Gå til innhold
Arkivverket

Skifte etter Erik Einarsen og Ragnhild Jonsdatter i Hof


Bjørn Andreas Johansønn Løkken
 Del

Recommended Posts

Til Statsarkivet på Hamar :

 

Jeg leter etter skifte etter Erik Einarsen og Ragnhild Jonsdatter ved Nordre Sætre ( Jonsætre ) i Hof , Hedmark . Jeg skulle gjerne hatt opplysninger om deres barn . Den ene sønnen jeg vet om var min stamfar Ener ( Einar ) Eriksen så her erdet evt. søsken jeg er på jakt etter . Også evt. når hans foreldre døde .I følge nedenforstående informasjon må Erik Einarsen ha vært i live iallefall til etter 1771.

 

Erik Einarsønn , født ca. 1721 . Erik gifter seg 28 mai 1744 med enken Ragnhild Jonsdatter Nordre Sætre ( Jonsætre ) i Åsnes , Hof prestegjeld . Det er gjennom dette ekteskapet at tilknytningen til “ Jonsætre “ finner sted . Erik fikk skjøtet på partene i garden " Einarstua " av stefaren Peder Matiassen , av sin bror Håken og svogeren Halvor Olsen Kveset i 1771 for 180 riksdaler . Siden Erik bodde ved Nordre Sæter ( Jonsætre ) og ikke ved “ Einarstua “ under Vestre Bjertnes , solgte han garden året etter til stesønnen Arne Olsen fra Jonsætre

 

Med vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke funnet noe skifte ved oppslag i våre lett tilgjengelige registre, men en av våre saksbehandlere kan se nærmere på saken. Send da forespørselen til oss i en epost hvor du oppgir navn og adresse. Kontaktinformasjon finner du her: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Hamar/Adresser-og-aapningstider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til SAH Hamar , tusen takk for hjelp til leting , jeg skal prøve å finne dødsfallene deres i kirkeboka for om mulig det kan stå noe mer / annet gardsnavn ved deres død . Så tar jeg kontakt igjen .

 

Med vennlig hilsen Bjørn Løkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.