Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall i Stavanger? Oppslag i dødsannonser


erling t endresen
 Del

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Kjell Fredly Smøla

    2

  • Johan Arthur Hansen

    21

  • erling t endresen

    24

  • Gunn Mathisen

    2

  • 4 måneder senere...

Jeg skulle gjerne ha sjekket ut Ingeborg Johannessen f 1887 i Sokndal, alias Ingeborg Helene i 1900 og Helene Kjelland i 1910, som tj.jente hos en fam. Kielland i Stavanger.

 

Døde hun og er gr.l. i Stavanger, tro? Hun var uekte datter av Ingeborg Theodora T. Mong, hadde 3 eldre halvbrødre Hans Gabriel, Olaf Ingemann og Theodor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var f. 1850 og levde som enke i Stavanger i 1910, hos sin datter Tomine

 

http://da.digitalarkivet.no/ft/person/pf01036615000326/

 

Finnes hennes eventuelle dødsfall i Stavanger nevnt i dødsannonsene? Noen som kan sjekke dette for meg?

 

Dette er rett nok ikkje svar på spørsmålet, men det må vel kanskje vere dottera som døydde her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johan:

Det er nok denne du fant, navnelikhet med min kandidat:

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1796&idx_id=1796&uid=ny&idx_side=-83

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050901021160.jpg

 

Torbjørn:

I et annet tema fikk jeg en del svar på Gunhild Wetteland og hennes barn... det er nok riktig datter du har funnet. Fant også noe på DIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det Erling!

 

Hun var født i Haugesund ser jeg og da ble jeg litt nysgjerrig på hvem hun var!

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

@Blæh... den jeg søker etter kaller seg Kvelland, ikke Kjelland..... Kanskje du kan sjekke Kvelland, Johan A.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Finnes det en dødsannonse på Karl Ludcig Lindgreen f 1835 i Stockholm, gravlagt i St.Petri, Stavanger, i 1914?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne databasen starter i 1916 og det meste er fra 1920 - 1932, så det var dessverre to år for tidlig til å bli med der.

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Johan Arthur, om du sjekker her igjen: Kan du søke etter følgende:

 

Far: Isak Pedersen Hetland/Tengesdakl/Ege

 

f. 1837, død 03.05.1913 i Bjerkreim

 

kona:

 

Berthe Nielsdatter f Eikeland på heia, f. 1842, levde 1913.

 

Barn: Peder Isaksen (Ege) f. 1870, mulig død rundt 1940 i Helleland?

Anna f. 1872

Siri 1877

Nils 1881

 

Det er trolig at de har hatt Isaksen eller Ege evt, begge som etternavn. Event. Isaksen Hetland, evt Isaksen Tengesdal.

 

Her ved farens dødsfall:

 

Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/51861/92/

 

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-sk10511112010092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helst dårlig med fangst her. jeg legger ut de som står under Isaksen i første omgang. Se om det kan være noen av dem. De har spart på oppløsningen når de har scannet inn disse ser jeg. Håper det er leselig.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen :) post-208-0-14171800-1331668515_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helst dårlig med fangst her. jeg legger ut de som står under Isaksen i første omgang. Se om det kan være noen av dem. De har spart på oppløsningen når de har scannet inn disse ser jeg. Håper det er leselig.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen :) post-208-0-14171800-1331668515_thumb.jpg

 

 

Det er en Peder her, men han er gift og min døde ugift.... Kanskje under Ege etter Hetland? Fint hvis du sjekker det også.

 

 

Peder, Anna, Siri, Nils, Berte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Søsken fra Graveren/ Høyland/ Sandnes.

 

Jeg lurer på om det finnes dødsannonse etter medlemmer av denne familien:

 

Far: Svenske Johannes Johannessen "John Johnsen" 1840-1905, Høyland

konen Berthe Jensdatter Stokkeland g. Johannessen "Johnsen" 1836-1920, Høyland

 

Barn:

Grete Jorine Jensen , ikke Johnsen altså, morens datter før ekt., 1870- uvisst d.år, levde 1920

Anna Lovise Johnsen 1876- levde 1920

Jonas Castor J. Rundevold, Egersund, 1878-1954

Hanna (Johanna) Carlsson/ Karlsen 1880-1966, Egersund

Klara Maria Johnsen 1882- levde 1920, Høyland, hadde sønnen Astrup Johan f. 1903, konf 1918, Høyland

Mathilde Josephine Johnsen 1886-1914, d. i Stavanger

Assila Gunhilde Beate Oliversen 1888-1920, Stavanger.

 

Flott om noen kan gjøre dødsannonse søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket døde i Stavanger, men det var en dårlig fangst. Kanskje de står under andre etternavn hvis de er gifte?

Fant en notis om Jonas Rundevold i 1953, men er usikker på om det er i forbindelse med hans død.

Aviser - Stavanger Aftenblad 1953.01.16

 

 

...gammel. Tengesdal 15 jun. 1953. Sina og Osvaltl Tengesdal...gammel. Egersund 13 januar 1953. Elsket og savnet. Kari Rundevold...Kirsten og Fredd. Gcrhardine, Jonas Rundevold, foreldre. Kirsten, Magnus...AFTENBLAD FREDAG 16 JANUAR 1953 *1 » Min kjære mann, vår...

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for svar. Det er nok sønnen til Jonas Rundevoll som dør i 1953.... Tror flere av dem jeg nevnte var ugifte. Men kan godt tenkes at det ikke var noen annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Johan A: Kan du sjekke opp en vognmann Thomas Pedersen som skal være gift med ei Pauline Maria Olsdatter f. 1875, Stavanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.