Gå til innhold
Arkivverket

Alfred Ingvald Parelius Evjenth, fødd Skjærstad 1876 - styrmann i utanriksfart - utvandra til Amerika i 1903 - lagnaden hans?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Alfred Ingvald Parelius (Christianson) Evjenth, fødd i Skjærstad 9.3.1876, finst i 1900 nemnd som første styrmann med opphald i Nicaragua (http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0019&kenr=skl&bnr=0033&lnr=skl).

 

Alfred Ingvald Parelius Evjenth gifte seg mellom 1900 og 1903 med Hedda Augusta Lydia (Johansdotter) Kockum, fødd i Grumslöv, Skåne län i Sverige 9.6.1870. Ho utvandra 1890 til Chicago, IL. Dato og stad for denne vigsli er ukjend, men dei fekk ei dotter i lag:

 

* Alfrida Evjenth, fødd i BERGEN 8.1.1903.

 

Sommaren 1903 utvandra Alfred Ingvald Parelius Evjenth med "Tilladelse fra indrulleringen" til New York (http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=20&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=49647&merk=49647#ovre)

 

Seinhaustes 1903 utvandra Hedda Augusta Lydia Kockum med dotteri Alfrida til Philadelphia, PA (http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=20&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=49647&merk=49647#ovre)

 

Eg ser ikkje noko meir til Alfred Ingvald Parelius Evjenth i Amerika, men Hedda Augusta Lydia Kockum gifte seg på ny i Brooklyn, NY 6.1.1909 med Amandus Johan (Jensson) Hansen, fødd i Sogndal 28.9.1882, men oppvaksen i Bergen. Han skal ha utvandra i 1904 eller 1905, men finst ikkje i utvandringsprotokollane frå Bergen! Her er huslyden i 1910 i Brooklyn, Kings Co., NY: http://search.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=7884&iid=4449598_00215&fn=Amandus&ln=Hansen&st=r&ssrc=&pid=17769120

 

Eg har følgjande spørsmål:

 

* Dato og stad for vigsli til Alfred Ingvald Parelius Evjenth og Hedda Augusta Lydia Kockum?

 

* Lagnaden til Alfred Ingvald Parelius Evjenth etter 1903?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

New York Passenger Lists, 1820-1957

Name: Augusta Kockinn

Arrival Date: 16 Dec 1890

Birth Year: abt 1870

Age: 20

Gender: Female

Ethnicity/Race­/Nationality: Swedish

Place of Origin: Sweden

Port of Departure: Christiania and Christiansand, Norway and Copenhagen, Denmark

Destination: United States of America

Port of Arrival: New York

Port Arrival State: New York

Port Arrival Country: United States

Ship Name: Hekla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se

 

Kildeinformasjon: Bergen fylke, Fødselsstiftelsen, Ministerialbok nr. A 3 (1901-1910), Fødte og døpte 1903, side 65.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3705&idx_id=3705&uid=ny&idx_side=-66

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060508110067.jpg

 

Lengst ned: Ägtev. 16/3? 1902 i Kjøbenhavn

 

(Og hos ddss.nu er det et tillegg i hennes fødselsnotat om farens fullstendige navn, datert 14 februar 1902. Hun kanskje hemtet papir for å gfte seg da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kurt og Vibeke for kjempeflotte innlegg!

 

Dette klarar opp i utvandringi til Alfred og likeins vigsli deira, og det er virkeleg bra!

 

Då står det i grunnen berre att å finna ut kvar det vart av Alfred etter 1904 i Amerika? Døydde han eller vart dei skilde?

 

Eg ser forresten at ei Mabel R. Evjenth døydde i Kings Co., NY 13.4.1904, eitt år gamal. Kven kan ho vera dotter av, tru...?

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr er også to fødsler i Kings county som kan være relevante:

 

Last name First name Date Year Number County

 

Evjenth Saml R Mar 18 1905 6479 Kings E125

Evjeoth Notlisted Feb 17 1901 3356 Kings E123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr er også to fødsler i Kings county som kan være relevante:

 

Last name First name Date Year Number County

 

Evjenth Saml R Mar 18 1905 6479 Kings E125

Evjeoth Notlisted Feb 17 1901 3356 Kings E123

 

United States Census, 1920 for Samuel Evjenth

 

Name: Samuel Evjenth

Residence: Precinct 40 San Francisco City, San Francisco, California

Estimated Birth Year: 1905

Age: 15

Birthplace: New York

Relationship to Head of Household: Son

Gender: Male

Race: White

Marital Status: Single

Father's Birthplace:

Mother's Birthplace:

Film Number: 1820142

Digital Folder Number: 4293848

Image Number: 00875

Sheet Number: 10

Household Gender Age

Parent Rhinholtz Evjenth M 49y

Parent Martha Evjenth F 39y

Helen Evjenth F 19y

Samuel Evjenth M 15y

Theodore Evjenth M 9y

May Evjenth F 2y7m

 

-

 

Name: Helen Evjenth

Residence: Precinct 40 San Francisco City, San Francisco, California

Estimated Birth Year: 1901

Age: 19

Birthplace: New York

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kurt og Hanne Line for nye og avklarande innlegg!

 

Då har det nok vore to ulike Evjenth-huslyder i Brooklyn, NY på same tidi, og me vert ståande med det eine barnet Alfrida som høyrande til "vår" Evjenth-huslyd.

 

Men, framleis er det eit mysterium kvar det vart av Alfred, og det er i og for seg òg eit mysterium kvar det vart av dotteri Alfrida og mori Augusta. Truleg vart Augusta og Amandus skilde, for kring 1917 gifte Amandus seg på ny med Ingeborg Johannessen frå Bergen...

 

Med venleg helsing,

 

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi antagelig Augusta og Alfrida i census for 1920. Alfrida har norsk far og svensk mor.

1920 United States Federal Census

Name: Augusta E Hansen

Home in 1920: Brooklyn Assembly District 7, Kings, New York

Age: 49

Estimated Birth Year: abt 1871

Birthplace: Sweden

Relation to Head of House: Self (Head)

[Head]

Father's Birth Place: Sweden

Mother's Birth Place: Sweden

Marital Status: Widowed

[Widow]

Race: White

Sex: Female

Home owned: Rent

Year of immigration: 1903

Able to read: Yes

Able to Write: Yes

Household Members: Name Age

Augusta E Hansen 49

Alfreda Hansen 16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfrida ankom USA sammen med sin mor den 1. des. 1903 med SS United States som gikk fra Kristiansand den 20. noember. Faren Evjenth har betalt reisen for de to. Han er sjømann og har c/o adresse via Harry Andersen, Philadelphia. Augusta har vært i USA tidligere, i 1890 og i 1902 i Chicago.

 

New York Passenger Lists, 1820-1957

Name: Alfrida Evjenth

Arrival Date: 1 Dec 1903

Birth Year: abt 1903

Age: 10 Months

Gender: Female

Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian

Port of Departure: Chrsand S, Norway

Port of Arrival: New York, New York

Ship Name: United States

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Alfred lever i beste velgående så sent som 1953 da han er hjemme en tur med SAS SK901 via Copenhagen:

 

New York Passenger Lists, 1820-1957

Name: Alfred I P Evjenth

Arrival Date: 29 Jul 1953

Port of Departure: Copenhagen, Denmark

Port of Arrival: New York, New York

Airline: Scandinavian Airlines System

 

Denne SAS-passasjeren kan også være en annen person med samme navn

 

http://www.geni.com/people/Alfred-Evjenth/6000000005442981695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok Alfred I.P. Evjenth 'den yngre' som fløy med SAS i 1953. Han ser også ut til å ha vært sjømann (kaptein).

 

'Din' Alfred har vi her. Han er 25 år og 10 mndr. og 'chief mate' (1ste styrmann) ombord på 'SS Bergenseren'.

 

New Orleans Passenger Lists, 1820-1945

Name: A Evjenth

Arrival Date: 4 Apr 1901

Age: 25

Gender: Male

Port of Departure: Belize, Belize

Ship Name: Bergenseren

Port of Arrival: New Orleans, Louisiana

National Archives' Series Number: M259_91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Alfred Ingvald Parelius Evjenth var bestemors bestefar. Han ble tapt til sjøs i desember 1905. Han var kapteinen til S.S. Athos og seilte fra Cape Breton i Canada for Genoa og gikk aldri Gibraltar. Hans skip må ha sank i Atlanterhavet. Han døde i alderen 29. Skipet ble rapportert savnet 28. desember 1905. Alfrida giftet seg med en mann som heter Harry Bergen i New York. Hun døde i Brooklyn i 1993. Min bestemor var datteren til Alfreds sønn som han hadde i England i 1901. Alfreds bror hadde en sønn oppkalt etter ham som senere var Alfred Ingvald Parelius Evjenth.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alfreda Evjenth

mentioned in the record of Harry Bergen and Alfreda Evjenth
Name Harry Bergen
Event Type Marriage
Event Date 14 Jan 1924
Event Place Manhattan, New York, New York, United States
Event Place (Original) Manhattan, New York
Gender Male
Age 26
Marital Status Single
Race White
Birth Year (Estimated) 1898
Birthplace Manhattan Boro, N.Y.
Father's Name Joseph
Mother's Name Bertha Ostrom
Spouse's Name Alfreda Evjenth
Spouse's Gender Female
Spouse's Age 21
Spouse's Marital Status Single
Spouse's Race White
Spouse's Birth Year (Estimated) 1903
Spouse's Birthplace Bergen, Norway
Spouse's Father's Name Alfred
Spouse's Mother's Name Augusta Kockum

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:247M-J4T

 

----

Alfreda Bergen

New York State Census, 1925
Name Alfreda Bergen
Event Type Census
Event Date 1925
Event Place Brooklyn, A.D. 21, E.D. 65, Kings, New York, United States
Gender Female
Age 22
Nationality Norway
Race White
Relationship to Head of Household Wife
Birth Year (Estimated) 1903
Years in United States 21
House Number 1643
Page 4

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:K91V-4JV

 

----

Alfreda Bergen

United States Census, 1930
Name Alfreda Bergen
Event Type Census
Event Date 1930
Event Place Precinct 3, Anne Arundel, Maryland, United States
Gender Female
Age 27
Marital Status Married
Race White
Race (Original) White
Relationship to Head of Household Wife
Relationship to Head of Household (Original) Wife
Birth Year (Estimated) 1903
Birthplace Norway
Father's Birthplace Norway
Mother's Birthplace Sweden
Sheet Letter A
Sheet Number 12
Household
Role
Sex
Age
Birthplace
Harry H Bergen Head M 32 New York
Alfreda Bergen Wife F 27 Norway
Harry H Bergen Jr. Son M 4 New York

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:X371-KKS

 

View the original document. 

 

----

Alfreda Bergen

United States Census, 1940
Name Alfreda Bergen
Event Type Census
Event Date 1940
Event Place Election District 2, Anne Arundel, Maryland, United States
Sex Female
Age 37
Marital Status Married
Race (Original) White
Race White
Relationship to Head of Household (Original) Wife
Relationship to Head of Household Wife
Birthplace Norway
Birth Year (Estimated) 1903
Last Place of Residence Same House
Household
Role
Sex
Age
Birthplace
Harry Bergen Head M 42 New York
Alfreda Bergen Wife F 37 Norway
Harry Bergen Son M 14 New York
Thomas Bergen Son M 7 Virginia

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:K76N-SKH

 

View the original document.

 

----

Alfreda Bergen

Maryland Naturalization Indexes
Name Alfreda Bergen
Event Naturalization
Event Date 1943
Event Place Maryland, United States
Birth Year or Age 40

https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:XGWP-LX9

 

 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baltimore American, Baltimore, February 13, 1906, Page, 10

Baltimore American, Baltimore, February 13, 1906, Page, 10.jpeg

 

The Cincinnati Enquirer, Ohio, 22. March 1906, page 1

The Cincinnati Enquirer, Ohio, 22.March 1906, page1.jpeg

Endret av Egil Johannessen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kurt for innlegg frå 2011, som eg nok har oversett den gongen (då eg ikkje hadde kunnskap om korleis eg kunne abonnera på nye innlegg...) og til Karl, Ann-Mary og Egil for nye innlegg frå i aftes, som eg nettopp oppdaga!

 

Det er fleire år sidan eg arbeidde med denne huslyden, og følgjande tekst vart publisert hausten 2013 under gnr. 155 Hillestad i Gards- og Ættesoga for Luster, band X:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

e. Amandus Johan Jensson Hansen, sidan kjend som Amandus Hansen, f. i Sogndal 28.9.1882, utvandra visstnok til Amerika i 1904 og gifte seg første gongen i Brooklyn, N.Y. 6.1.1909 med Hedda Augusta Lydia, kjend som Augusta Johansdotter f. Kockum, opphavleg frå Örenäs i Glumslöv, Malmöhus i Skåne län, Sverige.  Ho var dotter av godseigar Johan Henrik Bernt Jeanson Kockum på Örenäs i Glumslöv, opphavleg frå Bulltofta i Västra Skrävlinge, Malmöhus, Skåne län, og kona, prestedotteri Maria Theresia Rosalia Persdotter Wallgren frå Gotland og f. i Grumslöv, Skåne län i Sverige 9.6.1870, men utvandra i 1890 til Chicago, Ill.  Ho gifte seg første gongen i København, Danmark 16.3.1902 med Alfred Ingvald Parelius Christianson Evjenth frå Hundholmen i Skjærstad, kjend som Alfred Evjenth.  Han var son av gardbrukar Christian Libig Olson Evjenth på Hundholmen, opphavleg frå Utvik i Skjærstad, og andre kona Hedda Kristine Nilsdotter frå Kvitblik og f. i Skjærstad 9.3.1876.  Alfred utvandra til Amerika alt i 1892, men siglde i utanriksfart som styrmann.  Han og Augusta utvandra på ny i 1903, han om sommaren og ho om hausten, og etter ei kort tid i Philadelphia, PA busette dei seg i 1904 i Brooklyn, Kings Co., N.Y.  Sidan ser me ikkje noko meir til Alfred, men om han d. eller dei vart skilde, veit me ikkje.  Ogso Augusta vert borte etter nokre år.  Truleg vart ho og Amandus skilde, men Amandus gifte seg att kring 1917, dato og stad ukjende, med Ingeborg Sigvarda Olsdotter Johannessen frå Bergen.  Ho var dotter av skomakarsvein Ole Johannessen i Bergen, opphavleg frå Bilsbak i Lavik, og kona Ingeborg Olsdotter frå Sogndalsfjøra i Sogndal og f. i Bergen 11.2.1891, men utvandra til Amerika i 1913.  Amandus var industriarbeidar og sidan bygningsarbeidar (”iron foundry driver, scales rigger and construction worker”), og han og Ingeborg vart buande i Brooklyn, Kings Co., N.Y. der Amandus d. ?.10.1973.  Ingeborg Hansen d. same staden ?.11.1978.  Me kjenner til fire born etter Amandus, som alle var frå andre ekteskapet med Ingeborg, men Augusta hadde ei dotter frå første ekteskapet sitt.

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Som me ser, fann eg den gongen aldri ut noko meir om lagnaden til Alfred Ingvald Parelius Evjenth, so opplysningane om forliset hans i Atlanteren i desember 1905 er spennande og til stor nytte!

 

Om eg forstår deg Karl rett, so var oldefar din ein son som Alfred Evjenth fekk i England i 1901, FØR han gifte seg med Augusta Kockum!?  Har eg forstått dette rett?  Bestefar din var soleis IKKJE son av Augusta Kockum...?

 

Dei spørsmåli som framleis står òpne i manuskriptet mitt og som eg svært gjerne skulle visst litt meir om, er følgjande:

 

** Kva skjedde med Hedda Augusta Lydia, kjend som Augusta Evjenth Hansen, f. Kockum?  I innlegg #9 har Kurt dokumentert at Augusta HANSEN i 1920 budde i lag med dotteri Alfrida i Brooklyn, NY, men hva tid vart ho skild frå Amandus, og kvar vart det av ho etter 1920?  Dato og stad for dødsfallet hennar?

 

** Elles har eg aldri greidd å finna dato og stad for vigsli til Amandus Hansen med andre kona Ingeborg Sigvarda Johannessen frå Bergen?

 

** Dei nøyaktige dødsdatoane til Amandus og Ingeborg vert det vel verre å finna...?

 

Eg takkar på ny for kjempespennande opplysningar om denne huslyden og vonar at fleire detaljar etter kvart vil dukka opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Sven for siste innlegget frå laurdag!

 

Det er truleg yngste sonen Edmond eg ikkje har fått med meg då eg arvbeidde med denne huslyden.  So då er det korrigert!

 

Verre vert det truleg å finna svar på spørsmåli frå innlegg #16, men det er lov å vona...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med å kartleggja denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars og andre

 

Ser at du leter etter en Evjenth .  Det har ikke noe med han du leter etter.

 

Hvem og hvor passer forfatteren Evjenth inn , PÅ 2 OG 4 I .........

 

Gyldendals Gode Guttebøker fra femtitallet.

 

Noen etterkommere lever i Harstad.

 

hilsen Odd Einar Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, odd tømmerås skrev:

Hei Lars og andre

 

Ser at du leter etter en Evjenth .  Det har ikke noe med han du leter etter.

 

Hvem og hvor passer forfatteren Evjenth inn , PÅ 2 OG 4 I .........

 

Gyldendals Gode Guttebøker fra femtitallet.

 

Noen etterkommere lever i Harstad.

 

hilsen Odd Einar Tømmerås

 

?

Håkon Evjenth

 
Håkon Evjenth
Født 26. desember 1894
Bodø
Død 10. juni 1951 (56 år)
Far Haakon Martin Evjenth
Søsken Annemarta Borgen
Yrke Advokat, barnebokforfatter
Nasjonalitet Norge

Håkon Evjenth (født 26. desember 1894, død 10. juni 1951) var en norsk forfatter og jurist, kjent for sine barnebøker fra nordnorsk natur.

Bakgrunn og virke[rediger | rediger kilde]

Håkon Evjenth var sønn av advokat og statsråd Håkon Martin Evjenth (1865–1934) og Martha Backer (1867–1906). Han var født og oppvokst i Bodø, ble cand.jur. i 1917, og bodde noen år i Oslo før han startet egen sakførerpraksis i Vadsø i 1921. Han flyttet tilbake til Bodø i 1925.

Han debuterte som forfatter i 1927 med boka Finnmarksjakter. Gjennombruddet kom med ungdomsromanen 3 på to og 2 på fire i 1935. De fleste bøkene hans er kommet ut i flere utgaver. Handlinga er som regel lagt til nordnorsk villmark, og det økologiske perspektivet er gjerne fremtredende, sammen med en tydelig, underliggende opplæring i friluftsliv, nordnorsk geografi og samisk kultur. Evjenth var i det hele tatt en foregangsmann for naturvern og friluftsliv.

Evjenth hadde stipend fra Institutt for sammenlignende kulturforskning 1927-1930, og bodde 4 år i selvbygget gamme i Suonjo på Varangerhalvøya. Evjenth deltok i motstandsarbeidet under krigen, og satt fanget først i Bodø og Trondheim, deretter på Falstad og Grini 1943-45. Hans bok Krig i kvitt regnes som den første roman om krigen i Nord-Norge.

Barnebokhistorikeren Karin Beate Vold sier at kjernen i Evjenths forfatterskap er bøkene fra perioden 1935-1941. Evjenth ble begravet 16. juni 1951 på Bodin kirkegård.

Bibliografi[rediger | rediger kilde]

Skjønnlitteratur

  • 1928 – Folk under fot (roman)
  • 1935 – 3 på to og 2 på fire (ungdomsbok)
  • 1936 – På to og fire i Suonjo (ungdomsbok)
  • 1937 – Over Kjølen i kano (ungdomsbok)
  • 1939 – En fiskergutt i sameland (ungdomsbok)
  • 1940 – På langferd i grenseland (ungdomsbok)
  • 1941 – Falkefengeren (ungdomsbok)
  • 1945 – Krig i kvitt (ungdomsbok)
  • 1947 – På falskt pass (ungdomsbok)
  • 1948 – Hytta i fjellet (ungdomsbok)

Faglitteratur

  • 1927 – Finnmarksjakter
  • 1938 – Gutten som Norge glemte. Johan Koren
  • 1945 – Han som reddet verden. Winston Churchill
  • 1946 – Trollbotn (erindringsbok om livet på egen hytte i Heggvassbotn (Heggmovatnet) i Bodø, og fra andre turer på nordkalotten)

 

Kilder[rediger | rediger kilde]

 
Eksterne baser (Autoritetsdata)

BIBSYS · VIAF · ISNI · SUDOCRedigere på wikidata

https://no.wikipedia.org/wiki/Håkon_Evjenth

----

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎19‎/‎10‎/‎2017 at 2:05 AM, Egil Johannessen said:

Egentlig var min oldefar Alfred Evjenth første offiser, ikke kapteinen til Athos, men han var på skipet da den seilte 28. desember 1905

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Evjenth her refererer til Augusta Kockum. De bodde i Brooklyn etter å ha kommet til USA, men for det siste året bodde de i Baltimore. Jeg vet ikke hvor artiklene kom fra, en familiehistoriker fant ut hans skjebne for meg. Jeg visste at han var tapt til sjøs, men en slags dame fra USA fant disse artiklene

AlfEvj.jpg

AlfredEv.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎19‎/‎10‎/‎2017 at 5:49 PM, Lars E. Øyane said:

Hjarteleg takk til Kurt for innlegg frå 2011, som eg nok har oversett den gongen (då eg ikkje hadde kunnskap om korleis eg kunne abonnera på nye innlegg...) og til Karl, Ann-Mary og Egil for nye innlegg frå i aftes, som eg nettopp oppdaga!

 

Det er fleire år sidan eg arbeidde med denne huslyden, og følgjande tekst vart publisert hausten 2013 under gnr. 155 Hillestad i Gards- og Ættesoga for Luster, band X:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

e. Amandus Johan Jensson Hansen, sidan kjend som Amandus Hansen, f. i Sogndal 28.9.1882, utvandra visstnok til Amerika i 1904 og gifte seg første gongen i Brooklyn, N.Y. 6.1.1909 med Hedda Augusta Lydia, kjend som Augusta Johansdotter f. Kockum, opphavleg frå Örenäs i Glumslöv, Malmöhus i Skåne län, Sverige.  Ho var dotter av godseigar Johan Henrik Bernt Jeanson Kockum på Örenäs i Glumslöv, opphavleg frå Bulltofta i Västra Skrävlinge, Malmöhus, Skåne län, og kona, prestedotteri Maria Theresia Rosalia Persdotter Wallgren frå Gotland og f. i Grumslöv, Skåne län i Sverige 9.6.1870, men utvandra i 1890 til Chicago, Ill.  Ho gifte seg første gongen i København, Danmark 16.3.1902 med Alfred Ingvald Parelius Christianson Evjenth frå Hundholmen i Skjærstad, kjend som Alfred Evjenth.  Han var son av gardbrukar Christian Libig Olson Evjenth på Hundholmen, opphavleg frå Utvik i Skjærstad, og andre kona Hedda Kristine Nilsdotter frå Kvitblik og f. i Skjærstad 9.3.1876.  Alfred utvandra til Amerika alt i 1892, men siglde i utanriksfart som styrmann.  Han og Augusta utvandra på ny i 1903, han om sommaren og ho om hausten, og etter ei kort tid i Philadelphia, PA busette dei seg i 1904 i Brooklyn, Kings Co., N.Y.  Sidan ser me ikkje noko meir til Alfred, men om han d. eller dei vart skilde, veit me ikkje.  Ogso Augusta vert borte etter nokre år.  Truleg vart ho og Amandus skilde, men Amandus gifte seg att kring 1917, dato og stad ukjende, med Ingeborg Sigvarda Olsdotter Johannessen frå Bergen.  Ho var dotter av skomakarsvein Ole Johannessen i Bergen, opphavleg frå Bilsbak i Lavik, og kona Ingeborg Olsdotter frå Sogndalsfjøra i Sogndal og f. i Bergen 11.2.1891, men utvandra til Amerika i 1913.  Amandus var industriarbeidar og sidan bygningsarbeidar (”iron foundry driver, scales rigger and construction worker”), og han og Ingeborg vart buande i Brooklyn, Kings Co., N.Y. der Amandus d. ?.10.1973.  Ingeborg Hansen d. same staden ?.11.1978.  Me kjenner til fire born etter Amandus, som alle var frå andre ekteskapet med Ingeborg, men Augusta hadde ei dotter frå første ekteskapet sitt.

 

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Som me ser, fann eg den gongen aldri ut noko meir om lagnaden til Alfred Ingvald Parelius Evjenth, so opplysningane om forliset hans i Atlanteren i desember 1905 er spennande og til stor nytte!

 

Om eg forstår deg Karl rett, so var oldefar din ein son som Alfred Evjenth fekk i England i 1901, FØR han gifte seg med Augusta Kockum!?  Har eg forstått dette rett?  Bestefar din var soleis IKKJE son av Augusta Kockum...?

 

Dei spørsmåli som framleis står òpne i manuskriptet mitt og som eg svært gjerne skulle visst litt meir om, er følgjande:

 

** Kva skjedde med Hedda Augusta Lydia, kjend som Augusta Evjenth Hansen, f. Kockum?  I innlegg #9 har Kurt dokumentert at Augusta HANSEN i 1920 budde i lag med dotteri Alfrida i Brooklyn, NY, men hva tid vart ho skild frå Amandus, og kvar vart det av ho etter 1920?  Dato og stad for dødsfallet hennar?

 

** Elles har eg aldri greidd å finna dato og stad for vigsli til Amandus Hansen med andre kona Ingeborg Sigvarda Johannessen frå Bergen?

 

** Dei nøyaktige dødsdatoane til Amandus og Ingeborg vert det vel verre å finna...?

 

Eg takkar på ny for kjempespennande opplysningar om denne huslyden og vonar at fleire detaljar etter kvart vil dukka opp!

Hei Lars, Alfred hadde en sønn i England før han giftet seg Augusta Kockum, han hadde et problem med sitt skip og møtte min bestemors bestemor Margaret Hannah Thirkell (1877-1947) - muligens i den lokale puben mens skipet hans ble reparert. Hun ble gravid. Han lovet henne verden. Jeg tror hun ikke ville gå til Amerika med ham som det var hans endelige mål, og han ville ikke leve i England. Han hadde allerede avgjort i USA i 1892 da han var bare 16 år gammel, men ikke bosette seg der permanent Inntil han hadde giftet seg Augusta. Det var brev fra Norge som minnet min bestemor i huset mens hun vokste opp. Vi visste bare at Alfred døde til sjøs rundt 1904. En barnedame på nettet fant ut litt informasjon for meg i fjor sommer. Jeg vet ikke når Augusta døde. Jeg er klar over fødselen hennes og hennes re-marriage med Amandus. Jeg visste ikke at de var skilt skjønt. Alfred og Augusta datter Alfrida ble født i Bergen på 8 januar 1903. Hun døde i Brooklyn i 1993. Alfred på Margaret ble kalt Robert Thirkell og han ble født i Sunderland, England på 7 januar 1901. Han ble drept på jobb i 1953. han ble knust under sveising en ester i smia han jobbet på som en smed. Robert ble kjent som "Bob". Han var mor til min mors far. Bob løp faktisk bort med sirkuset som en gutt. Han har ikke kjent noen av hans familie i Norge, USA, eller Sverige. Da han vokste opp, hadde han sin bestemor Hedda Kirstine Nilsdotter som bodde i Skjerstad til hennes død i 1918, og hennes mor Stina Cajsa Holmbom levde og bodde i Kvikkjokk, Sverige til 1915. Han kjente ikke Alfreda. Jeg tror ikke han visste at han hadde en søster
Endret av karl.johnsonclarke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon Martin Evjenth var Alfred Evjenths halvfetter, de hadde samme bestefar Ole Iver Evjenth som var MP for Nordland, men de hadde annen bestemor, Alfred stammer fra Oles første kone, mens Hakon stammer fra den andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, karl.johnsonclarke skrev:

Fru Evjenth her refererer til Augusta Kockum. De bodde i Brooklyn etter å ha kommet til USA, men for det siste året bodde de i Baltimore. Jeg vet ikke hvor artiklene kom fra, en familiehistoriker fant ut hans skjebne for meg. Jeg visste at han var tapt til sjøs, men en slags dame fra USA fant disse artiklene

 

1. artikkel fra The Baltimore Sun (Baltimore, Maryland)16 Feb 1906, Page 13

2. artikkel fra The Baltimore Sun (Baltimore, Maryland) 11 Feb 1906, Page 14 - hele artikkelen vedlagt

The Baltimore Sun (Baltimore, Maryland) 11 Feb 1906, Page 14_I.jpeg

The Baltimore Sun (Baltimore, Maryland) 11 Feb 1906, Page 14_II.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.