakota, and lived with her sister, Mrs. Sigrid and her husband Mr. Aksel Thompson, and her daughter Gerda (whos father was her uncle, John Nilsen Høiseth) until her marriage to Herman Urness in 1915. Herman Urnes probably adopted Gerda in 1915.

 

 

In the years prior to her marriage, she followed her nursing profession. Nursing in the early 1900´s meant going to the pasient`s home and being on duty 24 hours a day, spending many anxious hours and many sleepless nights. Doctors were often ten or more miles away and their transportation was by horse and buggy, or sleigh, and would take many hours. If the distance was too far, they sometimes had to change to fresh teams of horses at some farm home. Patients crises were often over and many baby was born before the doctor came. Ovens were often used as incubators for premature babies , and she was often forced to rely on her own medical knowledge and her home remedies to help her patients until the doctor came. Emergency operations were performed on the kitchen tables, with boiling water as their only method of sterilizing.

The influenza epidemic came in 1918, and even though she had a home and a family, she nursed sometimes day and night. Drugs and medicine were very scared, and the death toll was staggering.

 

Kallas husband died in 1925. She once again went back to nursing. Things were better then, with more new equipment to use, new drugs, and many new medicines. Then came the depression of the 30s, and no one had money, and more people were sick at home. Even though she knew that these people could not pay for her services, she was never known to refuse a call. Later years, these same people came to her with prepared turkeys, chickens, meat and vegetables to show their appreciation.

 

Kalla nursed until 1954, when she suffered a heart attack. She spent the remaining years with her daughters, Gerda Dahl Nelson and Agnes Stoffel Baratto.

 

Mvh

 

Johan Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Johan for flott biografi. Dette stemmer i det store og heile med kva som er prenta i County History-boka for Grand Forks Co., ND, men vert sjølvsagt for omfattande for ei norsk bygdebok...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.