Gå til innhold
Arkivverket

Spørsmål til de enkelte Statsarkiv


Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

 

 

 

 

 

 

Til Øyvind Ødegaard

 

Kan du i egenskap av ansvarlig for Arkivverkets svartjeneste på nett be Statsarkivet i Tromsø begynne å svare på spørsmålene i deres del av forumet?

 

Statsarkivet i Tromsø har ikke besvart ett eneste spørsmål siden 26.april, og det er fremdeles spørsmål fra ifjor som står ubesvart.

 

Takk for påminnelsen. Det skal jeg gjøre.

 

Mvh Øyvind Ødegaard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kan se ut som arkivet i Stavanger også trenger en påminnelse.

 

Når det gjelder saksbehandling så kan vel kanskje spørsmål her registreres og journalføres som om det var epost direkte til arkivet.

Noen ganger kan det være flere som har nytte av svaret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er Statsarkivet i Stavanger a jour med sitt standardsvar:

Det kan vi undersøke i arkivet dersom du sender oss en forespørsel på e-post eller ved hjelp av kontaktskjemaet, som du finner på vår hjemmeside.

De andre institusjonene svarer på denne type spørsmål i forumet!!!

 

Absolutt lavmål er det at Celvin Ruisdael i det hele tatt har fått følgende svar

Vi beklager sterkt at vi ikke har svart på ditt spørsmål.

Dersom du sender oss en e-post, evt. bruker kontaktskjemaet som du finner på vår hjemmeside, så skal du få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noe som har gått meg "hus forbi", - eller ? Jeg finner ikke ut hvordan man skal kunne slette et innlegg - det hender at man ombestemmer seg. Hvordan gjør jeg det ?

 

..... og nå har jeg sannsynligvis postet dette under feil tema, men får ikke slettet innlegget ! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som har gått meg "hus forbi", - eller ? Jeg finner ikke ut hvordan man skal kunne slette et innlegg - det hender at man ombestemmer seg. Hvordan gjør jeg det ?

 

..... og nå har jeg sannsynligvis postet dette under feil tema, men får ikke slettet innlegget ! :o

 

Du kan ikke slette egne innlegg, men du kan redigere dem. Hvis et innlegg har kommet dobbelt eller er feilplassert, kan vi som er moderatorer flytte, slette og redigere for deg. Her finner du oversikt over alle som er moderatorer og som du kan henvende deg til http://forum.arkivverket.no/index.php?app=forums&module=extras&section=stats&do=leaders Evt. kan du sende en e-post til digitalarkivet@arkivverket.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da har vi vel passert høst med en liten margin?? Og vinteren er i gang, i alle fall er skisesongen og jobb på meg igang. Men det er fortsatt ikke gitt noe svar på hvortid ett evalueringsmøte skal finne plass. Har lagt ut ett spørsmål i Trondheim siden de styrer over Romsdalen. Her er det ikke skjedd noe, nå skal det sies til Trondheim sitt forsvar att det bare har lagt en god uke, men det er faktisk spm fra APRIL som ikke er svart på.. Er dette noe en kan gjøre noe med?

 

Kan en som i andre offentlige innstanser kanskje innføre en praksis der en legger ut en melding om at spm er registrert og at en skal se på saken så snart det lar seg gjøre?

 

Eller skal vi som brukere ganske enkelt finne ut hvilke avd det er verdt å sende en henvendelse til?

 

Måtte alle ha en strålende tja ettermiddag/kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har vi vel passert høst med en liten margin?? Og vinteren er i gang, i alle fall er skisesongen og jobb på meg igang. Men det er fortsatt ikke gitt noe svar på hvortid ett evalueringsmøte skal finne plass. Har lagt ut ett spørsmål i Trondheim siden de styrer over Romsdalen. Her er det ikke skjedd noe, nå skal det sies til Trondheim sitt forsvar att det bare har lagt en god uke, men det er faktisk spm fra APRIL som ikke er svart på.. Er dette noe en kan gjøre noe med?

 

Kan en som i andre offentlige innstanser kanskje innføre en praksis der en legger ut en melding om at spm er registrert og at en skal se på saken så snart det lar seg gjøre?

 

Eller skal vi som brukere ganske enkelt finne ut hvilke avd det er verdt å sende en henvendelse til?

 

Måtte alle ha en strålende tja ettermiddag/kveld..

 

Jeg beklager at vi ikke helt klarer å leve opp til våre egne og andres forventninger. Fra nyttår vil nye retningslinjer for svartjenesten trå i kraft. De vil ble publisert her på forumet om en ukes tid.

 

Øyvind Ødegaard

Ansvarlig redaktør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en opplarende melding. Det har vel seg slik at vi alle fra tid til annen ikke klarer leve opptil våre egne eller andres forventninger. Det at dere nå i klare ordelag gjør til kjenne hva som skjker fremover setter nok ikke bare jeg men også alle andre pris på..

 

Så da får jeg bare si ...Riktig god adventstid og ett fortreffelig flott nytt år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Hvis dere ikke får svar fra statsarkivene, må dere purre, gjerne med e-post. Dere skal få svar innen en uke: http://forum.arkivverket.no/forum-38/announcement-22-regler-for-arkivverkets-svartjeneste-paa-nett/

 

Det kan være at statsarkivene har en fast person til å svare i debattene og at vedkommende er forhindret fra å svare. Går det over en uke før dere får svar, bør dere derfor sende en e-post slik at en annen person evt. kan besvare i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg er avdelingsdirektør i Riksarkivet og ansvarlig redaktør for svartjenesten på nett. 

 

 

 

Alle enheter skal yte tjenesten, det skal være en ansvarshavende på hvert sted og det skal være en maksimal responstid. 

 

 

Det kan se ut som arkivet i Stavanger også trenger en påminnelse.

 

 

 

Til Øyvind Ødegaard

 

Se dette spørsmålet under Spør Statsarkivet i Stavanger.

 

Når de først svarer, er det med en standardsvar om at man må sende sitt spørsmål på e-post. En slik praksis er ikke i tråd med Arkivverkets egne retningslinjer.

 

Det er dessuten ikke så rent lite paradoksalt at de etter nesten tre uker heller ikke har funnet det nødvendig å svare på et generelt spørsmål som dreier seg nettopp om hvordan de skiller mellom spørsmål på dette forumet og spørsmål på e-post.

 

Jeg ber derfor om at du tar opp dette med den ansvarlige for denne svartjenesten ved Statsarkivet i Stavanger og ber dem endre sin praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Øyvind Ødegaard

 

Se dette spørsmålet under Spør Statsarkivet i Stavanger.

 

Når de først svarer, er det med en standardsvar om at man må sende sitt spørsmål på e-post. En slik praksis er ikke i tråd med Arkivverkets egne retningslinjer.

 

Det er dessuten ikke så rent lite paradoksalt at de etter nesten tre uker heller ikke har funnet det nødvendig å svare på et generelt spørsmål som dreier seg nettopp om hvordan de skiller mellom spørsmål på dette forumet og spørsmål på e-post.

 

Jeg ber derfor om at du tar opp dette med den ansvarlige for denne svartjenesten ved Statsarkivet i Stavanger og ber dem endre sin prak

 

Til Tore Falch,

 

Takk for henvendelsen og påminnelsen. Det du påpeker er korrekt, og Statsarkivet i Stavanger lover bot og bedring!

 

Mvh

Øyvind Ødegaard

ansv. red.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.