Gå til innhold
Arkivverket

Hans Olsen f.1827 Skjeberg


Arne Kingsrød
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg er på jakt etter foreldre til Hans Olsen (Haugland)f.21/5-1827

Ved fødsel 27 og konfirmasjon 43 er foreldre Ole Hansen Elleskov og

Boel Marie Sørensdatter Branstorp (som jeg ikke finner noen av)

Når han gifter 29/6-49 seg med Marte Jonsdatter 7/12-25

står Ole Olsen og Anna Helgesdatter som foreldre ???

 

Hilsen Arne Kingsrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arne - Har ikke sett noen tilbakemelding på de svar du har fått? Tror jeg har funnet en del

omkring Boel Maria og Ole Hansen.Boel Maria Sørensdatter ble døpt 4 sept 1803 i Idd/Enningdal.

Hennes foreldre var Søren Joensen/Johnsen,han født i Idd 6 juli 1777,med foreldre Jon Halstensen

og Boel Maria Erichsdatter.Moren til Boel Maria Sørensdatter var Pernille Arnesdatter døpt 25 aug

1782 i idd,hennes foreldre Arne Jørgensen og Lisbeth Tollevsdatter.Boel Maria Sørensdatters foreldre

ble viet i Idd 4 des 1802.Boel Maria S ble viet 17 des 1724 i Skjeberg med skoleholder Ole Hansen,

ved vielsen han 23 år,hun 21 år.Deres første barn Beatha ble født 5 okt 1724 i Skjeberg.

Har ikke funnet Ole Hansens dåp,men en mulig kandidat er Ole døpt 15 feb 1801 i Skjeberg,foreldre

Hans Olsen Vestberg vestre og Gunhild Svendsdatter. Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg er ikke på hver dg derfor ikke noe svar.

Jeg er ingen dreven slektsforsker derfor har jeg kanskje en del feil,derfor jeg ber om hjelp.

Ang Anne Helgesdatter fant jeg henne som Ole Olsens hustru,har vel feil ole.

Jeg har hustru til Hans Olsen-21/5-27--Marte Jonsdatter 7/12-1825(kansje feil Marte)Martes far er John Nilsen Hauglund ifølge

krkb skj mini Konf s200 nr33. Hans Olsen står som Hauglund i folketelling 1865.

Ellers må jeg få takke så meget for hjelpen, er jo nå langt tilbake på 1700tallet.

Håper du Karl Johnny mener Boel M S og Beatha er 1824. Dvs at førstefødte er født før vielse.(Finner fødsel til Beatha men ikke vielsen til ole og boel

 

Hilsen Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjenn Arne - Tror ingen kan kalle seg drevne slektforskere,det finnes alltid problemer.

Men om du ser på 1865 tellingen som du nevner,så er Marthe nevnt med alder 36 år, som vil

tilsi fødsel ca 1829.Mulig dette er Marthe født 7 nov,døpt 29 nov 1829 i skjeberg.Foreldre

Jon Christiansen og Siri Andersdatter Borge mellom.Vielsen til Ole og Boel finner du i Skjeberg

side 210,post 28 1824 høyre side.Om du ser på barna i 1865 så er et av barna døpt Christian, han

er trolig oppkalt etter Jon Christiansens far. Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.