Gå til innhold
Arkivverket

Jeg gjør oppslag i Aftenposten fra 1860 - 2011


Jan Frode Johansen

Recommended Posts

Ønsker du oppslag i Aftenposten for å få tilsendt dødsannonse pr e-post m.m , så tilbyr jeg oppslag. Husk å oppgi e-postadresse :)

 

 

 

Vennlig hilsen

 

 

Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jan Frode

 

Flott tilbud du kommer med. Aftenposten 13.04.1966 inneholder en artikkel om Agnes Dragseth i Sunndalen. Er det mulig å få en kopi eller informasjon om hva som står der?

 

mailadr; stidrag @ online. no (Skal ikke være mellomrom i mailadresse men gjør dette for å unngå spam)

 

Beste hilsen

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et veldig flott tilbud! Kan du se om det står noen dødsannonse på følgende:

 

Bjarne Krausz død 14.2.1968 i Oslo

 

Leif Pedersen død 2.12.1975 i Oslo

 

mailadressen min er: jo dot art krøllalfa online dot no

 

På forhånd takk!

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett godt tilbud .Jeg ønsker å sende deg følgende nan og dødsår ;

Charlotte Andersen Sørdal f 1906 død, 7. 10. 1977

 

Gyda Frantzen f 1891 , død 7.12.1946

 

 

Frithjof Sanner f 1899 , død 8.12 1981, begr 19.05.1982.

 

Meget takknemlig for eventuelle tilbakemeldinger til tovt-eikalfakrøllonline.no

 

Beste hilsner Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Aftenposten 13.april 1966 side 5 om Agnes Dragseth er sendt til deg som Adobe PDF fil.

 

 

Vennlig hilsen

 

Jan Frode :)

Hei Jan Frode

 

Flott tilbud du kommer med. Aftenposten 13.04.1966 inneholder en artikkel om Agnes Dragseth i Sunndalen. Er det mulig å få en kopi eller informasjon om hva som står der?

 

mailadr; stidrag @ online. no (Skal ikke være mellomrom i mailadresse men gjør dette for å unngå spam)

 

Beste hilsen

 

Stig

 

Hei.

 

Jeg svarer så snart jeg kan , noen ganger kan det ta litt tid fordi jeg er en travel mann :)

 

Hei.

 

Jeg svarer så snart jeg kan , noen ganger kan det ta litt tid fordi jeg er en travel mann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

 

 

Mail er sendt deg med dødsannonse, fant desverre bare den ene av de to.

 

Med vennlig hilsen

 

Jan Frode Johansen :)

 

Det var et veldig flott tilbud! Kan du se om det står noen dødsannonse på følgende:

 

Bjarne Krausz død 14.2.1968 i Oslo

 

Leif Pedersen død 2.12.1975 i Oslo

 

mailadressen min er: jo dot art krøllalfa online dot no

 

På forhånd takk!

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett godt tilbud .Jeg ønsker å sende deg følgende nan og dødsår ;

Charlotte Andersen Sørdal f 1906 død, 7. 10. 1977

 

Gyda Frantzen f 1891 , død 7.12.1946

 

 

Frithjof Sanner f 1899 , død 8.12 1981, begr 19.05.1982.

 

Meget takknemlig for eventuelle tilbakemeldinger til tovt-eikalfakrøllonline.no

 

Beste hilsner Tove

 

Eg har slått opp Sørdahl. Eg prøvde å søkje via Nasjonalbiblioteket, som også har skanna dødsannonsane, og fann ikkje så mykje anna der. Sidan OCR-skanninga ofte lagar uleseleg tekst kan det likevel godt hende at annonsane står der, dei er berre ikkje søkbare. Eg fann også Leif Pedersen i #3, og eg reknar med at det er han Jan Frode har funne.

 

Eg legg også ut eit par primitive søkjesider for Nasjonalbiblioteket test.htm og Aftenposten test2.htm som eg har laga til "heimebruk". Eg veit ikkje om desse virkar på andre enn min PC. Aftenpostensøket krev at ein alt er innlogga.

 

Edit 1/2 2012: Ny versjon av testside for Nasjonalbiblioteket, som inneheld fleire aviser.

Edit 30/3 2012: Ny versjon av Aftenposten-søk, inneheld no også lenke til alle utgåver av A-magasinet frå 1926-1993.

Edit 4/8 2012: Ny versjon av testside for Nasjonalbiblioteket

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har leita etter Gyda Frantzen i dødsannonsene i morgonnummera 9/12 - 14/12 46 utan å finne noko. Aftennummera ser ikkje ut til å innehalde dødsannonsar i det heile teke.

 

Heller ingen Sanner i morgonutgåvene 9/12 - 12/12 1981.

Endret av Torbjørn Igelkjøn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

 

Jeg har et spørsmål til: Er det mulig å finne dødsannonsen til

 

Laura Landmark f. Berg f.20.4.1885, død i Oslo 15.4.1982

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for godt forsøk, kanhende avdødes familie ikke var brukere av Aftenposten.

 

Frithjof Sanner var bosatt utenfor Oslo da han døde.Så det kan være grunnen til at ikke finnes der.

 

Tove

 

Eg har leita etter Gyda Frantzen i dødsannonsene i morgonnummera 9/12 - 14/12 46 utan å finne noko. Aftennummera ser ikkje ut til å innehalde dødsannonsar i det heile teke.

 

Heller ingen Sanner i morgonutgåvene 9/12 - 12/12 1981.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker oppslag om Therese Fürst f. 7.7.1982 og gravl. på Vestre Gravlund i Oslo og Sarah Helene Platou d.7.5.1984 og gravl. på Ullern kirkegård i Oslo.

 

Mailadressen er: jo dot art alfakrøll online dot no

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emissær Hans Jacobsen Nævland fra Egersund døde 18.jan.1920 og ble gravlagt ved Vestre Gravlund 26.jan 1920. Finnes det dødsannonse om han, event. omtale eller nekrolog?

 

Hva med Thorgny Rasch Ege, antatt død rundt 1910 til 1935, men usikker?

 

etendrekrøllalfaonlinedottno

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint tilbud !! Jeg er ute etter å finne dødsannonse, event nekrolog for: Jørgen Thomsen d 19 sep 1921, begravd 16. Sep 1921 i Oslo, og Thora Elise Thomsen død 16 Feb 1931 i Oslo. Mail jeh-manor(at)haugland.st

 

Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du oppslag i Aftenposten for å få tilsendt dødsannonse pr e-post m.m , så tilbyr jeg oppslag. Husk å oppgi e-postadresse :)

 

 

 

Vennlig hilsen

 

 

Jan Frode Johansen

 

 

Hei

 

Jeg sier takk for tilbudet om oppslag i Aftenposten, og ønsker at du gjør oppslag på

 

 

Andreas Marentius Larsen

Inger Marie Larsen f. Clausdatter

Kristian Arnold Larsen

Emilie Larsen f. Kristiansen Berg

 

På forhånd takk

 

Mvh

Rolf Bråthe

roskarbr krøllalfa gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg svart på denne:

 

Jeg ønsker oppslag om Therese Fürst f. 7.7.1982 og gravl. på Vestre Gravlund i Oslo og Sarah Helene Platou d.7.5.1984 og gravl. på Ullern kirkegård i Oslo.

 

Mailadressen er: jo dot art alfakrøll online dot no

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker oppslag om Therese Fürst f. 7.7.1982 og gravl. på Vestre Gravlund i Oslo og Sarah Helene Platou d.7.5.1984 og gravl. på Ullern kirkegård i Oslo.

Hjertelig takk for opplysningene!

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emissær Hans Jacobsen Nævland fra Egersund døde 18.jan.1920 og ble gravlagt ved Vestre Gravlund 26.jan 1920. Finnes det dødsannonse om han, event. omtale eller nekrolog?

 

Hva med Thorgny Rasch Ege, antatt død rundt 1910 til 1935, men usikker?

 

etendrekrøllalfaonlinedottno

 

E-post er sendt.

 

Det ser ut som om dødsannonsen til Nævland er i tre ulike Aftenpostenaviser, dessutan fann eg ein takkeannonse i ei fjerde avis. Eg finn ingen nekrolog, men har berre slått opp på treffa frå Nasjonalbiblioteket.

 

Ein Torgny Rasch-Ege mista kona (?) i 1948, og ser då ut til å ha gjort svenske av seg. Eg finn ikkje noko meir om han.

 

Mvh.

Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint tilbud !! Jeg er ute etter å finne dødsannonse, event nekrolog for: Jørgen Thomsen d 19 sep 1921, begravd 16. Sep 1921 i Oslo, og Thora Elise Thomsen død 16 Feb 1931 i Oslo. Mail jeh-manor(at)haugland.st

 

Mvh Jan Erling

 

Sender dødsannonse og takkeannonse for Jørgen Thomsen. Eg har dessutan leita etter Thora i dødsannonsane i morgonutgåvene 17/2 - 24/2 1931, utan å finne noko.

 

Mvh.

Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg sier takk for tilbudet om oppslag i Aftenposten, og ønsker at du gjør oppslag på

 

 

Andreas Marentius Larsen

Inger Marie Larsen f. Clausdatter

Kristian Arnold Larsen

Emilie Larsen f. Kristiansen Berg

 

På forhånd takk

 

Mvh

Rolf Bråthe

roskarbr krøllalfa gmail.com

 

Har du litt meir detaljar om desse, f. eks. dødsdato eller tidsperiode? Det ser ut som om Kristian Arnold Larsen

døydde både i 1933 og i 1935. Emilie døydde 2/2 1921. Sender dødsannonsar på desse tre.

 

Eg fekk fleire treff på Kristian Arnold Larsen, men veit jo ikkje om det er rett person, eller om det er av interesse å slå opp. Sjå lenke.

 

Mvh.

Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.