Gå til innhold
Arkivverket

Ekstraskattemanntalet i 1762 - Sunnmøre


Gunnar Sigve Aurdal
 Del

Recommended Posts

Hei!

 

Eg lurer på om det er mogleg å finne noko om ein (eller fleire) Jens Andersson som er fødde i tidsromet 1727-1736 (altså mellom 26 og 35 år i 1762) i ekstraskattemanntalet 1762 for delar av Sunnmøre?

 

Eine kjelda seier at han er frå Hareids sogn (då under Ulstein prestegjeld), men han og hans blivande kone Elen skal ha tjent for ein Niels Terøen før 1769 (Terøy ligg i dagens Haram, men garden høyrde under Vatne sogn i Borgund prestgjeld på denne tida). Der er også ein Jens Andersson som er døypt 1.8.1728 under Hundsvær (også kalla Tyskholmen seinare).

 

Jens giftar seg i 1769 med Elen Pedersdotter (f. kring 1736) som under vigsla budde på Tryggestad i Sunnylven (Norddal prestegjeld). Ho kan ikkje vere derfrå, då der ikkje er moglege foreldre på garden. Er der ei Elen Pedersdotter på Tryggestad i 1762, ca. 26 år gamal?

 

Det er kanskje nokre omfattande spørsmål - om eg får vite noko, er eg godt nøgd. I tilfelle det vert for omfattande - er det måtar for meg i Volda å lese dette på, utan å reise til Trondheim? :)

 

På førehand tusen hjarteleg takk!

 

Mvh. Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje nokre omfattande spørsmål - om eg får vite noko, er eg godt nøgd. I tilfelle det vert for omfattande - er det måtar for meg i Volda å lese dette på, utan å reise til Trondheim? :)

 

En tur til Trondheim vil være bomtur, da ekstraskatten er en del av fogderegnskapene, som igjen hører hjemme i arkivet etter Rentekammeret og oppbevares i Riksarkivet. I 2012 er det 250 år siden ekstraskatten ble utskrevet, og Arkivverket markerer dette ved å digitalisere de sentrale delene av materialet. Det kan ventes publisert våren 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ekstraskattemanntallene er ikke på riksarkivet. Jeg har sett igjennom flere ekstraskattemanntall på statsarkivet i Trondheim, senest i sommer!

Eksempel: Inderøy fogderi: http://arkivportalen.no/arkivportalen-web/side/arkiv/detaljer?arkivId=no-a1450-08000000135718

Har i tilleg til fogdearkivet også sett manntall for ekstraskatten i amtsarkiv og andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ekstraskattemanntallene er ikke på riksarkivet. Jeg har sett igjennom flere ekstraskattemanntall på statsarkivet i Trondheim, senest i sommer!

Eksempel: Inderøy fogderi: http://arkivportalen.no/arkivportalen-web/side/arkiv/detaljer?arkivId=no-a1450-08000000135718

Har i tilleg til fogdearkivet også sett manntall for ekstraskatten i amtsarkiv og andre steder.

 

Det er riktig at noe materiale, som da vel aldri har blitt sendt inn til Rentekammeret, finnes i andre arkiver. Dette blir ikke gjenstand for skanning, jf. hva jeg skrev om digitalisering i mitt første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.