Gå til innhold
Arkivverket

Savner kirkebok i Bamble, Telemark


Harald Flaten
 Del

Recommended Posts

I Bamble i Telemark finner jeg både klokkerbok og ministerialbok for perioden 1888-1900, og klokkerbok for årene 1920-1935. Perioden 1900-1920, derimot, finner jeg ikke. Hva er grunnen til det?

 

Mvh

Harald Flaten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Bamble i Telemark finner jeg både klokkerbok og ministerialbok for perioden 1888-1900, og klokkerbok for årene 1920-1935. Perioden 1900-1920, derimot, finner jeg ikke. Hva er grunnen til det?

 

Bamble klokkerbok I 10 (Bamble sokn 1901-1919) har tidligere vært registrert som tapt. Til alt hell har den nokså nylig kommet til rette og blitt avlevert til Statsarkivet på Kongsberg. Den står nå på skanningsplanen sammen med et par andre nylig avleverte ministerial- og klokkerbøker for Bamble. Statsarkivet på Kongsberg står for skanninga selv, og digitaliseringsenheten i Riksarkivet vil bidra til publisering så snart vi får bildene fra Kongsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.