Gå til innhold
Arkivverket

Barn født i 1911 eller før, trolig i Oslo


erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Hei igjen.

 

http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/174572-hvem-var-baalsrud-kastora-louise-f-1888/page__p__1489723__hl__kastora__fromsearch__1

 

I dette temaet diskuterte vi Lovisa Kastora Olsdatter Kristoffersen 1888-1942, som ved ekteskap 16. april 1911 med Sigurd Baalsrud ble Kastora Louise Baalsrud. De ble skilt ved dom i mai 1920. Kastora Baalsrud ble innlagt på institusjon fra rundt 1913/1914, og var under behandling og tilsyn til sin død i desember 1942.

 

Det heter i epikrisen at hun har født 2 barn i ekteskapet, hvorav begge er døde. Hun fikk sønnen Bjarne 18.august 1912, han dør 2 mnd. gammel.

 

På fødselskortet til denne gutten heter det at moren har født et barn før Bjarne. Jeg mistenker at det barnet ikke er født i ekteskapet, kanskje heller ikke med Sigurd Baalsrud som far.

 

Jeg har lett i Gamle Aker, blant fødte og døde, men ikke funnet barn 1 til Lovisa Kastora. Har heller ikke funnet noen fødsel på Rikshosp. i årene 1909 til og med 1911.

 

Kan trenge hjelp til å lete opp dette barnet av ukjent kjønn.

 

Det hører med til hist. at Kastora ble konf. i Gjerpen i 1903, hvor hun hadde bodd hos pleieforeldre fra rundt 1895-97.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja. Jeg har veldig mye info om henne i dag, men mangler altså info om hennes første barn, som jeg tror er født før 1911/1910, sannsynligvis i Oslo. Navn og kjønn ukjent. Død før 1913, sannsynligvis før 1911/1910.

 

Det er altså dette ukjente barnet jeg søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har funnet dette forlengst,siden det er ei stund siden du la inn dette temaet

 

Fant denne i kirkeboka for Gamle Aker,dødfødte av kvinnekjønn 1911 . 22 april 1911 instrumentmaker Sigurd Baalsrud og hustru Lovise Castora Christoffersen Sofiesgt.1 "fødsel i 7.kalendermaaned,anmeldt af faderen" Dette kan jo være det barnet det er referert til ved Bjarne`s dåp http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9033&idx_id=9033&uid=ny&idx_side=-303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... hadde ikke den. Tusen takk for at du la det inn her! Har rett og slett ikke kommet på å sjekke dødfødsler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.