Gå til innhold
Arkivverket

Er Elias Edvardsen ,Aril Snorres Edv. oprindelige Familie .?


Magnus T.J.Johansen
 Del

Recommended Posts

Er Elias Edvardsens Arils Snorres Edvardsens oprindelige Familie der kom fra Kvinesdal Vest Agder i Norge. Elias født 7 August 1815 Kvinesdal gift 31 Oct. 1846 Domkirke Stavanger Rogaland i Norge med Kari Ånundsdatter TVEIT 1819 i Norge. ???

 

Med venlig hilsen. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

 

Ps.!!! Dette har meget og sige for mitt vedkommende og betydningsfuldt og få og vide.!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Når Elias Edvardsen gifter seg 31 desember 1846 i Stavanger Domkirke oppgis navnet på hans far som: Edvard Anthonsen

Øverst:

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1668&idx_id=1668&uid=ny&idx_side=-41

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051214030789.jpg

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Da er vel dette dåpen til Elias i Nedre Kvinesdal.

Slik jeg leser det ble han født 7. august og døpt 13. august 1815.

Foreldrene var Edvard Antoniesen og Marthe Hansdatter.

Han ble forøvrig døpt sammen med sin tvillingbror Mathias (tror jeg det står)

Andre og tredje barn ovenfra:

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9581&idx_id=9581&uid=ny&idx_side=-64

Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070608320161.jpg

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God begyndelse tak for oplysning.

Her er noget mere.

Forældre er : Edvard Christian Antonisen YTRE-ØJE 1849 Show

Marthe Hansdatter Øvre Øje 1770-1861 Siblings

Spouse & Chrildren.

Kari Ånundsdatter

Ole Matthies Eliasen

Eline Eliasdatter

Anna Teodora

Christian

Emalia

Johannes Enelius

Andrea Kasine Eline

Christiane Elisabeth

Kristine Elisabeth

Conrad Emmanuel

Johan Areentz Johannes Adolf Eliasen 1866-1871. Også videre.Måske noget og tænke over og fundere på angående min Slægtsforskning i Norge.

 

Med venlig hilsen. Magnus fra Ejde på Færøerne. Ps.!!! Jeg har opl. fra Geni.com Profilen om Elias Edvardsen.

 

Nb.!!! Det drejer sig om NO Path først på Geni så jeg mangler en eller flere såkaldte Slægtninge (Nøglepersoner) som jeg kan sætte i forbindelse og sådant få en Connection eller forbindelse med i dette tilfælle Aril Snorre Edvardsens Familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aril blev nok født i Kvinesdal omkring 1936-8 og døde i Mombasa i Kenya som kendt Prædikant af Jødisk oprindelse for det Kristne Center i Norge kaldt for Sarons Dal han døde 2008 . Hilsen. Magnus fra Ejde på Færøerne.

 

Ps. !!! Jeg mener jeg mangler en Connection En Forbindelse imellem Træerne . Det er problemet som jeg håber ikke kommer og stå på for længe i dette hensende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Her står navnene på Aril Snorre Edvardsens foreldre:

 

Aril Edvardsen, født 15. november 1938, fødested Kvinesdal, Vest-Agder, død 6. september 2008, dødssted Mombasa, Kenya. Evangelist og misjonsleder. Foreldre: Klokker Kåre Edvardsen (1917–85) og husmor Astri Svindland (1919–2005).

 

Aril Edvardsen. (2011-12-01) I Store norske leksikon. Hentet fra http://snl.no/.nbl_biografi/Aril_Edvardsen/utdypning

 

VH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok alene Strandet på mig selv forde jeg har prøvet og kontakte direkte foreksempel datteren Mona Edvardsen Selseng som siger hun bruger ikke Geni.com i Øjeblikket så der er intet og hente endnu ihvertfald. Derfor må jeg nøjes og søge og søge om og om igen forskellige steder og nærmest også tænke i mine Drømme om Natten også i den bare spænding som er noget jeg alligevel Elsker af hele mit Hjerte , det er spænding så jeg nærmest Brister ,men det plejer og gå alligevel uden og miste mine nerver ordeligt om det til tider kan være nerve pirrende af og til selvfølgeligt.

 

Hvem andre kan sættes i Slægtsled med Aril :??? Ved nogen det og sige mig hvad Familie-navn ellers.???

 

Med venlih hilsen. Magnus fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det stemme at Kåre Edvardsen døde ved Påkørsel .??? Og hans Forældre var Oberg George Laurits Edvardsen født den 15 May 1858 og 18 January 1954 Hadsel Nordland. Og fruen Harda Leonore Elena Antonsdatter 01/August, 1953 Skagen Hadsel.

 

Hilsen. Magnus fra Ejde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FT1910: http://da.digitalark...01036939008324/

 

001 01 Oberg Edvardsen 15.05.1860 Hadsel hf g Gaardbruger og Fisker f

002 01 Harda Edvardsen 29.04.1872 Sortland hm g Gaardmandskone b

003 01 Antonie Edvardsen 26.04.1892 Sortland d ug Datter b

004 01 Einar Edvardsen 18.03.1896 Sortland s ug Søn b

005 01 Olga Edvardsen 19.08.1902 Hadsel d ug Datter b

006 01 Bergljot Edvardsen 09.07.1904 Hadsel d ug Datter b

007 01 Kaare Edvardsen 04.07.1910 Hadsel s ug Søn b

 

Fødselsdatoer kan være feil, men denne Kaare er født seneste 1910, ettersom han er med i folketellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej ,dere alle og den nye Hanne Line Osberg Eide. Tak for svar oplysninger o.s.v. Men kunne vi måske kommme længere og få og vide mere om Arils omgangskreds hvilken personer og Familier kan det være.???

 

Venlig hilsen. Magnus T.J.Johansen.

 

NB.!!! Har indlagt Elias Edvardsen ,men Computeren siger endnu No, Path altså ingen " Gangsti " eller i Genealogy-Research " Slægtsled " istedenfor desværre. Muligvis forde de andre Træerne er forholdsvis lille, eller har en anden, Hemmelig begrænsning " Closed " or Blocked istedenfor ordeligt, så ingen kan se Træet,uden samtykke fra Ejeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for prøve å koble til andres tre, så må du vel gjøre skikkelig slektsforskning, og jobbe deg bakover i slektsleddene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, Hanne. Det har jeg også sandeligt gjort og prøvet, men nogle vil gjore sig mere besværlige end andre . Foreksempel har jeg Stjernetegnet " Vandmanden " som siges være ret Dominerende og Hidsige og Naive til tider, måske det sidste spiller lidt ind i også min Slægtsforskning, angående Familie Træer som jeg snakker så grueligt om, foreksempel på Geni.com ,Ancestry Archives.com og findmypast.com også videre . Alt har ikke været forbæves ,men noget i Norge endnu, som jeg synes går alt for snævert og langsomt tror jeg ,men jeg er også på Spidsbelastnig meget utålmodig ,som nogle mendte Tålmodig, ikke stemmer helt ordeligt desværre. Min Farfar var meget utålmodig anlagt ,alt skulle ske hurtigt og det i samme Øjeblikket eller slett ikke, alldeles.

 

Håber alt ordner sig på rette måde alligevel så sandelig. Hilsen. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imends her er lidt til . Jeg er og træffe på disse Lænkene, først på Facebook og siden Myheritage.com Dansk Version og Hjemmeside jeg også har på Mono.net.

 

Det kommer her . 1. http://faroesjew.mono.net

2. http://www.facebook.com/#!/magnjo/

3. http://www.myheritage.dk/site-126669071/johansen Muligvis må man Tegne 7-12 Dages prøvetid, Trial for og få Åbne Træet mitt, som hedder The Johansen Web Site, under The Johansen Family Tree ,Hometown in Ejde, The Faroe Islands. Færøerne altså.

 

Venlig hilsen. Magnus med det Hebræiske Øgenavnet ,(Nickname) Menahem Hirsch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fremad nu. Gjorde en alvorlig fejl først og op-datere forkert fra Erik Sigurdsson Galtung yngre. Det skulle være den ældre. Så nu er alt i orden og computeren viser nu positivt Path og viser nu i Slægt istedenfor som før No ,Path. Elias Edvardsen er så nu lagt ind hvor jeg selv er Manager for mitt Geni.com Familie-Træ . The Magnus Torstein Jogvanson Johansen Family Tree. Hjemsted på Ejde, Færøerne. Venter nu på Path hos Mona som siger No,Path endnu forde hun har Selseng istede for Edvardsen. Det slå så sikkert et andet menneske ud fra Edvardsen Familien istede helst. Det gjorde det sidst ,men da var jeg ikke ordeligt rede og tage imot oplysningerne ordeligt som nu jeg bare venter på noget posetivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode nyheder . Har fundet de første Jødene i Norge. Det er Christopher Johan Steckmest Dahl your 12th twice removed. Og konen Gerda Louise Vedeler også. Dette er helt uden om Aril Snorre Edvardsen og via min Far altså min Jewish Line . Min Yiddish var allerede kommet via min Mor . Så nu er jeg lettet om mitt Hjerte og fortsætter selvfølgeligt i fuldt galop med andre personer også i Norge.

 

Ved venlig hilsen. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.