Gå til innhold
Arkivverket

Er Jon Jonsson Faren til Petur á Sandvin i Norge.


Magnus T.J.Johansen
 Del

Recommended Posts

Hej , vi får måske tid lidt til før Julen sætter ordeligt ind i År. Jeg vil spørge jer om I ved om dette her stemmer overens med de Norske Archiver.

 

Faren til Petur á Sandvin skulle være Jon Jonsson gift med Kirstina Arvidsdotter fra Sverige. 24 Jan 1730 Hogestorp Malmohus SV.gift den 7 Februar 1753 Reslov ,Malmohus og død den 6 April 1787 Akarp ,Reslov ,Malmohus , Sverige. Jon er født 1 Januar 1716 Sorberg , Osteraker, Sdrmnl,Sv og død den 6 August 1778 Akarp ,Reslov ,Malmohus ,SV.

 

Jeg vedlægger et miniatur Billede af Kortet eller Kortene.

 

MVH. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

post-1104-0-72502300-1324447909_thumb.jpg

post-1104-0-97391600-1324447927_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej igen. Det ser ud til at være korekt efter mine Korte også på Ancestry.com ,men findes der ikke noget i de Norske archiver eller må man i dette tilfælde over til Sverige istedenfor eller hvordan. ???

 

jeg vedlægger disse Korte her håber de ikke er for store. MVH. Magnus fra Ejde på Færøerne.

 

NB.!!! Jeg mener med så man ikke riskerer og rende sig ind i en Gedcom fejl, uden og vide hvad Archivet siger.

post-1104-0-17524500-1324457659_thumb.jpg

post-1104-0-20151500-1324457678_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Findes Petur á Sandvin ikke i Norske Arkiver .???

 

Og i dette tilfælde hans Forældre og Forfædre.???

 

MVH. Magnus T.J.Johansen ,Ejde på Færøerne.

post-1104-0-92711000-1324472196_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej alle dere. Dette er rækkefølgen frá Yngst til Ældste personer .

 

 

 

Ivar Galte 1470-1497 gift med Ingrid Ormsdatter Lydvo, så kommer Gyrid Torbergsdatter på Brandvik gift med Bård Sigurdson på Torsnes og så kommer længere tilbage Thorberg Brandvik og Margrethe Sandven og så til sidst Petur á Sandven. Så det sidste træffet stemmer så nogenlunde med Årstallene. Det med i 1700 Tallet er vist ikke Ok.

 

MVH. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.