Gå til innhold
Arkivverket

Vintertid


Marianne Solli
 Del

Recommended Posts

Her (i California) stiller vi ikke klokka før om ett par uker, men i kontrollpanelet, under Instillinger->Generelle Instillinger er det en liten avkryssingsboks for sommertid. Kan denne ha noe med det og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser klokka i forumet ut til å være riktig akkurat nå.

Så morsomt ... og over ditt innlegg står det "skrevet i dag 19.23 PM" hos meg. Min PC-klokke er riktig hos meg, og også i andre fora jeg har vært innom har klokka hatt vintertid. Jeg kan ikke huske at jeg noen sinne har måttet forandre noe selv for å se riktige klokkeslett. Jeg la merke til det i går kveld, da riktig tid var 23.15, og et innlegg hadde tid "i dag 00.11." :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innstillingen i kontrollpanelet i forumet og ikke PC-klokka.

 

(GMT+ 1 time) Bryssel, København, Oslo, Madrid, Paris står det i kontrollpanelet hos meg + jeg har huket av for at det skal justeres for sommertid. Gjør det det hos deg og?

.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidspunktet ett innlegg er skrevet vises i lokaltid (basert på tidssonen satt i kontrollpanelet) for påloggede medlemmer. Dersom noen skriver ett innlegg kl. 21:00 norsk tid, så vil forumet hos meg vise at innlegget ble skrevet 9 timer tidligere lokaltid for meg, altså kl. 12:00. Inlegget til Marianne over, for eksempel, er i følge forumet hos meg skrevet 11:59 AM. Hvis jeg logger ut vises innleggene med lokal server-tid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidspunktet ett innlegg er skrevet vises i lokaltid (basert på tidssonen satt i kontrollpanelet) for påloggede medlemmer. Dersom noen skriver ett innlegg kl. 21:00 norsk tid, så vil forumet hos meg vise at innlegget ble skrevet 9 timer tidligere lokaltid for meg, altså kl. 12:00. Inlegget til Marianne over, for eksempel, er i følge forumet hos meg skrevet 11:59 AM. Hvis jeg logger ut vises innleggene med lokal server-tid igjen.

 

Og hos meg er det 15.25 PM, vet ikke hva det sto hos Marianne da hun postet innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det første innlegget i tråden?

 

Jeg kopierer inn hva det står på det innlegget hos meg:

 

*Skrevet i dag, 16:25 PM

 

Jeg tror ikke klokka er stilt inn til vintertid her'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det første innlegget i tråden?

 

Jeg kopierer inn hva det står på det innlegget hos meg:

 

*Skrevet i dag, 16:25 PM

 

Jeg tror ikke klokka er stilt inn til vintertid her'

 

Var det meg du svarte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe skal forandres, tror jeg en først må logge seg ut og deretter inn igjen.

 

Kanskje stardarden var GMT (London-tid) da forumet startet opp og at mange ikke har gjort noen forandringer med det?

I tillegg kommer sommertiden, som ikke automatisk justerer seg, dersom ikke det står en hake der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det første innlegget i tråden?

Beklager, jeg skulle spesifisert hvilket innlegg jeg snakket om: jeg mente innlegg #8. Innlegg #1 viser 08:25 AM her hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe skal forandres, tror jeg en først må logge seg ut og deretter inn igjen.

 

Kanskje stardarden var GMT (London-tid) da forumet startet opp og at mange ikke har gjort noen forandringer med det?

I tillegg kommer sommertiden, som ikke automatisk justerer seg, dersom ikke det står en hake der..

 

Ja det er vel noe med det, måtte sette hake der det var spørsmål om "er vi i sommertid for øyeblikket"! Hadde ikke det motsatte vært naturlig, at en måtte ta vekk haken når vi er i vintertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørsmålet var ikke hos meg, men du fikk det vel fordi sommertiden akkurat er over. Jeg har bare en hake i 'Korrigering av sommertid'. Sånn har det stått siden jeg stilte det inn første gang og klokka har vært riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørsmålet var ikke hos meg, men du fikk det vel fordi sommertiden akkurat er over. Jeg har bare en hake i 'Korrigering av sommertid'. Sånn har det stått siden jeg stilte det inn første gang og klokka har vært riktig.

 

Ok, er vel noe som gikk meg hus forbi ved oppstarten da kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.