Gå til innhold
Arkivverket

Søker aner til Edvard Knudsen f. Stavanger 1867/62 ?


Jan Kåre Larsen
 Del

Recommended Posts

 

Takk for svar, men jeg har etterkommerne. Det er anene jeg ikke finner. Ser at lenken til kirkeboken i Ila desverre ikke virker.

Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I lenka som Johan A Hansen gav deg, er Hansine Evrine fødselsdato oppgitt til 12.4 1859 , kan dette være Herman sin mor selv om hun står som ugift ?

 

Døpt 29.04. 1860

Vår Frue Kirke MINI 602A13

 

Barn Hansine Everine K K

Far Bagersvend Hans Olsen

Mor Hust. Eli Olsdtr.

Fadder Mdm. K. C. Lund K

Fadder Jfr. M. C. Møller K

Fadder Jfr. C. A. Ansness K

Fadder Bagerm. S. O. Berg M

Fadder Handelsm. J. Thoresen M

Fadder Uk. O. Andresen M

 

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jo det stemmer nok at Hansine Everine Olsen er mora og de er ugifte...dette har jeg. Det er anene til faren Edvard Knudsen jeg ikke har, og ikke finner...

Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fant Herman E Knudsen sin konfirmasjon ( Ila 1896-1932 konfirmerte 1904 side 185 )

http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=186&uid=162448&urnread_imagesize=gigant&hode=nei&ls=1&lc=x%259CK%25B42%25B2%25AA.%25B62%25B4R%25CAT%25B2.%25B62%25B1R2272%25011%2581B%25C5J%25D6%2599V%2586%2516f%25D6%25B5%2500%25C9F%2509%25F0

 

Som foreldre står : Kåre Knudsen.

 

Adressen ved konfirmasjonen stemmer med den i ft 1900.

 

Har du fått tydet alt som står ved dåpen til Herman ?

 

Har du funnet vielsen til Herman ?

 

 

 

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jo det stemmer nok at Hansine Everine Olsen er mora og de er ugifte...dette har jeg. Det er anene til faren Edvard Knudsen jeg ikke har, og ikke finner...

Mvh. Jan Kåre

 

En kandidat ; Karel Edvard f 5 .6.1857 i Stavanger , se i klokkerboken Stavanger domkirke 187 side , 204 , dåpsbarn nr 12

 

Se også i 1865 telling Stavanger , far Knud Kudelsen yrke styrmann .

Hilsen Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp så langt. Kanskje er det far til Hermann Edvard f. 06.06.1889 Tove finner dåpen til i klokkerbok for Domkirken i Stavanger 1857, side 110, nr. 12. At han heter Karl Edvard Knudsen er det vel ingen tvil om da han står som Edvard ved Hermans dåp, og Karl ved Hermans konfirmasjon. Synes imidlertid det er vanskelig å tyde fødselsdatoen til Karl Edvard ved Hermans dåp?

I klokkerbok for Stavanger Domkirke (Karl Edvards dåp) står det jo tydelig 5/6-1857, og denne familien finner vi jo igjen i FT for Stavanger 1865: http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f61103&gardpostnr=798&personpostnr=8259&merk=8259#ovre

Er dog en liten usikkerhet om det er rett familie ??

Mvh. Jan Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Der er en Karl Edvard Knudsen død i Trondheim 1957

1042669 Karl Edvard Knudsen 0510 1957 16 D 50 Tilfredshet Trondheim

 

Men ingen opplysninger om fødselsdato.

 

Kanskje der er ett skifte etter han , og hvis dette er far til Herman vil det kanskje være andre opplysninger om han ?????????????

 

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.