Gå til innhold
Arkivverket

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011


Jan Frode Johansen

Recommended Posts

Thank you so much Torbjørn. Very helpful to have. If you are able, I would also be grateful to receive the death notices for the following people who died in Oslo:

 

1)Hans Olav Sundby Jan 27, 1939

2)Aagot Sundby fodt Westergaard Aug. 18, 1958

3)Anders Dedekam Westergaard Feb 19, 1914

4)Lorentze Charlotte Stenine Westergaard fodt Dahl Jun 18, 1941

 

Mange takk, Tybring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Frode!

 

Kan du se om du kan finne dødsannonse på Morten Luther Hjortdahl, f.7.6.1819 i Sauherad, Telemark. Døde i Kristiania, tror det var 1872, men er ikke helt sikker. Lurer på om han var politifullmektig. Bodde i Krogen, Bergfjerdingen ved FT i 1865. I FT 1875 bor hustruen, Magdalene Mathilde Scharfenberg uten mann Grønlandsleret 21. Barn: Fritjof Hjortdahl, Marie Hjortdahl, Herman Andreas Hjortdahl, Rosa Julie Hjortdahl, Hans Ulrik Morsing Scharfenberg, Laura Mathilde Martinsdtr. Hjortdahl, Aganemma Johanna Hjortdahl

 

min e-post: ing-lisl@online.no

 

Mvh

Lise Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke søkt på dødsannonser uten dato. Det blir for stor jobb å bla igjennom hele 1872 :)

 

 

 

Mvh

 

Jan Frode

 

 

 

Hei Jan Frode!

 

Kan du se om du kan finne dødsannonse på Morten Luther Hjortdahl, f.7.6.1819 i Sauherad, Telemark. Døde i Kristiania, tror det var 1872, men er ikke helt sikker. Lurer på om han var politifullmektig. Bodde i Krogen, Bergfjerdingen ved FT i 1865. I FT 1875 bor hustruen, Magdalene Mathilde Scharfenberg uten mann Grønlandsleret 21. Barn: Fritjof Hjortdahl, Marie Hjortdahl, Herman Andreas Hjortdahl, Rosa Julie Hjortdahl, Hans Ulrik Morsing Scharfenberg, Laura Mathilde Martinsdtr. Hjortdahl, Aganemma Johanna Hjortdahl

 

min e-post: ing-lisl@online.no

 

Mvh

Lise Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei .

 

Min fars tante Henny Haugrud (eller Henriette Haugrud, eller Henriette Mathilde Haugrud) skal i følge min far ha mottatt Kongens fortjenestmedalje for "lang og tro tjeneste" (arbeidet over 40, kanskje opp mot 50 år på Grand Hotel). Hun var født i 1877, og ville flyttet til Oslo omkring 1913, og ville vel da trolig ha fått medaljen omkring 1953. Jeg vet ikke om slike tildelinger ble / blir kunngjort i Aftenposten, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Frode!

 

Fint om du kan sjekke om det finnes en dødsannonse for Kolbein Olav Aase den 20. desember 1973.

 

E-postadresse: arne @ remvik.com (uten mellomrom).

 

Med vennlig hilsen

Arne Remvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du oppslag i Aftenposten for å få tilsendt dødsannonse pr e-post m.m , så tilbyr jeg oppslag. Husk å oppgi e-postadresse :)

 

 

 

Vennlig hilsen

 

 

Jan Frode Johansen

 

Ber om din hjelp vedrørende David Jøranson som døde i Oslo 11. mars 1955 i Oslo, Birger Samuel Weld som døde 20. januar 1965 og Johan Olaf Hansen som døde 4. august 1974 i Oslo. På forhånd takk for hjelpen. Mvh Frank Gerald Lien, frank.lien@mimer.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott med din bistand Torbjørn :) Du svarer så raskt at det er ofte fenomenalt. Jeg er ikke 'stand-by'inne på forumet her så tusen takk !

 

Vennlig hilsen

 

Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Frode!

 

Fint om du kan sjekke om det finnes en dødsannonse for Kolbein Olav Aase den 20. desember 1973.

 

 

Tusen takk til Torbjørn for god hjelp!

 

Med vennlig hilsen

Arne Remvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

 

Jeg har funnet dødsannonsen til Kolbein Olav Aase i Aftenposten 20.12.1973 og konvertert annonsen til jpg bilde . Trenger bare din e-post adr.

 

 

 

Vennlig hilsen

 

 

 

Jan Frode

 

Tusen takk til Torbjørn for god hjelp!

 

Med vennlig hilsen

Arne Remvik

 

Hei

 

 

Jeg har funnet dødsannonsen til Kolbein Olav Aase i Aftenposten 20.12.1973 og konvertert annonsen til jpg bilde . Trenger bare din e-post adr.

 

 

 

Vennlig hilsen

 

 

 

Jan Frode

 

Tusen takk til Torbjørn for god hjelp!

 

Med vennlig hilsen

Arne Remvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse er sendt deg :)

 

Mvh

 

Jan Frode

 

Hei Jan Frode!

 

Fint om du kan sjekke om det finnes en dødsannonse for Kolbein Olav Aase den 20. desember 1973.

 

E-postadresse: arne @ remvik.com (uten mellomrom).

 

Med vennlig hilsen

Arne Remvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg henger meg på dette fine tilbudet.

Aftenposten 14.8.1928. Dødsannonsen til Enkefrue Franzine Petrine Encke.

 

En omtale av samme enkefrue i Aftenposten 23.2.1926: En av Aftenpostens elste læsere, Enkefru Franzine Encke...

 

Det hadde vært kjempefint om du kunne se om du finner dette.

 

Mail: fornavn.etternavn@getmail.no

 

mvh

Jan Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Frode

 

Når du har tid, har du mulighet å søke etter dødsannonsene til

Petter kristiansen f.1838 - død etter FT 1910. og kona Sørine Olsdtr f. 1850 - død etter FT 1910.

i FT1910 bodde de i Lakkegt. 75a,b. i Oslo.

 

På forhånd takk.

toml7@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Torbjorn and Jan Frode,

 

I have found several more possibly relevant death notices using the Nasjonalbibliotek system as you demonstrated Torbjorn, and wonder if you can help by finding the originals for me. I hope that a few will help me to trace descendants of some old relatives who at one time owned old family portraits, and also to see if I have more cousins than I knew.

 

1. Harald Westergaard 1946/04/01

2. Haakon Westergaard 1946/09/11

3. Nils Dahl Westergaard 1947/10/23 and 24

4. Nils Dahl 1916/03/20 and 26

5. Axel Sundby 1919/03/21

6. Cathinka Olsen f. Sundby 1888/01/18 and 19

7. Christopher Munthe 1913/05/29

8. Christopher Morgenstjerne Munthe 1939/12/22

 

my email address is "murrhemp" followed by "@" followed by "telus" then "." and then "net". Thank you once more for your help which has allowed me to fill in some gaps where recent records do not otherwise exist.

 

Tybring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Tom: Desse leita eg etter for eit par dagar sidan, utan å finne noko.

 

@ Tybring: I have sent you some death notices and obits for the persons you asked about.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Kommer tilbake til min forespørsel 15. november. I den lenken med 11 treff fra Aftenposten, hadde det vært fint å se hva som står om dødsfallet til Cristian Encke, død 3.oktober, omtalt 5. oktober 1881.

 

mvh

Jan Kristoffersen

 

Mail: fornavn.etternavn@getmail.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Frode.

Hadde du hatt mulighet for å finne dødsannonsen for Aase Haugen. F. 26 febr. 1915. Død 7 september 2001. Gravlagt på Grefsen kirkegård.

På forhånd takk. a-haa2@online.no Med vennlig hilsen Arne Haaland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsannonse med Christian Encke er sendt deg :)

 

 

 

Vennlig hilsen Jan Frode

 

Hei igjen.

 

Kommer tilbake til min forespørsel 15. november. I den lenken med 11 treff fra Aftenposten, hadde det vært fint å se hva som står om dødsfallet til Cristian Encke, død 3.oktober, omtalt 5. oktober 1881.

 

mvh

Jan Kristoffersen

 

Mail: fornavn.etternavn@getmail.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner desverre ikke dødsannonsen til Aase Haugen f. 1915

 

 

 

Mvh

 

Jan Frode Johansen

 

Hei Jan Frode.

Hadde du hatt mulighet for å finne dødsannonsen for Aase Haugen. F. 26 febr. 1915. Død 7 september 2001. Gravlagt på Grefsen kirkegård.

På forhånd takk. a-haa2@online.no Med vennlig hilsen Arne Haaland

 

Fant desverre ikke August Holm Arnsen i Aftenposten .

 

 

 

Mvh

 

Jan Frode Johansen

 

hei fins en August Holm Aronsen f 8.12.1885 d 25.04.1957 han er begravet i Fredrikstad så eg veit ikke om den går under aftenposten

etternavn.fornavn@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.