Gå til innhold
Arkivverket

USA`s største avis


Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Jeg våger meg inn på forumet med et litt utradisjonelt avis-spørsmål som gjelder USA.

 

Jeg skulle gjerne funnet ut hvilken av USA-avisene USA Today og Wall Street Journal og New York Times som er størst

pr. dd?

I flg. Wikipedia ser det ut som det er USA Today, mens andre steder ser det ut som det er Wall Street Journal, så jeg blir likevis?

New York Times ser ikke ut til å nå helt til topps?

 

Vet at det er mange veldig flinke USA-kyndige i dette forumet og som kanskje hadde en peiling på fasiten på dette spørsmålet?

 

På forhånd takk

 

mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet kompliseres kanskje litt av at det finnes nettversjoner av alle disse avisene. Det er mulig og abonnere på aviser i PDF format, eller i formater for diverse elektroniske lesere. Wikipedia-artikkelen Dag lenket til henviser til Audit Bureau of Circulations. Der er det en oppdatert liste fra 30. September i år. Det ser ut som Wall Street Journal fremdeles er den største, men jeg vet ikke om disse tallene inkluderer abonnement i elektronisk format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Dag T. og Ken V. for god hjelp, og dere har funnet andre gode kilder enn de jeg var borti, og da ser det ut som det er Wall Street Journal som troner på toppen pr. dd.!

 

Jeg ble så forvirret ang. USA Today, for det var sprikende opplagstall mellom norsk og engelsk Wikipedia.

Men spørs om det ligger et elektronisk opplag inkludert i den norske versjonen?

 

Flott og tusen takk :)

 

mvh Reidar

 

ps: Ser i hvertfall at den europeiske versjonen av Wall Street Journal har oppslag på førstesida om den norske smørmangelen, så dette er nok morsomt ute i den store verden :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.