Gå til innhold
Arkivverket

Bygdebok for Storelvdal


Ola Klefsås
 Del

Recommended Posts

Første bind av tre planlagte foreligger nå, og omfatter Sætre, Hovde, Steinvik, Strand, Opphus, Kroken, Furuset, Evenstad og Mykleby/Rasta. 700 sider samlet i et praktbind, til salgs i butikkene i bygda, på biblioteket og ved servicekontoret i kommunen (62 46 46 00).

 

Vennlig hilsen Ola Klefsås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Storelvdal med ny bygdebok! Jeg gleder meg til å se resultatet. Så får vi håpe at bevilgende myndigheter ser verdien og opprettholder prosjektet slik at vi får de to meste bindene også.

 

Trond Bækkevold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - KJEMPEBRA jobba !

 

Da vet jeg hva jeg skal kjøpe neste gang jeg er på Koppang. Det blir årets julegave til meg selv!!

Tordis Trønnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi jobber ut ifra en plan som sier at bind 2 skal være ferdig til jul 2013. Men vi vet også at en skal ta høyde for at mye kan skje underveis. Vi er i alle fall svært glade for den positive mottakelsen bind 1 er blitt møtt med!

 

Mvh Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Får gratulere Stor-Elvdal og Alvdal med nye bygdebøker som ligger i bokhandlene nå, flotte verk, men virker også som litt av noen mursteiner og håndtere med sitt store format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Vet man noe mer eksakt nå om når bind 2 kommer?

Jeg ser at Stor-Elvdal kommune på sine hjemmesider skrev i 2015 at vi er nå halvveis i arbeidet med bind 2. Vi forventer at dette bindet kommer i salg og blir årets julegave i 2016!- men den er tydeligvis ytterligere forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimisme kommer godt med, ikke minst når man skriver og utgir bygdebok. Vi fikk et uheldig avbrekk i arbeidet da forfatteren sa opp stillingen, og det ble nødvendigvis problemer med kontinuiteten. Tidshorisonten da den nye forfatteren tok fatt på arbeidet, var bind 2 ferdig til jul 2016, bind 3 til jul 2018. Det er viktig å påpeke at det er politikere og administrasjon som har bestemt tidsrammene, ikke de som arbeider med materialet, og det er lett å være enig i at materialets omfang burde bestemme hvor lang tid arbeidet skal ta. Bygdebokutgivelse er ikke noe en kan gjøre bedre neste gang, og derfor er kvalitetskravet ufravikelig, - så langt budsjettene tillater! Når det er sagt, så er det en omlegging av taktikken som vesetlig har forårsaket forsinkelse av bind 2: Forfatteren begynte å tenke på at mange levende kilder blir borte etter hvert, og at det er viktig å intervjue disse mens de kan fortelle. Dermed ble det litt parallell stoffinnhenting til begge bindene, noe som selvsagt fører til en forskyvning, men planen er at bind 2 blir forsinket, bind 3 blir ferdig til avtalt tid. Så får vi se hvordan det går. Bind 2 er tenkt å foreligge til Kaupangr-mart'n i juli (2017:)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.