Gå til innhold
Arkivverket

Eidsvollsbakkene.Eidsvoll.Akershus


Terje Alfheim
 Del

Recommended Posts

En Karen Johansdatter Brandt fra Eidsvollsbakken blir begravet 3. okt. 1720, 68 år gammel. Jeg har ennå ikke sjekket Wilh. Lassens utdrag av de tapte kirkebøkene for Eidsvoll fordi jeg ikke vet hvordan en kan få sjekket desse bøkene, noen som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Karen Johansdatter Brandt fra Eidsvollsbakken blir begravet 3. okt. 1720, 68 år gammel. Jeg har ennå ikke sjekket Wilh. Lassens utdrag av de tapte kirkebøkene for Eidsvoll fordi jeg ikke vet hvordan en kan få sjekket desse bøkene, noen som kan hjelpe

 

Du finner det på min hjemmeside http://www.wangensteen.net/Bibliotek/eidsvoldkirke/index.html

 

Du finner det på min hjemmeside http://www.wangenste...irke/index.html

 

Beklager. Der var det visst bare viede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye..

Dette viser jo at broren Cornett Rasmus Brandt var en mann som ofte var forlover. Denne Anna Cath. Johansdtr er kanskej en annen søster??

 

Du har igjen vist hvor verdifult det arbeidet du gjør er..

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen formening om de. Jeg fant henne i jakten på Rasmus jeg..

 

Men skal jobbe litt rundt henne og se om jeg kan finne ut noe..

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med Brandt, min samboer er Brandt/Magnus/Sunde og hennes mor har endel om Brandt men når en kommer tilbake til 1600 så er der veldig vanskelig å finne noe.

Jeg leser kirkebøker etc for å se hva jeg kan finne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første du henviser til er i Feiring og er ikke Rasmus Brandt. Når det gjelder den siste henvisningen så er jeg usikker,for jeg har ikke fått med meg mer enn 1 kone på Rasmus og det er Bente Nilsdtr.

 

Men takker for bistanden..

 

Ha en strålende helg

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Ovenstad så står det 1.gift ca.1675 Beate Nielsdt. 2.gift ca.1690 Maren Alfsdt. Det samme står det i skiftet. I Ovenstads bok er det s.131, men når du skal søke etter sidenr. så må du skrive s.128.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:)

 

Ja da er det hun som er nevnt i 1711..

 

 

Dette er da muligens faren

Knut Bryn: Militærrulle for Trondhjems len 1658

 

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=mi17001658&personpostnr=1341&merk=1341

 

corperal Johan Brandt i Maj. Dusenskiölds komp

 

 

Mvh

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.