Gå til innhold
Arkivverket

Røvær, Skåre, Rogaland.


PedersenMorten
 Del

Recommended Posts

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med følgende:

 

Slektsforum Karmøy (http://www.slektsforumkarmoy.no/)har på sine sider lagt inn navneregistere fra bygdebøker som omhandler gårdene på Karmøy. Etter en del navn er det henvist til andre bøker/avsnitt. På de personer hvor det er hensvist til Røvær så finner jeg ikke plassen (Røvær)i indeksen. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røvær hører ikke under Karmøy, men Skåre i nåværende Haugesund. Du finner opplysninger i Skåre Gard og Folk nr, II og den har jeg hvis du trenger hjelp.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røvær hører ikke under Karmøy, men Skåre i nåværende Haugesund. Du finner opplysninger i Skåre Gard og Folk nr, II og den har jeg hvis du trenger hjelp.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Da lurer jeg meg inn med et spørsmål: Hører også Gaard inn her? Hva sier bygdeboken om Osmund Mathiassen Gaard og kona Tyri, og deres barn, særskilt sønnen Thore Mathias?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gard hører inn under Skåre bygdebok II. Denne Osmund som du nevner, må være Osmund Mikkelson f.1820 på Grindheim i Etne og gift med Tyri Hansdtr.f.1823 på Gard. De hadde sønnen Tore Mathias f.1858 g.m Agnete Hansdtr. f.ca 1856. Tore M. var sjømann. Jeg har en del av disse etterkommerne etter Osmund og Tyri.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gard hører inn under Skåre bygdebok II. Denne Osmund som du nevner, må være Osmund Mikkelson f.1820 på Grindheim i Etne og gift med Tyri Hansdtr.f.1823 på Gard. De hadde sønnen Tore Mathias f.1858 g.m Agnete Hansdtr. f.ca 1856. Tore M. var sjømann. Jeg har en del av disse etterkommerne etter Osmund og Tyri.

 

Mvh. Johan Arthur Hansen

 

Har interessert meg for denne familien , og de finnes omtalt i tidligere tema her på forumet. De var en tid medlemmer av min barndoms menighet Det Alm. Samfund i Egersund. Har du noe mer om Tore Mathias og Agnete, mottar jeg gjerne info på etendre alfakr online dott no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.