Gå til innhold
Arkivverket

Minda Loken, fødd i Noreg 7.5.1882 - utvandra i 1885 - men kvar var ho fødd?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ei vidareføring av tema #64473 frå det gamle brukarforum (http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/149847-64473-olaf-nilsson-loeken-fraa-nannestad-1862-til-amerika-1885-fleire-detaljar/page__p__1262254__hl__%2Bminda+%2Blokken__fromsearch__1#entry1262254), som aldri vart heilt løyst, og eg gjentek dei innleggi her:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

64473: Olaf Nilsson Løken frå Nannestad (1862) - til Amerika 1885 - fleire detaljar?

Fylke: Brukarforumet

Stikkord: Løken Edseth Nannestad Wisconsin Lars E. Øyane, 3580 Geilo (Buskerud), 19.11.2008 15:39 (1)

 

FT1900 for Blue Mounds township, Dane Co., WI syner denne huslyden:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Lökken, Ole Oct 1862 Nor Nor Nor farmer em 1885

 

Lökken, Karn May? 1857 Nor Nor Nor wife em 1885 married 18 years 6/6 children

 

Lökken, Burnie May 1886 WI Nor Nor son

 

Lökken, Dora Dec 1888 WI Nor Nor dau

 

Lökken, Otto Jan 1891 WI Nor Nor son

 

Lökken, Lawrence ?? 1895 WI Nor Nor son

 

Lökken, Milo Jun 1897 WI Nor Nor son

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Her manglar det eitt barn, som skal vera:

 

Lokken, Minda, fødd i NOREG 7.5.1882.

 

Då Minda døydde i Dawson, MN i 1964, vert det opplyst at foreldri hennar var Ole Nelson Lokken og Karen Edseth.

 

Eg TRUR at Ole Lokken er identisk med: Oluf Nilsson Løkeneige, fødd i Nannestad 21.10.1862 (Lenke) (tvilling #132). Denne husklyden budde 1865 på Løkenstua under Løken i Nannestad:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Nils Thorsen Husfader g Husmand med Jord 1818 Nannestad Prgj.

 

Dorthe Haakensdatter hans Kone g 1821 Nannestad Prgj.

 

Christian Nilsen hans Søn ug 1854 Nannestad Prgj.

 

Halvor Nilsen hans Søn ug 1862 Nannestad Prgj.

 

Olaf Nilsen hans Søn ug 1862 Nannestad Prgj.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Dette er nok Ole Nelson Lokken i Amerika, og når me dessutan veit at gardsnamnet edseth finst i Nannestad, ligg det svært nær å tru at huslyden er komen derifrå.

 

MEN, eg er ikkje i stand til å finna korkje vigsli til Olaf og Karen eller dåpen til dotteri Minda i Nannestad. Er det eg som er blind, eller kanskje gifte dei seg ein annan stad? Christiania?? Ikkje heller finn eg dei utflytte frå Nannestad i 1885...

 

Eg står fast og vonar at einkvan med lokal kunnskap kan bidra med å løysa dette problemet..:

 

* Fullt ''norsk'' namn på Minda?

 

* Dato og stad for fødsli til Minda?

 

* Utvandringsåret?

 

* Kven var mori?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

~~~

 

Carsten Schanche, Jessheim, 19.11.2008 16:58 (2)

 

Ei Minda med samme f.dato

 

Lenke

 

Har ikke funnet henne døpt i V-A (med forbehold).

 

~~~

 

Kirsti Rye, Ålesund, 19.11.2008 17:46 (3)

 

Hei.

 

Kan dette være Minda i innlegg 2? Kildeinformasjon: Oslo fylke, Vestre Aker, Ministerialbok nr. 12 (1894-1909), Konfirmerte 1896, side 27. Permanent sidelenke: Lenke nr 3.

 

mvh Kirsti

 

~~~

 

Lars E. Øyane, 3580 Geilo (Buskerud), 19.11.2008 17:50 (4)

 

Hjarteleg takk til Carsten for interessant innlegg. Men denne Minda må vera ei onnor... Minda Lokken gifte seg først i 1902 med Andrew Gilbertson og sidan i 1911 med Ole Kvam, og ho hadde ikkje born med dei namni som er nemnde her...

 

Elles vert det i FT1920 sagt at ho utvandra i 1886, so kanskje det er rett år...?

 

Slik lyder dødsmeldingi hennar frå Minnesota:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

KVAM, MINDA

 

Date of Birth: 07 May 1882

 

Place of Birth: OUT OF STATE

 

Mother Maiden Name: EDSETH

 

certid# 1964-MN-010131

 

Date of Death: 09 Oct 1964

 

County of Death: LAC QUI PARLE

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

~~~~~

 

Arne Solås, Bergen, 19.11.2008 19:48 (5)

 

Tilfeldig navnelikhet - eller feilinnført alder og nasjonalitet?

 

 

Klikk for å sjå biletet i original storleik

 

~~~~~

 

Lars E. Øyane, 3580 Geilo (Buskerud), 20.11.2008 00:30 (6)

 

Hjarteleg takk til Arne for spennande innlegg!

 

Dette må då vel vera ''våre'' folk, sjølv om det står dei er polakkar...! Då får me i alle fall prov for at dei utvandra i 1885, men kvifor finn me dei ikkje i kyrkjebøkene for Nannestad eller passasjerlistene for Christiania?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

~~~

 

Lars E. Øyane, 82442 Saulgrub, Bayern, 5.8.2010 20:35 (7)

 

Etter at Arne (sjå innlegg #5) fann utvandringi til denne huslyden i 1885, er eg sidan ikkje komen noko lenger med det norske opphavet til dette parfolket. Eg har i dag på ny studert kyrkjebøkene for Nannestad, særleg Holter sokn, der både Løken og Edset finst som gardsnamn, men noko lenger er eg vel neppe komen.

 

Oluf Nilsson Løken og Karen Edset er IKKJE vigde i Nannestad, og ikkje heller er dotteri Minda døypt der. Opphavet til Oluf har eg truleg funne før (sjå innlegg #1), og når det gjeld Karen Edset, so må det vel vera ei av desse konfirmantane:

 

* Karen Olsdotter Edset-eiget, fødd 26.6.1856 og konfirmert her: Lenke

 

* Karen Mathea Gulbrandsdotter Edset, fødd 21.10.1858 og konfirmert her: Lenke

 

Ingen av desse kan eg finna utflytte frå Nannestad.

 

Det store spørsmålet er framleis:

 

* Kvar kan Oluf Løken og Karen Edset vera flytte for å gifta seg?

 

* Kvar er Minda fødd?

 

Kanskje var Minda ei dotter som Karen Edset fekk FØR ho gifte seg med Oluf?

 

Eg vonar framleis at einkvan kan finna løysingi på dette problemet og takkar på ny for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Arne Solås har i innlegg #5 funne passasjerlista som syner huslyden "vår" som emigrantar. Rett nbok er alderen til Karen ikkje rett, og dei er skrivne "polakkar", men sjølv om emigrantlista frå Christiania no er 100% komplett, finn eg dei ikkje mellom emigrantane i 1885.

 

Spørsmåli mine er dei same som i innlegg #7 ovanfor.

 

Ein eller annan stad på det sentrale Austlandet må det jo finst eit svar på dette problemet?

 

Eg held fingrer og tær krossa og vonar på at ein eller annan kjem med eit glupt svar på dette problemet og takkar so mykje på førehand!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner dette i FS g denne har du vel allerede sett:

 

Minnesota Deaths and Burials, 1835-1990 for Minda Lokken

 

Selore Luveme Kvam

 

Burial Date: 19 Dec 1919

Burial Place: Dawson, Lac Qui Parle, Minn.

Death Date: 17 Dec 1919

Death Place: Dawson, Lac Qui Parle, Minnesota

Age: 0

Birth Date: 08 Jul 1919

Birthplace: Dawson, Lac Qui Parle, Minn.

 

Father's Name: O. K. Kvam

Father's Birthplace: Lac Qui Parle, Minn.

 

Mother's Name: Minda Lokken

Mother's Birthplace: Norway

 

Indexing Project (Batch) Number: B02121-2

System Origin: Minnesota-EASy

Source Film Number: 2218030

Reference Number: 6596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1910 United States Federal Census

about Minda Gilbertson Name: Minda Gilbertson

[Minda Lokken]

Age in 1910: 27

Estimated Birth Year: 1883

Birthplace: Norway

Relation to Head of House: Daughter

Father's Name: Olaf Lokken

Father's Birth Place: Norway

Mother's Name: Karen Lokken

Mother's Birth Place: Norway

Home in 1910: Hamlin, Lac Qui Parle, Minnesota

Marital Status: Widowed

Race: White

Gender: Female

Neighbors: View others on page

Household Members: Name Age

Olaf Lokken 48

Karen Lokken 54

Bennie Lokken 23

Dorah Lokken 21

Otto Lokken 17

[19]

Lorence Lokken 15

Milo Lokken 13

Ella Lokken 11

Minda Gilbertson 27

Carah Gilbertson 6

Annie Gilbertson 5

 

Olaf og Karen har vært gift i 29 år, og Minda er 27. Det skulle tyde på at hun er deres ektefødte datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe og Hanne Line for nyttige og gode innlegg.

 

Når eg no ser litt nærare på både skipslista frå Liverpool frå 1885 og FT1910, so ser eg at fødselsåret til Minda godt kan ha vore 1883 i staden for 1882! Dødsattesten seier rett nok 1882, og det seier òg FT1900 (http://search.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=7602&iid=004120629_00932&fn=Minda&ln=Nelson&st=r&ssrc=&pid=73730729) der Minda Nelson tente i Green Co., WI, framleis ugift.

 

Vel, eg veit ikkje. Det er då merkeleg kor godt denne huslyden gøymer seg før dei utvandra!

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I US census for 1910 er Minda 27 år basert på 'age at last birthday', denne census var tatt den 27. april 1910, det betyr at hun er født i 1882, en gang etter den 27. april det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan selvfølgelig ha oversett noe, men nå har jeg sett gjennom kib for hele Oslo og det meste av Akershus (inkl. dissentere) uten å finne Minda. Har kun sett på 1882 og emigrasjonen er ikke å finne, men den var vel mangelfull rundt 1885.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kurt og Carsten for nye innlegg!

 

Det er heilt uforståeleg at ikkje Minda finst fødd eller døypt nokon stad i Christiania eller Akershus, og heller ikkje finn me vigsli til foreldri, som båe no kan påvisast kom frå Nannestad:

 

Eg har motteke ekstrakt av dødsmeldingane til både Olaf Lokken og kona Karen, og her er kva dei seier:

 

* Olaf N. Lokken, døydde Lac qui parle Co., MN 7.6.1941 - oppgjeven fødselsdato og -stad: 21.10.1862 Norway - oppgjevne foreldre: Nels Lokken og Dorothy Haakenson

 

* Karen Lokken, døydde Lac qui parle Co., MN 28.12.1945 - oppgjeven fødselsdato og -stad: 26.6.1856 Norway - opgjevne foreldre: Ole Edseth og Martha

 

Med andre ord: Olaf er fødd på Løkenstua under Løken i Nannestad og er identisk med mannen frå det første innlegget, son av husmann Nils Thorson og kona Dortha Haakonsdotter.

 

Og Karen er ein av kandidatane eg nemnde ovanfor som konfirmert i Nannestad (Edset-eiget) 1871 - fødd 26.6.1856 i Nannestad som dotter av Ole Hansson Haga og Martha Hansdotter (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=530&idx_id=530&uid=ny&idx_side=-74). Her er denne huslyden i FT1865 på plassen Moen under Edset austre i Nannestad (http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0238&kenr=004&bnr=0066&lnr=000).

 

Med båe foreldri identifiserte er det svært so merkeleg at korkje vigsli eller fødsli til dotteri Minda kan finnast nokon stad...

 

Finst det forresten ei bygdebok for Nannestad?? Kva seier ho?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har no på morgonen motteke nekrologane til Minda og båe foreldri hennar, og dei lyder slik:

 

~~~~~~~~~~

 

MRS. OLE K. KVAM

 

Minda Kvam was born May 7, 1882 in Norway, the daughter of Olaf and Karen Lokken. Her early years were spent in Wisconsin. Later the family moved to Minnesota and settled in the Dawson area where they engaged in farming.

 

She was united in marriage to Ole K. Kvam at Madison, Minnesota on November 29, 1911.

 

She was baptized and confirmed in the Lutheran faith and was devoted to the church throughout her life, especially active in the Trinity Aid and Dawson W.C.T.U. until her health failed.

 

Surviving relatives are her husband, Ole of Dawson, three sons, Orville and Mervin of Dawson and Donald of Minneapolis, two daughters, Ann, Mrs. Orren Rondestvedt of Litchfield and Yvonne, Mrs. Donald Bohn of Minneapolis. Also surviving are three brothers, Bennie, Otto and Milo Lokken of Dawson and one sister, Ella, Mrs. Adolph Wyaskee of Dawson and three grandchildren and one great grandchildren. Two daughters preceded her in death.

 

She passed away on October 9, 1964 at the Dawson Hospital after a lingering illness having attained the age of 82 years, 5 months and two days.

 

~~~~~~~~~~

 

DEATH REMOVES HAMLIN PIONEER

 

Olaf Nelson Lokken, 78, resident of Hamlin township since 1908, passed away last Saturday morning at 12:30, following a lingering illness.

 

He was born October 21, 1862, at Nannestad, Norway, where he grew to manhood. On June 20, 1881, he married Karen Edseth and they came to America May 19, 1885, and settled in Dane County, Wisconsin, where he was engaged in farming until 1908, coming in that year to Hamlin Township, Lac qui Parle county, where he resided until his death.

 

He leaves to mourn his departure his widow and the following children: Minda (Mrs. Ole Kvam, Dawson), Dora (Mrs. Arthur Gruenwald, Hamlin), Otto of Freeland, Lawrence, Bennie, Milo and Ella at home. There are also 11 grandchildren and three great grandchildren

 

Funeral services were held on Tuesday at Dawson. Pallbearers were Clinton Barrett, Adolph Wyaski, Russell Holtan, Arthur Gruenwald, Orrin Rondestvedt and Albert Faaberg.

 

Attending the rites from out of town were Mr. and Mrs. Edward Hruska of Minneapolis, Mr. and Mrs. Orrin Rondestvedt and Russell of Litchfield.

 

~~~~~~~~~~

 

MRS. OLAF LOKKEN

 

Funeral services were held on Wednesday of this week for Mrs. Olaf Lokken, who passed away last Friday afternoon at the home of Mr. and Mrs. Adolph Wyaskee in Madison. The church service was at Madison Lutheran church, with Rev. Joseph Tetlie officiating. "Come Ye Disconsolate" was sung by Stephen Chafee. Organ music was furnished by Mrs. Tetlie. The following five grandsons and one great great grandson served as pallbearers: Wallace, Reynold, and Roland Gruenwald, Sheldon Lokken, Russell Rondestvedt and Orville Kvam. The committal service and burial were at the Dawson cemetery.

 

Mrs. Olaf Lokken, whose maiden name was Karen Edseth, was born at Nannestad, Rongerike, Norway, June 24, 1856, her parents being Ole and Martin Edseth. At the time of her death, she had attained an age of over 89 1/2 years.

 

Mrs. Lokken was the second of six children. She was baptized and confirmed at the parish church of Nannestad. She was also married there, to Olaf Nilson Lokken, of Nannestad.

 

They came from Norway to Dane County, Wisconsin in the year 1885, and lived there till 1908, when they moved to Lac qui Parle County. She continued to live on their farm in Hamlin Township until two years ago. They were members of Garfield Lutheran church for many years.

 

Seven children, four sons and three daughters were born to Mr. and Mrs. Lokken. Mr. Lokken died June 7, 1941. She had made her home with her daughter, Mrs. Wyaskee in Madison for the past two years. She was the last member of her own family.

 

Mrs. Lokken is survived by the following children: Mrs. Ole Kvam of Dawson; Bennie Lokken of Madison; Mrs. Arthur Gruenenwald and Otto Lokken of Dawson; Lawrence and Milo and Mrs. Adolph Wyaskee, all of Madison; there are eleven grandchildren and five great grandchildren. Five grandsons and one great grandson were in the service during the war. Mrs. Lokken was much concerned about them. It was a source of great satisfaction to her that they all returned safely.

 

~~~~~~~~~~

 

Olaf Lokken's nekrolog har ein vigselsdato, medan Karen Lokken's nekrolog seier dei gifte seg i Nannestad! Det heile synest ganske so underleg!

 

Kan det tenkjast at soknepresten i Nannestad har "slurva" i jobben sin? Noki klokkarbok finst ikkje for den tidi dette gjeld...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han slurva i alle fall med skrifta i flere tiår og det ser ut som han sluttet å virke rundt 1882.

 

Har sendt forespørsel til en bekjent som har bygdebøkene for å høre om de er omtalt der, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at i nekrologen til Karen står det : Mrs. Olaf Lokken, whose maiden name was Karen Edseth, was born at Nannestad, Rongerike, Norway, June 24, 1856, Rongerike er vel feil for Ringerike. kan dette være henne i Ft 1965.

 

http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=f60613&gardpostnr=276&personpostnr=1230#nedre

 

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I b. boka for Nannestad u.østre eset gnr.65, husmenn og ander står dette:Esetmoen. Ole Hansen f.va.1832 d.1866 g.m. Marte Amundsdtr.f.ca.1827 i Ullensaker.,husm. i 1865.Barn.Hans f.1854, Karen f.ca.1855, Marie, f.ca.1857, Anne f.1860. Lina f.1863, Gusta f.1866. Ole Gansen fikk kontrakt av fru Anna Laache i 1858 på Hagamojordet for 6 dlr. året og arbeidsplikt. Plassen ble da ført under vestre Eset, men i 1865 under østre Eset. Det første er trolig riktig.

Her er de i Ft 1865.

http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=22&filnamn=f60238&gardpostnr=395&personpostnr=2352#nedre

 

Siden faren ole dør i 1866, er jo mulighetene stor for at fam. flyttet. Mora kom fra Ullensaker. Kan de ha flyttet dit???

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten og Mette for nye interessante innlegg!

 

Til Mette: Me har jo alt funne at Karen Olsdotter Edseteiget vart konfirmert i Nannestad i 1871, so alt tyder på at denne huslyden ikkje flytte på seg før dei utvandra til Amerika. Eg heller vel meir til Carsten sine tankar om slurv frå presten si side. Eg er spent på kva bygdeboki har å seia...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Carsten for nytt innlegg!

 

Då veit eg ikkje annan råd enn at me lyt tru kjeldene våre frå Minnesota og nytta dei opplysningane som er dukka opp.

 

Eg takkar på ny for kjempefin innsats kring dette problemet!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.