Gå til innhold
Arkivverket

Carl (Karl) Bernhard Strande


Morten Strande
 Del

Recommended Posts

Leter etter etterkommere og slekt av Carl Bernhard Strande, født 17.januar 1884 i Fall, Søndre Land. Han ble gift med Margit Strande, født 8.september 1890 i Kristiania. De bodde i Oslo, Munkedamsveien 26 i 1910. Av yrke var Carl sadelmaker slik hans far også var det. Håper noen leser dette emnet og evt har noen opplysninger.

 

Morten Strande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adressebok for Oslo 1955:

Enkefru Margit Strande, Valhallv. 24

 

Aftenposten 12.april 1961:

 

Vår kjære søster, svigerinne og tante, Margit Strande, gikk bort fra oss idag, 70 år gml., Oslo, 9. april 1961.

 

For familien

 

Bergliot Gundersen

 

Begraves på Gamlebyen kirkegård lørdag 15. april kl.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Carsten!

 

Er Margit i din familie? Carl Bernhard er fetter til min farfar Magnus.

Jeg lager et slektstre, og mangler en del informasjon.

 

Klarer du å gi meg mer?

 

Mvh

Morten Strande

 

Adressebok for Oslo 1955:

Enkefru Margit Strande, Valhallv. 24

 

Aftenposten 12.april 1961:

 

Vår kjære søster, svigerinne og tante, Margit Strande, gikk bort fra oss idag, 70 år gml., Oslo, 9. april 1961.

 

For familien

 

Bergliot Gundersen

 

Begraves på Gamlebyen kirkegård lørdag 15. april kl.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen forbindelser til Strande. Carl og Margit hadde tydeligvis ingen etterkommere.

 

Hei igjen!

 

Takk for opplysningene. Nei det kan ikke se ut som at de hadde noen barn utifra dødsannonsen.

 

Da gjelder det bare å finne tantebarn etter Margit og Carl Bernhard. Har to navn som jeg må jobbe videre med.

Vet ikke om du har kunnskaper om de?

 

De er i såfall Alf Gustav (født 13.juli 1907) og Karl Bernhart Johansen (født 17.mai 1909) i Kristiania.

De er barn etter Alf Johansen og Inga (Inger) Olivia Johansen (født Strande). De bodde i Munkedamsveien 31 i 1910.

Alf var sjømand, og født i Kristiania i 1887 eller i 1889. Inga er født 27.mars 1887 i Søndre Land, og er søster til Carl Bernhard.

 

Inga hadde to søsken til. Det var Magnus M.Strande født 7.mars 1881, og Alma Gustava Henriette født 3.juni 1889. Alle i Søndre Land.

 

Prøver å fylle noen hull i slektstreet mitt, og om du klarer å hjelpe meg videre med det hadde jeg vært mer enn takknemlig.

 

Mvh

Morten Strande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Takk for hjelpa med det som står under. Mulig du kan hjelpe meg videre med dette?

 

Min oldefar het Kristian Mathisen Strande. Han reiste til USA i 1907, men kom etter sigende tilbake. Vet ikke når.

Min oldemor het Aase Strande. De bodde i Kristiania. I 1910 bodde de i Rusløkkev. 36. Min oldemor drev med kull og vedforhandling.

 

Hun hadde adresse i Rusløkkev 36 i 1913, men i 1923 bodde hun i Parkveien 73. Hun er ikke enke i 1913, men i 1923 er hun blitt enke.

D.v.s at et sted mellom 1913 og 1923 dør min oldefar. Men vet ikke når. Ikke vet jeg heller når min oldemor døde. Det jeg vet er at min grandtante Janna Marie Strande også bodde tilslutt i Parkveien 73.

 

Vet ikke om du klarer å hjelpe meg med dette?

 

Mvh

Morten Strande

 

Adressebok for Oslo 1955:

Enkefru Margit Strande, Valhallv. 24

 

Aftenposten 12.april 1961:

 

Vår kjære søster, svigerinne og tante, Margit Strande, gikk bort fra oss idag, 70 år gml., Oslo, 9. april 1961.

 

For familien

 

Bergliot Gundersen

 

Begraves på Gamlebyen kirkegård lørdag 15. april kl.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra de adressene du oppgir ville jeg først sjekket kirkebøkene for Uranienborg, Frogner og Johannes for å finne ut når de døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra de adressene du oppgir ville jeg først sjekket kirkebøkene for Uranienborg, Frogner og Johannes for å finne ut når de døde.

 

Takker.

 

Da skal jeg prøve der. Er ikke lett å finne fram i Kristiania. Litt enklere utenbygds hvor det er bare en eller to kirkebøker.

Har sjekket i Johannes, men ikke de to andre.

 

Takker

 

Mvh

Morten Strande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.