Gå til innhold
Arkivverket

Alfred Engkvist


Anne M. Thoreløkken
 Del

Recommended Posts

Hei Carsten

 

 

Jeg lurte på om det var mulig å finne min bestefar som var rallar og kom fra Sverige på begynnelsen av 1900-tallet. Han het Johan Alfred Engkvist og var født 1. november 1885. Kanskje var årstallet 1907, og det sies at det var på "seksjon 14 från Dombås reknat" på Oslo - Bergensbanen, jeg vet ikke om denne betegnelsen stemmer, men det hadde vært morsomt å finne ut hvor han arbeidet.

Jeg har også fått et tips om at det kanskje kunne være Dovrebanen.

 

På forhånd takk

 

Anne Marie Thoreløkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carsten

 

 

Jeg lurte på om det var mulig å finne min bestefar som var rallar og kom fra Sverige på begynnelsen av 1900-tallet. Han het Johan Alfred Engkvist og var født 1. november 1885. Kanskje var årstallet 1907, og det sies at det var på "seksjon 14 från Dombås reknat" på Oslo - Bergensbanen, jeg vet ikke om denne betegnelsen stemmer, men det hadde vært morsomt å finne ut hvor han arbeidet.

Jeg har også fått et tips om at det kanskje kunne være Dovrebanen.

 

På forhånd takk

 

Anne Marie Thoreløkken

 

Er nok Dovrebanen, uten tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen.

 

For å legge inn spørsmålet ditt i Carstens tema/emne, skal du ikke opprette nytt emne, men gå til tråden:

Noen som ønsker oppslag i De norske jernbaner og deres personale?

http://forum.arkivve...__fromsearch__1

 

og deretter trykke på den mørkeblå svartasten og skrive innlegget /spørsmålet ditt her.

(Hvis du merker og kopierer det du allerede har formulert, kan du bare lime inn teksten med Ctrl + v, så slipper du å skrive alt på nytt.)

 

(Nå har jeg hentet fram Carstens tema øverst, så du ser hvor du skal poste spørsmålet.)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen.

 

For å legge inn spørsmålet ditt i Carstens tema/emne, skal du ikke opprette nytt emne, men gå til tråden:

Noen som ønsker oppslag i De norske jernbaner og deres personale?

http://forum.arkivve...__fromsearch__1

 

og deretter trykke på den mørkeblå svartasten og skrive innlegget /spørsmålet ditt her.

(Hvis du merker og kopierer det du allerede har formulert, kan du bare lime inn teksten med Ctrl + v, så slipper du å skrive alt på nytt.)

 

(Nå har jeg hentet fram Carstens tema øverst, så du ser hvor du skal poste spørsmålet.)

.

 

Litt sent, men takk Anne Lise. Han var dessverre ikke omtalt.

 

Mvh

Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke forslaget som kom sent, men du som ikke har sett det før nå (se på datoen). Forslaget fra Anne-Lise kom før du spurte Carsten.

For å sikre deg at du ser innlegg (som er til deg) så raskt som mulig, kan du abonnere på emnet (se øverst til høyre).

Da kan du få epostmelding umiddelbart når noen har postet et innlegg til deg, eller i emner du vil følge med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen.

 

For å legge inn spørsmålet ditt i Carstens tema/emne, skal du ikke opprette nytt emne, men gå til tråden:

Noen som ønsker oppslag i De norske jernbaner og deres personale?

http://forum.arkivve...__fromsearch__1

 

og deretter trykke på den mørkeblå svartasten og skrive innlegget /spørsmålet ditt her.

(Hvis du merker og kopierer det du allerede har formulert, kan du bare lime inn teksten med Ctrl + v, så slipper du å skrive alt på nytt.)

 

(Nå har jeg hentet fram Carstens tema øverst, så du ser hvor du skal poste spørsmålet.)

.

 

 

Beklager at jeg uttrykte meg feil, det jeg mente var at jeg var sent ute med å si takk...:-) og jeg abbonerer på et emne som hvor jeg venter svar...

Mvh Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, Anne Marie, jeg ser også nå at det du skrev kan tolkes på flere måter, og at jeg oppfattet det feil!

 

Det er helt i orden det, Dag.

 

Mvh

 

Anne Marie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.