Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfallprotokoller for Kristiansund


Ole Gausdal
 Del

Recommended Posts

Jeg er interessert i hvem som var arvinger etter Emma Olalia Olsen f. Ravnsborg, f. 07.03.1848 i Brevik, d. 12.02.1913 i Kristiansund. Ektemannen skal ha vært Ole Olsen, f. 24.12.1827 i Bø i Telemark, d. 21.02.1913 i Kristiansund.

 

Finnes det dødsfallprotokoller for Kristiansund der det kan finnes opplysninger om arvingene til disse to personene? Kan SAT gjøre oppslag for meg?

 

Vennlig hilsen Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Dødsfallsprotokoll for Kristiansund byfogd 1904-1914 finner vi ingen Emma Olsen, men som nr. 40/1913 (s. 129) finer vi Emma Hansen født 25.03.1848 som døde 13.02.1913. Hun hadde 4 barn men det er bare oppgitt to navn: Julie Eriksen, Nordlandet, gift, mand i Amerika og Julie Sandnes, Indlandet. Det er ikke oppgitt alder.

 

Som nr. 46/1913 finner vi innført Murer Ole Olsen 86 år gl. død 21.02.1913. Han hadde fire døtre: Olufine Sannes, Indlandet, Julie Eriksen, Nordlandet, Dina Ingebrigtsen, Akerø, Elise Johansen, Indlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg er interessert i hvem som var arvinger etter Emma Olalia Olsen f. Ravnsborg, f. 07.03.1848 i Brevik, d. 12.02.1913 i Kristiansund. Ektemannen skal ha vært Ole Olsen, f. 24.12.1827 i Bø i Telemark, d. 21.02.1913 i Kristiansund.

 

Finnes det dødsfallprotokoller for Kristiansund der det kan finnes opplysninger om arvingene til disse to personene? Kan SAT gjøre oppslag for meg?

 

Vennlig hilsen Ole

 

Hei!

Min bestemor het Olufine Andrea Sandnes, gift med Gustav Sandnes, Innlandet. Min mor fortalte at Olufines foreldre kom fra Brevik. Det går en historie i slekta om at hennes mormor/oldemor reiste fra Ravnsborg gods i Slesvik-Holstein den gangen det tilhørte Danmark, hun giftet seg "under sin stand" og flyttet til Norge.

 

Vennlig hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.