Gå til innhold
Arkivverket
KF Nordan

1875 & 1885 Census in Naustdal / Førde (SoF)

Recommended Posts

KF Nordan

Sorry for the English: Was a census taken in Førde/Naustdal in 1875 and/or 1885. I am looking for family that I know lived in Naustdal in 1865 but can not find since that date. I have looked in Bergen for them in 1885 but not found. I know that their mother stayed and was found in 1905.

If a census was made in 1875 or 1885 has any digital version of it been made for viewing on the internet?

Norsk med hjelp fra en ordbok: Var en folketelling tatt i Førde / Naustdal i 1875 og / eller 1885. Jeg leter etter familien som jeg vet bodde i Naustdal i 1865, men kan ikke finne siden den datoen. Jeg har sett i Bergen for dem i 1885, men ikke funnet. Jeg vet at deres mor bodde og ble funnet i 1905.

Hvis en folketelling ble foretatt i 1875 eller 1885 har noen digital versjon av det vært gjort for visning på internett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

A National census was taken Dec. 31, 1875. In 1885 only some of the towns had a census taken. The returns of the 1875 census of Førde/Naustdal is kept at Statsarkivet i Bergen. These lists are nown in the process of being presented through the Internet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive