Gå til innhold
Arkivverket

Bruk av foraet?


Terjen
 Del

Recommended Posts

Jeg har prøvt fra tid til annen å bruke "Brukerforum", men jeg har litt problemer med oppdatering av min profil. Dette skuldast nok at jeg ikke er en rutinert bruker. Jeg har prøvt å endre profilen dvs legge inn bilde etc. Når det gjelder bilde så får jeg melding om at bildet er for stort, og jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg kan forminske bildet. Kanskje noen kan fortelle meg deg. Da jeg i starten begynte å bruke dette foraet, så hadde jeg problemer å oppdatere det og dermed måtte jeg gjøre en vri og la til en mellombokstav, men vil gjerne rette dette opp ved å slette bokstaven i mellomnavnet? men vet ikke hvordan dette kan gjøres.

Det jeg også kan tenke meg er at når noen har vert inne og kommentert noe av det jeg har spurt om, så kunne det ligge en melding på min e-post om at noen har svart på mitt innlegg. Dette var mulig på det gamle brukerfora, og er sikkert mulig på dette fora også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollpanel -> varslingsinnstillinger - her kan du velge epostvarsling.

Kontrollpanel -> visningsnavn - her kan du endre visningsnavn.

 

Kontrollpanelet kan du finne øverst i høyre hjørne, klikk på navnet ditt og videre på kontrollpanel (eller andre ønskede valg)

 

Fint program til å endre størrelse på bilder kan du finne her: http://www.peter-bone-resize.com-about.com/download.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollpanel -> varslingsinnstillinger - her kan du velge epostvarsling.

Kontrollpanel -> visningsnavn - her kan du endre visningsnavn.

 

Kontrollpanelet kan du finne øverst i høyre hjørne, klikk på navnet ditt og videre på kontrollpanel (eller andre ønskede valg)

 

Fint program til å endre størrelse på bilder kan du finne her: http://www.peter-bone-resize.com-about.com/download.html

 

Når jeg prøver å endre navnet mitt, da får jeg melding om at dette navnet finnes allerede fra før. Helt i starten av da dette fora var nytt reg. jeg meg, men da jeg skulle gå inn på navnet mitt etter en stund så var det helt umulig å logge meg inn, derfor måtte jeg endre navn for at jeg i det heletatt skulle kunne bruke dette fora, men ville så gjerne rette det tilbake til det korrekte navnet, men får det ikke til.

 

Jeg endret navn til Terjen og det gikk helt fint. Så det er bedre at det står slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endret navn til Terjen og det gikk helt fint. Så det er bedre at det står slik.

 

I følge forumets regler, skal du bruke fullt navn som visningsnavn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og eg ville difor ha sendt ein PM/e-post f.eks. til Anette S. C., og forklart problemet. Det må då vere mogeleg å få sletta den gamle brukarkontoen (som du ikkje kjem inn på), slik at den ikkje "står i vegen" når du skal endre til rett visningsnamn på den du brukar no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prøver å endre navnet mitt, da får jeg melding om at dette navnet finnes allerede fra før. Helt i starten av da dette fora var nytt reg. jeg meg, men da jeg skulle gå inn på navnet mitt etter en stund så var det helt umulig å logge meg inn, derfor måtte jeg endre navn for at jeg i det heletatt skulle kunne bruke dette fora, men ville så gjerne rette det tilbake til det korrekte navnet, men får det ikke til.

 

Jeg endret navn til Terjen og det gikk helt fint. Så det er bedre at det står slik.

 

Har nøyaktig samme problem som deg Terjen! Er det ikke utgjort? Dvs. Det ER utgjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke får logget seg inn på sin profil, så er det beste å kontakte digitalarkivet for hjelp. Så slipper man dobbeltregistreringer. Epostadressen er digitalarkivet@arkivverket.no

 

Nyttig info her: http://forum.arkivverket.no/index.php?/forum-6/announcement-4-hvordan-registrere-seg-og-andre-nyttige-veiledninger/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn en melding i

 

Spør Digitalarkivet

Og be om at den gamle brukerid deres blir slettet, eller uansett forklar problemet og be om hjelp.

 

Anne

 

Det er nok ikke så greit Anne. Jeg har hatt en forespørsel på Spør Digitalatkivet i 4 dager og fått 41 visninger og 0 svar. Forstår det slik at spørsmålene går til LESERE av siden og ikke til den som administrerer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en e-post til riksarkivet@arkivverket.no - jeg har fått ganske raskt svar der. Men kanskje ikke i romjulen.. ;)

Du skal enkelt kunne bytte visningsnavnet ditt, men når det ikke går kan det nok blitt en "hang-up" på profilen din. Det samme slet jeg med, men de greide å slette profilen.

Mens du venter på svar kan du prøve disse tipsene jeg fikk fra DA: Åpne internett med noe annet enn Explorer (hvis det er det du bruker) eller prøv med en annen pc/mac som ikke har vært på Brukerforumet tidligere. De sier også at det skal være mulig å opprette en ny konto med en annen e-post adresse - du kan jo forsøke det så lenge du ikke får løst det andre.

Mvh Anne

Ser at Anne Lene foreslo en mer direkte e-postadresse. Den er sikkert bedresmile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.