Gå til innhold
Arkivverket

Paul Ludvik Slind f.27.7.1909 Trondheim/Lademoen


Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Paul Ludvik var såkalt uekte barn av Karoline Josefine Albertine Olsdatter Wangsmo f.10.1.1872 Grytting,Hassel og Emil Nilsen Slind f.27.9.1887 i Selbu.Karoline med 2 barn bodde i Standveien 92 Trondheim på 1910 tellingen.Karoline hadde,som jeg har funnet,flere uekte barn med forskjellige menn.Paul Ludvik ble døpt den 10.10.1909 i Lademoen(Lade) Kirke.Jeg har prøvd mye for å finne ut hva som skjedde med Paul,men uten resultat,håper dere kan hjelpe meg.Han ble sikkert adoptert bort.Karoline døde den 29.8.1942 i Skaun ST,finner ikke Paul Konfirmert i noen av de tilgjengelige Kirkebøker i området.Emil Nilsen Slind ble gift den 9.10.1910 i Lademoen med Magna Betsie Andreasdatter Mathisen f.21.4.1887 i Sørra Alstahaug Pr.gj N,de hadde 2 barn på 1925 tellingen i Trondheim,men ingen Paul Ludvik der.

Takknemelig for hjelp og svar

 

 

mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei

 

I forbindelse med Karolines død, er det oppgitt følgende særkullsbarn:

 

Olaf P. Olsen, f. 10.02.1891, f.t. Valdres sykehus

Torvald Henningsen, f. 10.10.1898, Trondheim

Jakob Nestby, f. 05.01.1903, USA

Gudrun Langauneng, f. 04.11.1915, Sagberget

 

Dermed er vel Paul Ludvik enten død eller bortadoptert.

 

Mvh

 

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Finn og Godt Nytt år.

 

Der er nok det som har skjedd?Hvor fant du dette med særkullsbarn?

 

Mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Beklager at jeg glemte kilden, det er dødsfallsmeldingen fra lensmannen til sorenskriveren i Strinda og Selbu.

 

Mvh

 

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Finn.

 

Mvh

Arnfinn Wangsmo

 

Jeg svarte litt for fort,men hvor finner jeg det,har du en link Finn?

 

Mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Nei, det ligger nok ikke på nett. Dødsfallsmeldingene har vi i papirutgaver på Statsarkivet. De vil kanskje komme på nett en gang, men det er et ganske stort arbeide å få det til da materialet er løse ark i forskjellige formater og av forskjellige kvalitet.

 

Mvh

 

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Finn.Jeg har et spørsmål til,har du noe på følgende:Gustav August Niebuhr f.26.4.1887 Hamburg,sto som gift i 1925 tellingen for Trondheim i Erling Skakkesgate 3 med Wilfrid(wildri)Marie Olafsdatter Wangsmo f.12.10.1898 døpt den 29.01.1899 Bakklandet/Lade,når og hvor er de gift,fikk de barn?Takknemelig for svar

 

Mvh

Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vet ikke hvor de er gift. Har sett gjennom Domkirken fra 1923 til 1925 uten å finne noe, i og med at vi ikke har noe register, blir det bare å lete i tilgjengelige kirkebøker. Ved folketellingen i 1925 er de gift.

 

Ved den kommunale folketellingen i 1935 bor de fortsatt i Erling Skakkes gt 3 og har en datter Ingrid Alice Marie Niebuhr. Hun er født 12.12.1926.

Folketellingen finnes hos Trondheim Byarkiv.

 

I dødsfallsprotokollen for Trondheim Byfogd for 1936 finner jeg at Wilrid (eller Mildrid som hun er kalt) døde 12.11.1936 på Røde Kors klinikk. Der er det oppgitt at det bare er et barn.

 

I følge Adressebok for Trondheim, bodde Gustav i Erling Skakkes gt 3 fram til 1942. I 1943 bor han i Klostergt 21, mens Ingrid fortsatt bor i Erling Skakkes gt.

 

Mvh

 

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.