Gå til innhold
Arkivverket

Problem med generering av pdf dokument


Jan Hansen
 Del

Recommended Posts

Har prøvd å lage noen pdf kopier av endel sider av kirkebøker for Nissedal.

Fohandsvisning ser helt fin ut , men den siden som blir laga henger på en og samme side hele tiden.

Gjør jeg noe feil eller er det tekniske problemer med den løsningen for tida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lage noen pdf kopier av endel sider av kirkebøker for Nissedal.

Fohandsvisning ser helt fin ut , men den siden som blir laga henger på en og samme side hele tiden.

Gjør jeg noe feil eller er det tekniske problemer med den løsningen for tida

 

Jeg brukte PDF-funksjonen en hel del i går kveld, uten problemer. Jeg tok også en test for et øyeblikk siden, og hadde heller ikke da trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rapportert et tilsvarende problem, men da viste feilen seg å være Chrome på Mac. Hvis problemet vedvarer, har du forsøkt en annen nettleser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det burde jeg ha tenkt på. Det stemmer nok at Crome er endel av problemet. Sitter med Windows 7 og brukte Crome.

Kom forresten forbi problemet ved å bruke en pdf printer(Cute pdf writer)og det lot seg fint å gjøre å skrive ut fra forhandsvisninga.

Det hadde den tilleggsfordelen at jeg kunne i PDF-2 funksjonen skrive ut bare den ene sida jeg hadde bruk for.

Testa i Explorer som jeg svært skjelden bruker og den fungerte helt ok.

Testa Firefox og der fungerer ikke forhåndsvisninga engang! Ser bare en hvit side!!

Legger ved den url til den sida som hele tida blir pdf generert i Crome. Kan ikke finne ut hvor den stammer fra!

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061108010333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det burde jeg ha tenkt på. Det stemmer nok at Chrome er endel av problemet. Sitter med Windows 7 og brukte Chrome.

Kom forresten forbi problemet ved å bruke en pdf printer(Cute pdf writer. Det lot seg fint gjøre å skrive ut fra forhandsvisninga.

Det hadde den tilleggsfordelen at jeg kunne i PDF-2 funksjonen, skrive ut bare den ene sida jeg hadde bruk for.

Testa i Explorer, som jeg svært skjelden bruker og den fungerte helt perfekt.

Testa Firefox og der fungerer ikke forhåndsvisninga engang! Ser bare en hvit side!!

Legger ved url til den sida som hele tida blir pdf generert i Chrome. Kan ikke finne ut hvor den stammer fra!

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061108010333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.