Gå til innhold
Arkivverket
Anne B Fiskå

Åpne digitale bygdebøker i Firefox

Recommended Posts

Anne B Fiskå

Når det gjelder digitale bygdebøker, er det noen jeg ikke får åpnet i Firefox, det kommer opp "Du åpner nå ei bok i bokhylla.no. Ved å klikke på "OK" under samtykker du i at denne boka bare kan brukes gjennom tjenesten bokhylla.no. Boka kan ikke i noen form eller sammenheng lastes ned til egen maskin, kopieres eller gjenbrukes uten uttrykkelig samtykke" men det feltet hvor OK skal trykkes mangler. Når jeg bruker Explorer er alt OK. Vet noen hvorfor det ikke "går" i Firefox.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Om det henger sammen med innstillinger i nettleseren, kan det kanskje være under Innstillinger / Innstillinger / Innhold hvor jeg har en hake ved: Tillat Java-script. Det er også haket av for Last inn bilder automatisk. Bare et forslag - det er mye jeg ikke vet om dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Berit Knudsen

Jeg har nettopp oppdatert Firefox, og det virker helt fint når du klikker på OK.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne B Fiskå

Takk for svar, har oppdadert Firefox tidligere, men det hjalp ikke. Lurer på hvordan jeg kommer inn på innstillinger til å tillate Java script. Har Windows 7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Øverst i venstre hjørne av skjermen er det en orange firkant hvor det står Firefox. Trykk på den og velg Innstillinger. Deretter Innstillinger på nytt og da velger du Innholdsfanen. Jeg legger inn bilder av det, så du kan se hvor det er.

post-162-0-06437900-1323442492_thumb.jpg

post-162-0-95738900-1323442504_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne B Fiskå

Takk, men jeg får ikke opp dette bildet. Jeg får opp gjennopprett (ikke aktiv), flytt, størrelse, minimer,maksimer og lukk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

I øverste venstre hjørne når nettleseren er oppe står det vel Firefox på orange bakgrunn? Det er her du må trykke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Nå har jeg skjønt hvorfor du ikke ser dette. Du har Menylingjen oppe og da ser det annerledes ut..

Enten - Høyreklikk på det blå feltet til venstre for Minimer og ta vekk haken for menylinje. Da synes det orange Firefox feltet etterpå.

Eller - Om du ønsker å ha menylinjen oppe, kan du gå på Verktøy og velge Innstillinger nederst. Da kommer siden opp og du kan velge 'Innhold'.

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne B Fiskå

Hei Anne-Lise,

Tusen takk for hjelpen, har gjort som du sa, men det hjalp ikke, det var haket av tidligere også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne-Lise Hansen

Da skal du ikke se bort fra at det kan være noen innstillinger i brannmuren din, men det har jeg ikke nok kunnskap om til å si noe fornuftig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne B Fiskå

Hei Anne-Lise Igjen tusen takk, du lærte meg noe nytt idag. Kommer alltid vel med i denne datatiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive