Gå til innhold
Arkivverket

Er emigrantdatabasen fullstendig, eller er det fremdeles protokoller som ikke er lagt inn.


Tom L.
 Del

Recommended Posts

Brødrene Ole og Svend Olsen Berg står som utflytt til Amerika i Norderhov kirkebok desember 1883.

Ole ombestemte seg, men Svend reiste (Ser ut som at Svend har reist i sin brors navn.)

På rullefilm på Rikarkivet har jeg funnet denne registreringen, som jeg ikke kan finne på de 3 databasene fra Oslo.

 

Kristiania Emigrant protokoll nr 11, (27/11-1883 – 6/8-1885.) side 4.

Nr.8706, 13 desember 1883. Ole Olsen Berg, arb, 17 år, Ringerike, Agent Lea, Bestemmelsested: Mishegen,

Båt: Angelo avreise 14 desember 1883, Transport kr. 155,95. Anmerkning: R.

 

Er det fremdeles mangler i databasen eller er det jeg som søker feil.

 

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles en del mangler i emigrantdataene for Oslo. Hvis du ser i dokumentasjonen http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&gardpostnr=&personpostnr=&sidenr=1&filnamn=emikra1&visdok=vis så får du en god oversikt. Desember 1883 mangler i dataene og tilleggsdataene har med de omkringliggende årene, men ikke 1883 http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&gardpostnr=&personpostnr=&sidenr=3&filnamn=em03011867tillegg&visdok=vis

 

Disse dataene skal gjøres ferdig, men arbeidet skjer i Riksarkivet og det vil avhenge av deres prioriteringer og ressurser så jeg tør ikke spå når vi får noe derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Vi har ikke gjort noe mer med emigrantprotokollene siden sist. Pr idag foreligger det ikke planer om å transkribere protokollene etter 1930.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke foreligger noen planer om å transkribere de protokollen som ikke er med i databasen, vil det være mulighet

at filmene av dem kan bli scannet og lagt ut. Det ville være til god hjelp.

 

Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.