Gå til innhold
Arkivverket
wangensteen.net

Hva møtte de norske emigrantene i Wisconsin fra år 1851?

Recommended Posts

wangensteen.net

Hei

Jeg har en litt artig håndbok jeg har skannet, ocr-behandlet og konvertert til PDF. Den heter:

"The Emigrants Hand Book and Guide to Wisconsin" utgitt i 1851. Boken er på 147 sider. 100 sider med informasjon, og 47 sider med annonser fra næringslivet, advokater og offentlige kontorer.

De som er interessert kan få denne som en pdf-fil for nedlasting. Bare gi beskjed her, eller send meg en e-post (low1954@gmail.com)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn A Løkken

Hei Lars Ove , den vil jeg gjerne ha . Jeg vet at bror til min oldefar fikk en håndbok / kartbok post-535-0-68159300-1317842550_thumb.jpg for " settlere " da han kom til Wisconsin i 1887 , men jeg har bare fått tak på forsiden og den er det ikke mye hjelp i . Mvh. Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom L.

Hei Lars Ove

Den boka hadde det vært artig å ha en kopi av, siden 2 av mine tippoldeforeldre utvandret til Osseo,Wisconsin i 1886.

toml7@online.no

Tom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christel Rasmussen

Hei

Jeg har en litt artig håndbok jeg har skannet, ocr-behandlet og konvertert til PDF. Den heter:

"The Emigrants Hand Book and Guide to Wisconsin" utgitt i 1851. Boken er på 147 sider. 100 sider med informasjon, og 47 sider med annonser fra næringslivet, advokater og offentlige kontorer.

De som er interessert kan få denne som en pdf-fil for nedlasting. Bare gi beskjed her, eller send meg en e-post (low1954@gmail.com)

Hei,

jeg kunne også tenke meg å få denne da min oldefars familie reiste dit. Mvh Christel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.