Gå til innhold
Arkivverket

Konfirmanter på Vålerenga 1900 - 1903


Tor Lahlum
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter en konfirmant som bodde i Schweigårdsgate 82 ved folketellingen i 1900. Nordøstre delen av Oslo hospitals menighet ble skilt ut som egen menighet, Vålerenga menighet, i 1899 og jeg ser at fra 1900 er alle fra Vålerenga borte fra ministeralboken for Oslo hospital. Jeg finner imidlertid ingen konfirmanter i ministeralbøkene for Vålerenega menighet. Er det en ministeralbok fra Vålerenga menighet som har gått tapt som inneholdt konfirmantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter en konfirmant som bodde i Schweigårdsgate 82 ved folketellingen i 1900. Nordøstre delen av Oslo hospitals menighet ble skilt ut som egen menighet, Vålerenga menighet, i 1899 og jeg ser at fra 1900 er alle fra Vålerenga borte fra ministeralboken for Oslo hospital. Jeg finner imidlertid ingen konfirmanter i ministeralbøkene for Vålerenega menighet. Er det en ministeralbok fra Vålerenga menighet som har gått tapt som inneholdt konfirmantene?

 

De fem avleverte ministerialbøkene for Vålerenga er følgende:


  •  
  • Nr. 1: Døpte 1899-1915
  • Nr. 2: Gifte 1899-1924
  • Nr. 3: Gravlagte 1899-1930
  • Nr. 4: Døpte 1915-1929
  • Nr. 5: Gifte 1924-1936

 

Som det går fram av oversikten, er ministerialbøkene innrettet med én handling i hver. Jeg vil derfor anta at det også ble innrettet ei ministerialbok for konfirmerte i 1899. Denne har antakelig vært i bruk så lenge, at den ennå ikke er avlevert.

 

Spørsmål om selve arkivsakene, som dette, bør fortrinnsvis stilles til institusjonen som oppbevarer dem - her Statsarkivet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.