Gå til innhold
Arkivverket

Barn av Ragnvald Bernhard Hansen (Haugrud) og Gjertrud Elfrida


Ove Haugrud
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å finne mer informasjon om min fars søskenbarn, han (og søsknene hans) har hatt liten kontakt med deler av slekta opp gjennom årene. Min fars onkel Ragnvald Bernhard Hansen (Haugrud) giftet seg med Gjertrud Elfrida Klausen i Malangen den 26.08.1916, og jeg vet at de fikk barna Leif (født 11.04.1917) og Rolf (født 12.09.1918), men flere barn har jeg ikke klart å finne. Min far og søsknene mener å huske følgende barn i tillegg, Kyrre, Trygve og Helen, og en av mine tanter mener at det var enda flere søsken.

Er det mulig å finne familien i f.eks. FT1930 for å se hvilke barn som da er oppført ? Jeg er ganske sikker på at familien bodde i Lenvik, men de kan også ha bodd i en av nabokommunene. Ragnvald var i hvert fall ganske aktiv i samfunnsliv og politikk i Lenvik store deler av livet.

Ragnvald var født 20.01.1888 i Sultindvik, Lenvik, og han døde i Lenvik i 1985. Gjertrud var født 28.09.1893, dødsår har jeg ikke funnet.

Jeg blir takknemlig for all hjelp.

 

Mvh

Ove Haugrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vet du hvor Ragnvald døde? Ved meldingen til skifteretten skal alle hans daværende arvinger være listet. Materialet fra 1985 skal egentlig være kommet til statsarkivet, men det er mulig det fortsatt ligger ved tingretten. Lenvik hører under Senja tingrett på Finnsnes. Kontaktopplysninger til tingretten: http://www.domstol.no/no/DOMSTOLER/Domstoloversikt-per-lagdomme/Halogaland-lagdomme/Senja-tingrett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker Yngve for tipset !

Jeg er ganske sikker på at Ragnvald døde i Lenvik (men ikke helt), og jeg er nesten helt sikker på dødsåret 1985 (men ikke helt).

Uansett vil jeg prøve tipset, og henvende meg til tingretten med en forespørsel. Et annet alternativ jeg har tenkt litt på, er dødsannonse i avis. Disse innheolder normalt alle (gjenlevende) barn og deres ektefller, noen ganger også barnebarn. Det er vel da best å henvende seg til Troms Foilkeblad (men det er tvilsomt om de har tid til / ønsker å hjelpe når jeg ikke vet dødsdatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngve sitt tips viste seg å være gull verdt. I går sendt jeg epost til Senja tingrett, og i dag tidlig ringte Bjørn Wisth fr atingretten meg og fortalte at han hadde funnet skiftemeldingen for Ragnvald, og bare noen minutter senere kom den i scannet versjon på Epost. Fantastisk ! Ragnvald hadde 10 barn, og min far utvidet dermed sin liste over søskenbarn med 8. Da jeg begynte å lete, kjente han til 3 av sine søskenbarn, nå viser det seg at han til sammen hadde 22. Jeg har enda et spørsmål vedrørende en av min fars tanter, men for dette lager jeg et nytt tema (her er dødsdatoen så langt tilbake at skiftemeldingen trolig er lagret i Statsarkivet).

Takk igjen til Yngve, og en stor takk til Senja tingrett ved Bjørn Wisth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.